2018-10-12, 18:00
Medlem
Hej jag har spelat Fortnite ett bra tag i början frös det bara några gånger varje gång jag startade datorn efter den vart avstängd. Typ som att den var ouppvärmd tänkte inte på det så mycket men nu efter en månad ungefär har mitt fortnite börja frysa var 3dje game vad kan detta bero på snälla hjälp tacksam för snabba svar mvh

Dator info det jag kan själv är inte insatt

Windows 10
grafikkort gtx 1050 ti

processor- AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor 3.50 ghz

Ram minne 8gb (vet inte vart man ser namnet står bara vad det är för gb på enhetshanteraren

systemtyp- 64bittars operativsystem, x64 baserad processor.
Citera
2018-10-12, 19:27
Medlem
Ladda ner något program som du kan se temperaturerna på grafikkortet och CPU:n för att fastställa att inte något av dom är överhettade (t.ex programmet HWMonitor)

Har du testat att installera om fortnite?
Testa att experimentera lite med fortnite inställningar, lägre grafik osv. Men jag tycker personligen att din dator ska klara fortnite bra men värt ett försök.
Citera
2018-10-12, 23:36
Medlem
Jag började råka ut för fryslagg varann match i LOL, hade en 6år gammal ssd som jag då bytte ut och då blev allt bra igen!
Citera
2018-10-13, 00:11
Medlem
Sainsburyss avatar
När händer fryslagget?
Fryslagg får vi som spelar på PS4 ibland också, och det händer enbart när vi möter en fiende haha.
Citera
2018-10-13, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Ladda ner något program som du kan se temperaturerna på grafikkortet och CPU:n för att fastställa att inte något av dom är överhettade (t.ex programmet HWMonitor)

Har du testat att installera om fortnite?
Testa att experimentera lite med fortnite inställningar, lägre grafik osv. Men jag tycker personligen att din dator ska klara fortnite bra men värt ett försök.

Hu vet jag vilken temperatur dom ska vara på? sorry för mitt ovetande, saken är den att jag kör allt på lägsta förutom distans syn den kör jag på high och det är ju typ ett måste, tycker också det är konstigt för mina polare har sagt till mig att min dator borde klara fortnite enkelt till och med på högre settings det kan inte vara processorn som är dålig eller?
Citera
2018-10-13, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devis
Jag började råka ut för fryslagg varann match i LOL, hade en 6år gammal ssd som jag då bytte ut och då blev allt bra igen!

hur ser jag vilken ssd jag har? vet att jag igentligen inte borde ha en dator eftersom att jag inte kan något haha, men lika bra o börja lära sig nu
Citera
2018-10-13, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
När händer fryslagget?
Fryslagg får vi som spelar på PS4 ibland också, och det händer enbart när vi möter en fiende haha.

haha, det händer oftast när jag är mitt i en buildbattle men okså när jag bara springer
Citera
2018-10-13, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokdemen
Hu vet jag vilken temperatur dom ska vara på? sorry för mitt ovetande, saken är den att jag kör allt på lägsta förutom distans syn den kör jag på high och det är ju typ ett måste, tycker också det är konstigt för mina polare har sagt till mig att min dator borde klara fortnite enkelt till och med på högre settings det kan inte vara processorn som är dålig eller?
Du kan antingen skriva här hur dina temps är efter fryslag eller hur tempsen är i idle (dvs inte spelar eller gör något som kräver mkt cpu)

Din processor ska klara av fortnite ganska bra faktiskt. Fryslag är lite underligt i sig. Kan ju bero på massa olika andledningar :P
Citera
2018-10-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokdemen
hur ser jag vilken ssd jag har? vet att jag igentligen inte borde ha en dator eftersom att jag inte kan något haha, men lika bra o börja lära sig nu

Vet du hur länge du har haft den? Öppna burken och kolla så du har en ssd, skriv modell nr. Eller så kanske du har en sata, de är ca 10 gånger segare än en ssd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in