2018-10-13, 09:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är min bestämda uppfattning och inget jag gissar. SD kommer få en del att förklara.

Hur bedömer man att han kan lyckas med sina förklaringar?

Dvs. är den bevisning som polisen har (eller förväntar sig att få) av arten att den är möjlig att "förklara bort", eller att den ses som tillräckligt övertygande?
Citera
2018-10-13, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Historien kring LW's cache Mello-Mys(t) är intressant.

Enligt uppgift kan det ha uppstått en konfrontation mellan HD och LW, efter att LW tagit bort HD's logg.

Nu ligger det ju uppenbarligen en digital logg skriven av HD på cachesidan, och om det stämmer att hon har återloggat den efter LW's död är det faktiskt synnerligen anmärkningsvärt.

EGT försöker förklara detta med att HD "kan ha varit förbi cachen senare och därmed är berättigad till loggning".

Förvisso, MEN om man tittar på fotografier av själva pappersremsan, visar det sig dock att HD inte verkar ha varit på platsen själv, varken tillsammans med SD när han FTF-loggade cachen, men inte heller vid något senare tillfälle:

Varför är det då så oerhört viktigt för HD att logga den cachen, till den grad att hon väljer att fusklogga? Och varför verkar hon inte vilja acceptera att LW raderade loggen?

Så kan det i förlängningen ha bidragit till att deras konfrontation, i kombination med makens otrohetsaffär, faktiskt ledde till en allvarligare schism mellan henne och LW än vad hon till synes verkar vilja ha gett sken av inför sin omgivning?

När du inte vet förutsätttningarna är det lite dumt att skriva att hon fuskloggat.... Som jag skrev, hon kan ju faktiskt varit på platsen i efterhand. Då är det en riktig logg enligt konstens alla regler.

Det går inte att hålla reda på alla cacher man varit båda vid. Så antingen alla eller inga. Kotymt är inga ändringar, man för över alla. Varför ska inte HD/SD göra det när alla andra gör det? Även rewievers som separerat behåller alla loggar på var sin sida.

Tror ni på fullt allvar att detta har med mordet att göra? LW sökte dessutom HD:s vänskap efter avslöjandet, gång på gång. Lite bakvänt att radera en logg då. Raderingen tror jag faktiskt inte på, oavsett SH:s ”vetskap”, loggen hade sett annorlunda ut då tror jag.
Citera
2018-10-13, 09:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När du inte vet förutsätttningarna är det lite dumt att skriva att hon fuskloggat.... Som jag skrev, hon kan ju faktiskt varit på platsen i efterhand. Då är det en riktig logg enligt konstens alla regler.

Det går inte att hålla reda på alla cacher man varit båda vid. Så antingen alla eller inga. Kotymt är inga ändringar, man för över alla. Varför ska inte HD/SD göra det när alla andra gör det? Även rewievers som separerat behåller alla loggar på var sin sida.

Tror ni på fullt allvar att detta har med mordet att göra? LW sökte dessutom HD:s vänskap efter avslöjandet, gång på gång. Lite bakvänt att radera en logg då. Raderingen tror jag faktiskt inte på, oavsett SH:s ”vetskap”, loggen hade sett annorlunda ut då tror jag.

Detta stämmer dock inte. Att döma av färska bilder på loggremsan har hon uppenbarligen inte varit på platsen i efterhand.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-13 kl. 10:05.
Citera
2018-10-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Du som är en av få som verkar känna alla inblandade HD, SD, JG i detta tragiska mordfall... hur kommer det sig att Du lägger så stor vikt vid geo...?
Citera
2018-10-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har fel i det. Så lättvindigt lägger man numer INTE ner en misshandelsanmälan i nära relation. Det tas på största allvar därför har det följdriktigt getts tid. Nedläggningsbeslutet där det framgår att "visst tvång" förekommit är väl genomtänkt.

Varför några få faktaresistenta postare ideligen fejkar till incidenten är en psykologiskt gåta att fundera över ty inte har det med vad som skaffades i bilen att göra..

Hur vet du det? Jag har följt ett antal misshandelsfall i nära relationer. Det är horribelt hur det kan nonchaleras. Många av de kvinnor som har blivit mördade i nära relationer har försökt få gehör hos polis och rättsväsende utan att lyckas.
Citera
2018-10-13, 10:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har du helt övergett dina tankar som föranledde ovan post som du skrev 22/5?
Det är en riktig iakttagelse.
Din fråga får mig osökt att tänka på nedanstående saga.

" Ni minns kanske sagan om den lille herrn som hade en bit tyg, som han ville göra en rock av och som han gick till Mäster skräddare med, och frågade om denne kunde sy honom en rock.

Jo, den kunde Mäster skräddare, och när blev den klar? Om en månad . Då kom han tillbaka och då fanns beskedet att det bidde ingen rock, men det bidde ett par byxor, dvs. nästkommande månad. Då dök den lilla herrn upp igen men då sa Mäster Skräddare att det bidde inga byxor, däremot en väst, om han väntar en tredje månad. Därpå blev det ett löfte om en mössa, som efter än fjärde månad bidde ett par vantar. Till slut bidde det bara en tumme."

☆ Självsvådligt bytt ut veckor mot månader för att bättre relatera till utredningsläget snart 5 mån efter mitt inlägg.

I förgrämelse över att det endast återstår en säck med tummar så nedlåter sig ett obalanserat klientel till en tävling om vem som på det mest ohederliga sättet kan misskreditera MGM
Citera
2018-10-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
På glänt var den.

Precis. Det är samma uppgifter jag har fått.
Citera
2018-10-13, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det kan vara så att att all teknisk bevisning inte är klar ännu så därför är han inte häktad ännu, de har andra ärenden också på NFC.
Håller med dig att charaden med krattor var märklig igår, de kunde de ju ha gjort i maj.

Det krattades i maj med. Men på nya hjärsta sidan vad jag såg.
Citera
2018-10-13, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske att LW:s tidigare anmälan som togs tillbaka (eftersom hon tänkte att något skulle bli "värre") låg i botten att denna ev misshandel avskrevs...

Om det någonsin blir ett åtal, är det skönt att LW sa som hon gjorde och att det dokumenterades när hon drog tillbaka sin första anmälan.

Att det skulle bli värre, om hon inte drog tillbaka den. Det kan bli användbart i en rättegång. Det blev värre. Det blev mycket värre. Det blev knoggnuggning och ("det finns mer" enligt 18c) det blev slutligen hennes död...

Det gick inte att utreda vad som hade hänt i bilen eftersom berättelserna gick isär. Så det var ord mot ord. Och inte det att hon initialt drog tillbaka det, det tror jag inte.
Citera
2018-10-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Detta stämmer dock inte. Att döma av färska bilder på loggremsan har hon uppenbarligen inte varit på platsen i efterhand.
Hon behöver ju inte logga den, nicket med teamnamnet står ju där....
Citera
2018-10-13, 11:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klokt skrivet, följer man normerna minskar motiven till bla mord betänkligt.
Slutar folk dessutom att köra mot rött och inte kör över hastighetsgränsen kommer trafikolyckorna nära nog försvinna.

Den riktiga stora tragedin i detta fallet, är nog som lonnrot skriver, hade LW levt exemplariskt med man och bullbak så hade hon nog levt idag.
Om inte annat hade hennes man öppnat dörren den ödesdigra natten.

Normerna finns där för att förhindra sådana som MGM att bete sig så som han gjorde.
Hade SD varit hemma med fru och bullbak, hade han inte varit misstänkt nu.

Tack! Något förenklat och schematiskt förstås...

Här är det väl inte hundra avgjort om äktenskapet har avgörande betydelse, eller om det räcker med en individ som inte kan hantera gränser.

Kärnpunkten verkar vara att folks självrättfärdiganden när de ”kör mot rött” inte tål dagens ljus, eller i alla händelser inte tål analys. Det är därför det finns förbud, som vägledning. Det ska inte gå att börja förhandla om saken. En hel del är rent av där i korsningen miss i nassen enbart för att de inte får någon kick av att köra mot grönt. Kickar på andras bekostnad kan inte betraktas som en rättighet.

Nu är äktenskapsområdet som bekant straffrättsligt avreglerat men det betyder egentligen bara att man inte befinner sig på på allmän väg, utan en avstängd rallybana där trafikljusen monterats ner. Men i stället har man publik, på läktare och utmed vägarna, vilket ställer större och andra krav på omdöme och ansvar eftersom alla fel och misstag får konsekvenser.

Livet är förstås knivigt ibland. Och trassligt och meckigt och smetigt. Men en vacker dag måste man ju kunna växa ur det där och ta ansvar för vad och vem man är och följa regelboken. Utan att ta ut det på någon annan.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-13 kl. 11:57.
Citera
2018-10-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du som är en av få som verkar känna alla inblandade HD, SD, JG i detta tragiska mordfall... hur kommer det sig att Du lägger så stor vikt vid geo...?
Oj, det gör jag verkligen inte. Inte i mordfallet. Jag svarar på vissa villfarelser vad gäller sakfrågor ju, det är inte jag som är drivande eller skickar in massa bilder och loggar.

Vi ska först hitta rätt GM, sedan kan vi försöka förstå, om det ens går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in