2018-10-06, 19:46
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Då måste hon varit rejält packad. Har de aldrig tittat på hockey-VM?!? Detta är allmänbildning.
Ja framför allt om man har varit där som hon påstod sig ha varit. Frågan är nu om hon var i Kiev och trodde att hon var i Vitryssland eller om hon i själva verket var i Minsk men kom ihåg fel och trodde att hon hade varit i Kiev.
Citera
2018-10-06, 19:58
Medlem
DyslexiKungens avatar
Google is my best friend funkade igen med Olof Skötkonung
Citera
2018-10-07, 09:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klantkärringen som tävlade tillsammans med Magnus Carlsson och ”visste” att Kiev var Virrysslands huvudstad för att hon hade varit där

Det där är tveklöst en av "topp-tre" i bottennoteringar på felaktiga svar i programmets historia. Det var ju lika korkat av Magnus Carlsson att inte veta svaret och gå emot henne. Hon sa ju trots allt "eller var det Minsk" varvid Magnus sa "nejnej, börja inte vela nu"...

Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Google is my best friend funkade igen med Olof Skötkonung

Det där måste varit en osedvanligt lätt fråga på den nivån och rätt skrämmande att det krävdes en livlina och en googling på det. Nu finns det ju vissa här som hävdar att inget är allmänbildning men just det där får allt tillskrivas det...
Citera
2018-10-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det där måste varit en osedvanligt lätt fråga på den nivån och rätt skrämmande att det krävdes en livlina och en googling på det. Nu finns det ju vissa här som hävdar att inget är allmänbildning men just det där får allt tillskrivas det...

Känns som att den killen generellt får lätta frågor. Skötkonnung-frågan känns som den hör hemma på max 50000 kr-nivån, han fick den på 225 000. På 75000-kr fick han vilken film som inte var regisserad av Spielberg, med Stjärnornas krig som alternativ. Till med jag som är urusel på filmregissörer vet att Spielberg inte regisserat Stjärnornas krig. Den frågan känns snarare som 10000 kr-nivån.
Citera
2018-10-07, 11:09
Medlem
Glidarmannens avatar
Har precis kollat på gårdagens avsnitt på TV4-Play och kan bara instämma i det som redan konstaterats av Kostymnisse, Minsk-frågan måste vara en av de värsta missarna någonsin och på två personer. Inte en ens ett försök till att resonera om vart de andra städerna är belägna och med allt som skrivits senaste åren om konflikten i östra Ukraina , Eurovision 2017så har uppenbarligen Kiev aldrig fastnat.

Killen efteråt var bra men fick som sagt lätta frågor, Gunners-frågan på den nivån var väl lätt även för den som inte är speciellt sportintresserad,
Citera
2018-10-07, 14:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Känns som att den killen generellt får lätta frågor. Skötkonnung-frågan känns som den hör hemma på max 50000 kr-nivån, han fick den på 225 000. På 75000-kr fick han vilken film som inte var regisserad av Spielberg, med Stjärnornas krig som alternativ. Till med jag som är urusel på filmregissörer vet att Spielberg inte regisserat Stjärnornas krig. Den frågan känns snarare som 10000 kr-nivån.

Just ja, Spielberg-frågan glömde jag. Jag är likt dig röten på såna frågor men den var ju extremt lätt även om man dessutom avskyr sådana filmer. Det har ju liksom inte undgått någon infon om Stjärnornas Krig.

Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Har precis kollat på gårdagens avsnitt på TV4-Play och kan bara instämma i det som redan konstaterats av Kostymnisse, Minsk-frågan måste vara en av de värsta missarna någonsin och på två personer. Inte en ens ett försök till att resonera om vart de andra städerna är belägna och med allt som skrivits senaste åren om konflikten i östra Ukraina , Eurovision 2017så har uppenbarligen Kiev aldrig fastnat.

Killen efteråt var bra men fick som sagt lätta frågor, Gunners-frågan på den nivån var väl lätt även för den som inte är speciellt sportintresserad,

Just ja, Eurovision var där med, det borde ju Magnus klarat även av den anledningen.

Gunners tyckte jag var extremt lätt men jag är såpass fotbollsintresserad att jag inte visste om det var det som gjorde det eller om det verkligen var så lätt. Man kan ju koppla namnet iofs om man tänker till även som icke-fotbollskunnig.
Citera
2018-10-07, 16:52
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Två Kändisar tvekar på frågan "Vilken typ av djur är egyptisk mau, Burmilla och Ragdoll?" och måste ta publiken som livlina. Trots att Magnus C hade för sig att det var en katt, och tjejen bredvid "Men det kan ju vara en kanin".

A. Katt B. Hund C. Kanin D. Häst

Suck....

Generalsekreteraren måste gått sängvägen för att få det jobbet.... För lyset är tänt, men det är ingen hemma.
Citera
2018-10-12, 20:50
Medlem
Ganonitos avatar
I dagens avsnitt fick vi en tydlig bekräftelse på att produktionen gärna ser att den tävlande får så lite hjälp som möjligt. På frågan om vem som skrev boken "Störst av allt" väljer den tävlande att fråga publiken och tillägger "kan de inte så behöver de inte svara" varpå Rickard Sjöberg säger "Jag tycker att alla ska svara, så får vi se vad de tycker, även de som är osäkra". Att det förstör för den tävlande bryr han sig inte det minsta om.
Citera
2018-10-13, 00:33
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
I dagens avsnitt fick vi en tydlig bekräftelse på att produktionen gärna ser att den tävlande får så lite hjälp som möjligt. På frågan om vem som skrev boken "Störst av allt" väljer den tävlande att fråga publiken och tillägger "kan de inte så behöver de inte svara" varpå Rickard Sjöberg säger "Jag tycker att alla ska svara, så får vi se vad de tycker, även de som är osäkra". Att det förstör för den tävlande bryr han sig inte det minsta om.
Det kan väl ha varit ett “finare” sätt att säga att alla måste rösta vilket de säkerligen blivit instruerade om innan inspelning. Möjligen var det det den tävlande var ute efter att få bekräftat.
Citera
2018-10-13, 07:36
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande att rösta eller inte rösta som publik om man är osäker/inte kan så är det väl inget konstigt att undvika att rösta, vad ska dom göra om du inte röstar? Kasta ut dig?

Synd om den förste killen att han inte fick nå hela vägen dock, den som tävlar nu har jag känslan av inte kommer gå långt...
Citera
2018-10-13, 10:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Det kan väl ha varit ett “finare” sätt att säga att alla måste rösta vilket de säkerligen blivit instruerade om innan inspelning. Möjligen var det det den tävlande var ute efter att få bekräftat.

Tvivlar starkt på att man "måste" rösta. Hur ska de kunna se om man inte gör det? Och som kostymnisse sa? Vad ska de göra åt saken?
Citera
2018-10-13, 16:33
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Beträffande att rösta eller inte rösta som publik om man är osäker/inte kan så är det väl inget konstigt att undvika att rösta, vad ska dom göra om du inte röstar? Kasta ut dig?

Synd om den förste killen att han inte fick nå hela vägen dock, den som tävlar nu har jag känslan av inte kommer gå långt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tvivlar starkt på att man "måste" rösta. Hur ska de kunna se om man inte gör det? Och som kostymnisse sa? Vad ska de göra åt saken?
Ja, det har ni förvisso rätt i. Googlade och försökte hitta konkreta svar på hur det faktiskt fungerar men lyckades inte riktigt. Snubblade dock över en händelse i Kazakstans version där publiken vägrade att svara på den sista frågan för att inte förvirra för den tävlande.

I biblioteken i endast tre europeiska städer finns originalmanuskript från Mayacivilisationen förvarade. Vilken stad är fel?
A. Madrid
B. Dresden
C. Paris
D. Roma

Publiken levererar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in