2018-10-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, det behöver du inte. Du har skrivit många bra inlägg i tråden, detta är ett av dem. Nu skriver jag inte så mycket i tråden, men jag är tacksam att du, Draifos och Reimer skriver och ifrågasätter.

Det är tufft att gå emot 90-95% av trådens Följa John. Det finns inga tveksamheter utan det vissa användare skriver tas rakt upp och ner som sanning. Nu är det inte längre viktigt om SD är en mördare eller inte. Han är en sån jävla skitstövel att enligt någon i tråden vill ingen ha med honom att göra. Han karaktärsmördas på ett obehagligt sätt. SD är skäligen misstänkt och detta har inte ändrats under månaderna som gått, det ska vi inte glömma.

Det var lite annat ljud i skällan i början på tråden. Dessutom har det konstaterats att den mördade, SD och HD med flera gjorde allt för att geocacha. Barnen kom i andra hand. Ju längre tid det går och ju tunnare bevisen ser ut desto mer föraktfull blir SD och desto bättre har LW blivit.

De som inte gillade henne i början av tråden har uppenbarligen ändrat sig helt.

Att LW har blivit mördad innebär inte att hon blivit ett helgon (men det är fullständigt fel och avskyvärt att mörda någon oavsett vilken orsak man anser sig ha). Att man är död innebär inte att de egenskaper man hade som levande förändras. LW var LW på gott och på ont.

Alla människor har fel och brister, men i ärlighetens namn så brast det väl ganska ordentligt hos BO också. Carinah 78 du skrev i ett tidigare inlägg om kyrkan som viftades bort. Jag viftar inte bort det av den anledning att det var en tvär sväng LW tog i sitt liv när hon vigde SD och HD och senare var otrogen med SD. Vad var det som gjorde att hela hennes personlighet förändrades?

Har det något med mordet att göra, nej sannolikt inte, men det säger lite om BO. För att komma framåt i en mordutredning ska även BO granskas. Det betyder naturligtvis inte att man skuldbelägger offret för sin egen död utan att man snarare försöker titta på vad det är som lätt fram till den tragiska händelsen.

Men för alla intresserade så titta i trådens början hur det lät då och hur tonläget har förändrats. Dessutom är så vitt jag förstår varken Carina78, Draifos eller Reimer någon som känner de inblandade.
För det är helt makalöst så många som känner/känner till de inblandade. Bara det gör tråden unik..
Varför ens nämna dessa saker? Är de tillräckligt för att mördas?
Citera
2018-10-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har nu i flera inlägg argumenterat för att en bil kan ha använts för att transportera kroppen till fyndplatsen. Åtminstone tror jag alltså att det var den linjen polisen var inne på i början av utredningen. Om du nu vill argumentera för att LW i stället skall ha gått för egen maskin till fyndplatsen så kommer jag naturligtvis att lyssna intresserat.

Varför i hela friden skulle mördaren åka bil 100m? Mördaren skulle åkt upp i bergen och gömt, inte i ett villaområde.

Jo, Lenas dörr stod på glänt, hon lämnade den inte så om hon gick ut frivilligt.
100:a gången jag skriver det. Och sista, jag lovar )
Citera
2018-10-12, 23:31
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Varför ens nämna dessa saker? Är de tillräckligt för att mördas?

Du börjar bli direkt patetisk. Vill du påstå att hon var ett helgon? Var har jag skrivit att det är tillräckligt för att mörda?
Citera
2018-10-12, 23:33
Medlem
Citat:
Du börjar bli direkt patetisk. Vill du påstå att hon var ett helgon? Var har jag skrivit att det är tillräckligt för att mörda?
Tack för dom orden. Jag avstår från att beskriva dig. Antingen undviker du att verkligen svara på frågan eller så är du för dum för att förstå den.
Det finns ingen som helst anledning att direkt eller indirekt förminska LW och hennes liv.
Hon är brottsoffret. SD är misstänkt gärningsman.
Senast redigerad av glendale 2018-10-12 kl. 23:36.
Citera
2018-10-12, 23:36
Medlem
Citat:
Nej, det behöver du inte. Du har skrivit många bra inlägg i tråden, detta är ett av dem. Nu skriver jag inte så mycket i tråden, men jag är tacksam att du, Draifos och Reimer skriver och ifrågasätter.

Det är tufft att gå emot 90-95% av trådens Följa John. Det finns inga tveksamheter utan det vissa användare skriver tas rakt upp och ner som sanning. Nu är det inte längre viktigt om SD är en mördare eller inte. Han är en sån jävla skitstövel att enligt någon i tråden vill ingen ha med honom att göra. Han karaktärsmördas på ett obehagligt sätt. SD är skäligen misstänkt och detta har inte ändrats under månaderna som gått, det ska vi inte glömma.

Det var lite annat ljud i skällan i början på tråden. Dessutom har det konstaterats att den mördade, SD och HD med flera gjorde allt för att geocacha. Barnen kom i andra hand. Ju längre tid det går och ju tunnare bevisen ser ut desto mer föraktfull blir SD och desto bättre har LW blivit.

De som inte gillade henne i början av tråden har uppenbarligen ändrat sig helt.

Att LW har blivit mördad innebär inte att hon blivit ett helgon (men det är fullständigt fel och avskyvärt att mörda någon oavsett vilken orsak man anser sig ha). Att man är död innebär inte att de egenskaper man hade som levande förändras. LW var LW på gott och på ont.

Alla människor har fel och brister, men i ärlighetens namn så brast det väl ganska ordentligt hos BO också. Carinah 78 du skrev i ett tidigare inlägg om kyrkan som viftades bort. Jag viftar inte bort det av den anledning att det var en tvär sväng LW tog i sitt liv när hon vigde SD och HD och senare var otrogen med SD. Vad var det som gjorde att hela hennes personlighet förändrades?

Har det något med mordet att göra, nej sannolikt inte, men det säger lite om BO. För att komma framåt i en mordutredning ska även BO granskas. Det betyder naturligtvis inte att man skuldbelägger offret för sin egen död utan att man snarare försöker titta på vad det är som lätt fram till den tragiska händelsen.

Men för alla intresserade så titta i trådens början hur det lät då och hur tonläget har förändrats. Dessutom är så vitt jag förstår varken Carina78, Draifos eller Reimer någon som känner de inblandade.
För det är helt makalöst så många som känner/känner till de inblandade. Bara det gör tråden unik..
Kan bara ödmjukt tacka dig för ditt inlägg!

Kan bekräfta att jag inte känner nån av de inblandade. Har visserligen kyrklig/frikyrklig erfarenhet, men inte i Örebro-området.
Citera
2018-10-12, 23:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Tack för dom orden. Jag avstår från att beskriva dig. Antingen undviker du att verkligen svara på frågan eller så är du för dum för att förstå den.
Det finns ingen som helst anledning att direkt eller indirekt förminska LW och hennes liv.
Hon är brottsoffret. SD är misstänkt gärningsman.

Med betoning på misstänkt gärningsman. Men fortsätt skriv med alla de som klappar dig på ryggen. I denna tråd ska inte förekomma diskussion här ska helst råda konsensus.
Citera
2018-10-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har nu i flera inlägg argumenterat för att en bil kan ha använts för att transportera kroppen till fyndplatsen. Åtminstone tror jag alltså att det var den linjen polisen var inne på i början av utredningen. Om du nu vill argumentera för att LW i stället skall ha gått för egen maskin till fyndplatsen så kommer jag naturligtvis att lyssna intresserat.

Jag är mer intresserad över varför du fortfarande vidhåller din tro på bilen.

Att polisen undersöker en misstänkt GMs bostad, bil och datorer är väl snarast ren rutinåtgärd. Hade han ägt en cykel hade den även undersökts. Man grävde även i trädgården ...
Citera
2018-10-12, 23:50
Medlem
Citat:
Med betoning på misstänkt gärningsman. Men fortsätt skriv med alla de som klappar dig på ryggen. I denna tråd ska inte förekomma diskussion här ska helst råda konsensus.

Ja, misstänkt gärningsman. Är inte det allvarligt och en indikation på vad som kan hänt?
Ryggdunkningar förekommer åt båda hållen, mer pro SD.
Citera
2018-10-12, 23:53
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ja, misstänkt gärningsman. Är inte det allvarligt och en indikation på vad som kan hänt?
Ryggdunkningar förekommer åt båda hållen, mer pro SD.

Nej, uppenbarligen lyckas de än så länge inte få upp det till sannolika skäl trots åklagarens försök. Menar du på fullt allvar att du dömer någon utan rättegång och på rent skvaller?

Det är bara att konstatera att vi ser olika på Svensk lag och domstolsväsen. Innan det finns bevis som fäller SD är han oskyldig. Hade det funnits tillräckliga bevis så hade han suttit häktad. När och om vi kommer dit så blir saken annorlunda.
Senast redigerad av why123 2018-10-12 kl. 23:56. Anledning: .
Citera
2018-10-12, 23:56
Medlem
Citat:
Menar du på fullt allvar att du dömer någon utan rättegång och på rent skvaller?
Nej. Men han är ju en dokumenterat misshandlare, fuskare, bedrager sin fru och ger ett allmänt obehagligt intryck och skäligen misstänkt för mord. Det räcker en bra bit.
Nu släpper jag den här diskussion. Bättre att få fast mördaren.
Citera
2018-10-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Undrar varför anonym 9645 redan på sidan 29 understryker att kroppen inte var styckad, samt vad menas med paniken?
Jag har själv hund och antar att det lilla grönområdet vid Rättarev/planket är en väl använd rastplats för en snabbkiss med jycken. Om det skulle ligga en död människa där kanske Nya Hjärstas hundar är av finaste renrasighet med vidhängande sönderavling, eftersom de inte märkte något.

Jag tror på en kopplad jakthund eller en hund som ägaren inte har kontroll på. Ägaren tycks även ha noterat dagen/dagarna innan att hunden ivrigt markerat mot den sidan av planket men gått vidare trots motsträvig hund.

EDIT. Jag tolkade då anonym9645 som den hundägare som fann kroppen.
Senast redigerad av Remark 2018-10-13 kl. 00:09.
Citera
2018-10-13, 00:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag är mer intresserad över varför du fortfarande vidhåller din tro på bilen.
Vet inte om jag är så övertygad om det där själv, men jag menar alltså att det är uppenbart att åtminstone polisen trodde att LW hade dött på ett annat ställe, och att kroppen sedan hade dumpats på fyndplatsen. Jag har förklarat det här i flera inlägg nu, och om du är intresserad kan du ju följa diskussionen bakåt härifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en promenad från LWs bostad på ca 4 minuter och enligt vad vi vet gick hon för egen maskin tillsammans med någon.
Vilka är ni, och varför tror ni att LW gick för egen maskin till fyndplatsen?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-13 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in