Citat:
Ursprungligen postat av
Kilimandjaro
Blatten hintade om att han hade gjort högskoleprovet och det inte hade gått så bra.
Dessutom så undrar jag om produktion hade nån form av krismöte i reklampausen. Han fick frågor som han klarade ganska bra efter den första säkerhetsnivån på 10 000.
Jag tycker nog ändå att de frågorna låg på den nivå de brukar ligga på där uppe. Han borde bara ha tänkt till en vända till på sjöfrågan (vilket Rickard faktiskt också försökte få honom att göra) och vågat välja det uppenbart avvikande alternativet. Det enda jag kan tänka mig där är att han var nervös och trodde att någon av de utländska (och mycket stora) sjöarna var känd just för att vara liten. Tycker nog att det är svårt att klandra honom när man inte har suttit i stolen själv: Hur illa det än känns att ta livlinor där nere så är nog utsikten att åka ut innan första säkerhetsnivån ännu värre.
Ang. Huvaligen så har jag bara hört Lennart Jähkel yttra det. Kanske eventuellt Ronny Eriksson i Euskafeurat också. Då (när man kan höra dialekten i huvudet) känns det ju uppenbart, men det skulle ju inte mycket till för att jag aldrig ens skulle ha hört uttrycket och då hade man ju fått förlita sig till uteslutningsmetoden eller eventuellt tagit en livlina. Såklart kan man tycka att han borde ha sparat 50/50 då, kompisen lät ju mer och mer övertygad allt eftersom.