Citat:
Ursprungligen postat av
Fleudhesten
Och dig bemödar jag mig knappt att svara då du inte tillför tråden mycket annat än dryghet..
Men ja, pundare använder kontantkort, dock är jag rätt säker på att utredarna borde riktat in sig åt ett heelt annat håll om några indikationer fanns på att det i området rört sig nummer som inte kunnat spåras
Nog sagt
Inte nog sagt, för om du blir störd av min "dryghet", så tycker jag att din 'von oben'-attityd mot EGT är mer störande.
När du dessutom lämnar usel "information" rörande pundares mobilanvändning, får du vara beredd på korrigering, dryg eller inte.
Att du visar dig luta helt mot Örebropolisens skuldra i form att du uttrycker dig vara nöjd med hur du TROR att de hanterat traktens pundarmobiler, gör att man kan le lite rart åt dig.
OnT: Bara för att SD har mycket som talar emot hans oskuld, hindrar det inte att mordet på LW ev kan ha begåtts av nån annan. På fem månader har man inte hittat tillräckligt för att än en gång gripa honom och försöka få honom häktad.
Finns inget som talar emot att Örebropolisen fortfarande är inne i det tunnelseende man tidigt ådrog sig. Det där är erfarenhetsmässigt ett ytterst svåråtgärdat tillstånd. När man under snart ett halvår kört i gamla hjulspår, är det förstås svårt att ta nya ståndpunkter och få andra perspektiv på vem som kan ha dödat LW.
MV antyder att mordet kanske till och med skulle vara planerat [av SD då, såklart]. Om Polisen idag har den uppfattningen, så kommer man leta i den sektorn tills kaklet tar emot. Alternativa gärningspersoner hamnar då lätt i en sorts död vinkel för att de inte "passar in".
Inte för att jag tror att det är nån större mening, men vill ändå göra klart att jag inte är "pro SD".
Tycker att rätt skall vara rätt och en ståndrätt kan aldrig vara rätt, allraminst på det vis som sker i tråden.
SD är än så länge en privatperson, dessutom en odömd sådan!