2018-10-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Är det så att han möjligen inte kommer från Svenljunga, utan kanske från Göteborg? Eller åtminstone bott i Göteborg ganska nyligen?

Han är inte från Svenljunga, nej. Var han kommer ifrån ursprungligen vet jag dessvärre ej.
Citera
2018-10-11, 17:24
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhadig
Han är inte från Svenljunga, nej. Var han kommer ifrån ursprungligen vet jag dessvärre ej.

Okej, tack för svaret
Artikeln i dagens BT är låst tyvärr, någon som vill delge vad det står? Eller som hört/vet mer?
Citera
2018-10-11, 19:29
Medlem
NEWMAN74s avatar
Citat:
Är det så att han möjligen inte kommer från Svenljunga, utan kanske från Göteborg? Eller åtminstone bott i Göteborg ganska nyligen?

Född i Gunnared, Bott i Angered 1990...
Citera
2018-10-11, 20:37
Medlem
Läste i BT idag att de släppt de fem personer som blev intagna till förhör. Någon som hört något nytt?
Citera
2018-10-11, 22:24
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Befinner mig på plats mellan 1-2 veckor till, ca 150 meter ifrån. Fråga vad ni undrar över så tar jag reda på det. Jocke som dog.

Det är blattar som håller till där.
Citera
2018-10-11, 23:19
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Befinner mig på plats mellan 1-2 veckor till, ca 150 meter ifrån. Fråga vad ni undrar över så tar jag reda på det. Jocke som dog.

Det är blattar som håller till där.

Blattar som brukade hålla till hos Jocke? Eller som håller till i husen/grannskapet? Hört något om varför de misstänker mord? Eller lutar det åt överdos? Var det vänner till honom som plockades in på förhör? Vad går det för rykten i trakten?

Det är ovanligt tyst i detta fallet, så berätta gärna vad du hört/vet
Citera
2018-10-11, 23:31
Medlem
Citat:
Okej, tack för svaret
Artikeln i dagens BT är låst tyvärr, någon som vill delge vad det står? Eller som hört/vet mer?

Läs nedanför helt gratis.

http://www.borasdly.se/nyheter/misstankta-mordet-mannen-ar-identifierad/

och här

http://www.borasdly.se/nyheter/handelsen-i-hillared-polisen-misstanker-fortfarande-mord/
Citera
2018-10-11, 23:37
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Swede
Läs nedanför helt gratis.

http://www.borasdly.se/nyheter/misstankta-mordet-mannen-ar-identifierad/

och här

http://www.borasdly.se/nyheter/handelsen-i-hillared-polisen-misstanker-fortfarande-mord/

Stort tack!
Citat från länken ovan

”Nu har utredningen tagits över av grova brott i Borås. P4 Sjuhärad har pratat med Helene Eriksson som är krim-chef. Hon säger att polisen fortfarande misstänker mord.”
”Det är fortfarande mord, jag vill inte gå in på varför. Kroppen är skickad på obduktion och det finns uppgifter vi behöver kolla upp om de stämmer eller inte och sen får de rättmedicinska utlåtandet säga sitt”

De skriver också att det ännu inte finns någon misstänkt gm.
Citera
2018-10-12, 11:59
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Blattar som brukade hålla till hos Jocke? Eller som håller till i husen/grannskapet? Hört något om varför de misstänker mord? Eller lutar det åt överdos? Var det vänner till honom som plockades in på förhör? Vad går det för rykten i trakten?

Det är ovanligt tyst i detta fallet, så berätta gärna vad du hört/vet

Det är bara blattar där. Hillaredsborna avskyr denna huslänga. Det är i de gamla pensionärsbostäderna.

Jocke, 29 år. Bodde i Borås förstod jag det som.
Citera
2018-10-12, 16:15
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Vill ni ha kort på området som det ser ut nu? Jag tänkte gå en promenad med mina hundar åt det hållet.

Tips på sida att ladda upp bilder/filmer i så fall?
Citera
2018-10-12, 20:50
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Vill ni ha kort på området som det ser ut nu? Jag tänkte gå en promenad med mina hundar åt det hållet.

Tips på sida att ladda upp bilder/filmer i så fall?

Minfil.com

Den är enkel och snabb och tar stora bilagor.

Länk:

https://minfil.com/
Citera
2018-10-13, 10:16
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Begravningen var igår.

Saxat från Ken Rings facebooksida:

”Igår fick jag ett mail igen som träffade mig extremt hårt. Jocke från Borås hade gått bort och nu bad hans flickvän mig att spela på hans begravning idag. Det va väldigt tight men det löste sig. Broder, vila i frid och hoppas din sista färd blev nått du kan le mot där uppifrån. Jag kan inte släppa din dotter Jonna ur mitt huvud. Hon ville bara vara vid kistan och det kändes som hon kände din närvaro, det kändes verkligen att se det. Vi ses på andra sidan. Borås, en vacker stad men med alldeles för mycket problem, hoppas ni kan ta er ur denna destruktivitet. www.masamusic.se för sista turnén i en rätt tom själ så ha det bra alla! Ta hand om varandra..”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in