2018-10-12, 18:14
Medlem
Handlrs avatar
@Carinah: Ja SD är far till två barn födda 04 och 06, två döttrar.
Socialtjänsten blir väl inkopplad eller iallafall kanske skulle behövas ?
Citera
2018-10-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det kan vara så att att all teknisk bevisning inte är klar ännu så därför är han inte häktad ännu, de har andra ärenden också på NFC.
Håller med dig att charaden med krattor var märklig igår, de kunde de ju ha gjort i maj.

hade polisen andra uppgifter och man letade efter försvunnen/bortrövad person därmed andra prioteringar än nu.

Får en känsla att man nu letar något specifikt eller vill försäkra sig om att inte missat något.
Som kanske bortprioriterades tidigare.
Citera
2018-10-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Den enklaste vägen till FP är via gångvägen till höger. Om man fortsätter in en bit där och sedan sneddar över gräset så rundar man planket och är framme på FP.

Den närmaste (men svårare) vägen till FP är att ta stigen rakt fram och följa planket.

Jag ser och tror, är att vi har olika FP. Jag tror efter sett bilderna på polisens stegar, att FP är betydligt närmare motorvägen. Jag tror inte att stigen ni ser/sett är en normal stig för hundägare eller såna som genar, då skulle stigen fortsätta någonstans. Som jag såg den stannade den mer eller mindre vid stängslet. Jag tror att kroppen låg 15-20m från stängslet, där planket svänger, vid buskaget, 3-4m från planket.
Dit är det inte rullstol som gäller.
Citera
2018-10-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
hade polisen andra uppgifter och man letade efter försvunnen/bortrövad person därmed andra prioteringar än nu.

Får en känsla att man nu letar något specifikt eller vill försäkra sig om att inte missat något.
Som kanske bortprioriterades tidigare.
Jo, men dom krattade ju lite runt om när LW var funnen. Men förstår att dom kanske inte krattade längs motorvägen just då, dom hade inga indikationer vilken väg GM tog.
Men när MV skriver att dom provgått sträckan, så borde dom krattat innan dom provgår, och inte nu... Indikationerna fanns ju där sedan länge.
Citera
2018-10-12, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, håller med om den tolkningen, och då är det planerat mord det är frågan om, mer eller mindre.
Frågan är då vad som kan ha hittats som ger den tolkningen. Mordvapen kan det vara, men borde vara nått mer konkret i det planerade genomförandet. Tror inte på dom digitala media som hämtats in, det borde vara klart för länge sedan och GM skulle sitta inne redan.

Det behöver inte var planerat för att kallas mord. Brottsbalken kap 3, 1§:

"1 § Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller, om omständigheterna är försvårande, på livstid. Lag (2014:274)."

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700

Så MV hintar om försvårande omständigheter?
Svårt och brutalt misshandlad under lång tid?
LW lurades ut från sitt hem (som ska vara den tryggaste plats i ditt liv?) och kom i en situation där hon inte kunde skydda sig (bakom planet), inte kunde finna reträtt? Fångad som ett djur? Ingenstans att fly och ingen kunde höra henne?
Citera
2018-10-12, 18:43
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag ser och tror, är att vi har olika FP. Jag tror efter sett bilderna på polisens stegar, att FP är betydligt närmare motorvägen. Jag tror inte att stigen ni ser/sett är en normal stig för hundägare eller såna som genar, då skulle stigen fortsätta någonstans. Som jag såg den stannade den mer eller mindre vid stängslet. Jag tror att kroppen låg 15-20m från stängslet, där planket svänger, vid buskaget, 3-4m från planket.

Det finns EN fyndplats. Kroppen hittades i vinkeln mellan plank och stängsel.
Du har ju också varit där påstår du?! Hur kan du då fortfarande inte förstå? Helt obegripligt.

Titta på bilden av DilsNacke som postats flera gånger i tråden. Tydligare än så kan det inte bli.
Citera
2018-10-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Dalaan och sambo hörde skriken uppifrån sitt sovrumsfönster. När de hade klätt på sig och kommit ner till bilen hade de dock tystnat. De kunde alltså inte "följa ljudet", och visste givetvis inte exakt varifrån skriken hade kommit.

När de sökt av närområdet (med sos i luren) hade det varit tyst i ca 15 minuter, så jag kan förstå om det inte var helt självklart att då börja köra runt på måfå i Nya Hjärsta i mörkret. Särskilt inte som polisen varken bad dem, eller själva brydde sig om att åka.

Så har jag tolkat Dalaan iaf, sen är ju tyvärr flera tidiga inlägg raderade nu.
Ja, så har jag också förstått det, men jag tror inte att man väljer det som verkar mest logiskt som Daalan skriver. Jag är övertygad om att man söker där magkänslan, dvs mellanhjärnan tror att skriket kom ifrån. Eftersom skriken hade tystnat så åkte de längs vägen och spejade där de trodde att ljudet kom ifrån.
Det var först efter polisförhöret som de blev säkra på att det kom från FP. Men som sagt, nu är det försent och det spelar nog egentligen mindre roll i det långa loppet.
Heder åt Daalan med sambo som reagerade och gjorde sitt bästa i tre led.
Citera
2018-10-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det finns EN fyndplats. Kroppen hittades i vinkeln mellan plank och stängsel.
Du har ju också varit där påstår du?! Hur kan du då fortfarande inte förstå? Helt obegripligt.

Titta på bilden av DilsNacke som postats flera gånger i tråden. Tydligare än så kan det inte bli.
Håller med. Jag har inte varit där men tittat på alla bilder och mängder av flygfoton och satellitbilder.
Att en person som säger sig ha varit på platsen, så här sent i tråden plötsligt verkar helt lost är ju obegripligt.
Citera
2018-10-12, 18:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vadå olika fyndplatser? Vad svamlar du nu om? Var LW hittades vet vi exakt. Du verkar ha någon slags agenda med att försöka förvilla i tråden så mycket det bara går. Du verkar befinna dig i något slags sjukdomstillstånd misstänker jag, utifrån hur du beter dig i tråden.
Citera
2018-10-12, 18:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Håller med. Jag har inte varit där men tittat på alla bilder och mängder av flygfoton och satellitbilder.
Att en person som säger sig ha varit på platsen, så här sent i tråden plötsligt verkar helt lost är ju obegripligt.

Ja. Något står uppenbarligen inte rätt till hos EGT. Hoppas polisen utrett hen ordentligt.
Citera
2018-10-12, 18:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Olika FP? Menar du att det är ett styckmord? De flesta tror nog att hon hittades på en enda plats...
Du är inte särskilt bra på FUD men guldstjärna för envishet.
Citera
2018-10-12, 19:07
Medlem
Citat:
Jo, men dom krattade ju lite runt om när LW var funnen. Men förstår att dom kanske inte krattade längs motorvägen just då, dom hade inga indikationer vilken väg GM tog.
Men när MV skriver att dom provgått sträckan, så borde dom krattat innan dom provgår, och inte nu... Indikationerna fanns ju där sedan länge.

Att han ev varit i Gamla Hjärsta är väl ny information och då har han korsat mv på två ställen därmed ned och upp på två ställen i Nya Hjärsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in