Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwenTwen
Jag vet att många av er kommer bli arga pga av mitt svar. Men som sagt, jag såg iaf helheten av vad TV4 just gjorde mot denna man.

Mvh

Rasistade dom honom? (Jag har inte sett programmet och vet inget om den tävlande eller hur det gick)
Citera
2020-10-03, 09:43
Medlem
Det är inte ofta att en tävlande bränner alla tre livlinorna innan 10 000 kr-frågan.
Citera
2020-10-03, 09:45
Medlem
Hur i helvete kom den tävlande ens med i programmet? Har de inga uttagningskrav numera?
Citera
2020-10-03, 11:01
Medlem
Blatten hintade om att han hade gjort högskoleprovet och det inte hade gått så bra.

Dessutom så undrar jag om produktion hade nån form av krismöte i reklampausen. Han fick frågor som han klarade ganska bra efter den första säkerhetsnivån på 10 000.
Citera
2020-10-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Blatten hintade om att han hade gjort högskoleprovet och det inte hade gått så bra.

Dessutom så undrar jag om produktion hade nån form av krismöte i reklampausen. Han fick frågor som han klarade ganska bra efter den första säkerhetsnivån på 10 000.

Jag tycker nog ändå att de frågorna låg på den nivå de brukar ligga på där uppe. Han borde bara ha tänkt till en vända till på sjöfrågan (vilket Rickard faktiskt också försökte få honom att göra) och vågat välja det uppenbart avvikande alternativet. Det enda jag kan tänka mig där är att han var nervös och trodde att någon av de utländska (och mycket stora) sjöarna var känd just för att vara liten. Tycker nog att det är svårt att klandra honom när man inte har suttit i stolen själv: Hur illa det än känns att ta livlinor där nere så är nog utsikten att åka ut innan första säkerhetsnivån ännu värre.

Ang. Huvaligen så har jag bara hört Lennart Jähkel yttra det. Kanske eventuellt Ronny Eriksson i Euskafeurat också. Då (när man kan höra dialekten i huvudet) känns det ju uppenbart, men det skulle ju inte mycket till för att jag aldrig ens skulle ha hört uttrycket och då hade man ju fått förlita sig till uteslutningsmetoden eller eventuellt tagit en livlina. Såklart kan man tycka att han borde ha sparat 50/50 då, kompisen lät ju mer och mer övertygad allt eftersom.
Citera
2020-10-03, 19:33
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det är inte ofta att en tävlande bränner alla tre livlinorna innan 10 000 kr-frågan.

Nej det är sant
Citera
2020-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Vadå? Tog han på sig själv, eller?

Jag minns inte helt, men tror han simulerade att han slickade fitta.
Citera
2020-10-03, 19:40
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Det är så synd att ett program av den här kalibern drunknar i all reklam. Sändningstiden är tydligen 30 minuter. Känns som att 20 av minuterna går åt reklam och den ytterst ointressanta programpunkten att dela ut vinster till gamla tanter och farbröder som i bästa fall bjuder på ett konstlat leende.

Nej, det här duger inte. Mer frågor och frågesport åt folket efterfrågas.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-10-03 kl. 19:51.
Citera
2020-10-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är så synd att ett program av den här kalibern drunknar i all reklam. Sändningstiden är tydligen 30 minuter. Känns som att 20 av minuterna går åt reklam och den ytterst ointressanta programpunkten att dela ut vinster till gamla tanter och farbröder folk som i bästa fall bjuder på ett konstlat leende.

Nej, det här duger inte. Mer frågor och frågesport åt folket efterfrågas.

Det var bättre innan det blev Postkodmiljonären och varade i en timme. Dock var det väldigt långdraget när någon kunde tänka på en fråga ett helt program.
Citera
2020-10-03, 19:49
Medlem
"Gnagare med stamtavla" - Rasmus för 20 000?

Trodde bara det var helt efterblivna frågor upp till 10 000.
Citera
2020-10-03, 22:23
Medlem
Så här då. Jag ska skriva allt jag vet om detta programmet.

Men vi börjar med dagens/gårdagens program.
Postkodmiljonären firar 15 år!
Just för detta avsnitt väljer dom att ha en mörk man i stolen. Jag undrar förstår varför då?
Hans namn: Jiham

Var det någon mer än mig som tyckte att talet 15 i ballonger mer såg ut som IS
och en namn i stolen som heter Jiham ,,, Jiha"d"

Sen ger dom han 5 första frågor som snarare är ett test på om han verkligen är assimilerad eller inte?
Efter han bränt alla livlinor ska han ju få lite hjälp och dom ger han istället urenkla frågor aktuella i 2020 som varenda person i landet som inte e efterbliven hade svarat rätt på.

Ni som svarar här kommer nog inte förstå det jag srkiver nu, men frågorna var en slags "sätta på plats" för att sedan visa ödmjukhet.

Sen så ang programmet i helhet. Om nu ni inte redan märkt vid det här laget hur jävla uppgjort det redan är om vilka som ska få komma lång eller inte så är ni blinda.
Det har bara blivit värre och värre. Men för 3-4 år sen var det hyfsat iaf. Fortfarande slumpartade frågor. Jämför bara med SVT's program - BAKOM MUREN.. Nu snackar vi frågor i miljon klassen,, så som "Postkoden" va från början. Eller typ "Vem Vet Mest" innan det lades ner.

Nej, hela jävla Postkodmiljonär programmet kan dom skrota. Överlag litar jag inte ett jävla skit på TV4 längre. Om alla kunde se mellan raderna som jag hade nog hälften av programmen fått skrotas.

Alltså, om ni inte redan förstår att det är "TV4" och inte folket som väljer vem/vad/vilka som ska vinna/försvinna/gå vidare/komma fram är ni verkligen blinda..

Kan ge en hel rad exempel de senaste 2 åren.. backar vi 4-5 år är det inte samma visa, så antar att någon/några som är på TV4 verkligen har fått in sin fot.

TILLÄGG: Förklara då detta. För er som såg Bingolotto i våras.
1 person från Älvdalen ringer in i omgång 1 som fått Bingo. Hon nämner att hon kommit fram tidigare (Bara det) - hon vinner 25.000 kr i nått minns inte vad.
Sen i 3:e omgången kommer hon fram igen. HAJA!! samma person får bingo 2 ggr i samma program och dessutom kommer fram?? - Hon får färgfemman och vinner en miljon denna gång!!
MIN ANAYLYS:: Bingolottos likt Postkodmiljonärens "SLUMP GENERATOR" suger något kopiöst.
ungefär som Winamp på "random play".. BTW. Visste ni att man har större chans att komma fram till Bingolotto om man har "fast telefoni" än mobil.
Nej, litar inte ett jävla dyft på TV4 längre även om jag gillar att kolla på den kanalen.
Senast redigerad av TwenTwen 2020-10-03 kl. 22:34.
Citera
2020-10-04, 13:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Hur i helvete kom den tävlande ens med i programmet? Har de inga uttagningskrav numera?

Förmodligen blev han inkvoterad. Det var väl länge sen de hade en blatte med sist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in