2018-10-14, 11:36
Medlem
Jag flyttade till en ny stad där jag kände ingen och träffade snabbt en tjej på Tinder. Vi träffades fem gånger och allting gick bra, vi hade trevligt tillsammans och skrev mycket till varandra online etc.

Sedan blev hon tyst i 3 dagar och skrev något i stil "Hej, jag såg mitt ex under helgen och vi vill göra en nytt försök...". Sedan dog vår kontakt i i två månader, när hon väljer att kontakta mig, för att hon troligtvis är singel igen.

Vi pratar konstant online i över en vecka tills vi ses igen, har trevligt men lite stelt, vem vet vad som hänt senaste två månaderna. Hon bjuder in mig till ett evenemang med en av hennes killkompisar till helgen, jag följer med. Efter den här helgen blir det stelt online, hon svarar bara på mina frågor väldigt kort, hon avbryter en träff då hon helt plötsligt fick besök. Dagarna går och sedan frågor hon om jag vill hitta på något, vi gör det och vår träff blir väldigt lång, detta är senaste gången vi sågs och hon säger att vi borde hitta på något nästa vecka.

Jag vet att hon inte varit aktiv på Tinder senaste månaderna, men såg att efter vår senaste träff så blev hon aktiv igen och uppdaterade sina bilder.

Nu är jag i en situation där jag inte har någon aning vad hon vill mig. Bör jag bara fråga rakt ut "Vill du dejta eller ska vi bara vara kompisar"? Jag vill självklart dejta henne vilket hon kommer förstå och är rädd att hon kommer bryta kontakten med mig. Jag är fortfarande ny i stan och känner minimalt med folk, så är faktiskt skoj att ha kompisar.

Vill tillägga att vi har träffats ca 8 gånger nu och vi har inte haft kysst/haft sex eller något. Kanske jag redan är i kompisfacket och kan inte förstå det?
Citera
2018-10-14, 11:42
Bannlyst
Hon gillar dig, men verkar kluven.

Delvis med exet, men förmodligen också för att du inte tagit initiativ till att träffas. Hon styr skeppet, och tvekar på om du vill.

Du kan ju säga det att "du verkar vara kluven på vad du egentligen vill. Hör av dig om du vill träffas" istället för att bara tacka ja på allt så fort hon hör av sig. Fråga dig själv vad DU vill.
Citera
2018-10-14, 11:43
Medlem
Du verkar ha hamnat i reservgruppen, någon när hennes förstahandsval inte är tillgängliga.
Citera
2018-10-14, 11:46
Medlem
flesh-flutes avatar
Det finns en uppsjö av möjligheter. Kanske håller hon flera alternativ öppna. Ja, alltså träffar fler kandidater menar jag. Eller så har hon ätstörningar, problem på jobbet, en mormor som fått cancer. Omöjligt att veta. Att hon är öppen med att hon ville försöka igen med sitt ex är sympatiskt. Tyder på att man är ärlig. Kan tyvärr också tyda på att man inte gått vidare, och då ska du nog lägga ned.
Jag skulle nog fråga henne, på ett eller annat sätt. Finns inget att förlora annat än lite prestige. Sen vet jag att det finns böcker och sajter om diverse metoder att manipulera och snärja en kvinna men det har jag ingen koll på.
Fråga, så vet du om du ska lägga mer energi på detta, tycker jag.
Senast redigerad av flesh-flute 2018-10-14 kl. 11:53.
Citera
2018-10-14, 11:46
Medlem
Håller med föregående
Du är en reserv lämna henne fort som bara fan om du nu inte känner för att satsa på ett förhållande där vilket jag avråder dig från att göra
Citera
2018-10-14, 11:49
Medlem
I samma ögonblick som hon nämnde sitt ex blev ert förhållande förgiftat. Hon är inget att lägga krut på. Dumpa o gå vidare.
Lycka till.
Citera
2018-10-14, 11:57
Bannlyst
Nah. Hon nämnde exet för att hon ville vara schysst/respekterar honom. Hade hon inte varit intresserad hade hon inte sagt ett dyft.

Men, det verkar inte ha hållt länge. Så läget att slå till är nu.

Börja dejta henne på riktigt, och eftersom att du är man, så är det upp till dig att bjuda ut.

Lycka till!
Citera
2018-10-14, 17:16
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Hon gillar dig, men verkar kluven.

Delvis med exet, men förmodligen också för att du inte tagit initiativ till att träffas. Hon styr skeppet, och tvekar på om du vill.

Du kan ju säga det att "du verkar vara kluven på vad du egentligen vill. Hör av dig om du vill träffas" istället för att bara tacka ja på allt så fort hon hör av sig. Fråga dig själv vad DU vill.

Väldigt bra svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in