2018-10-12, 07:01
Medlem
Flytt-lasses avatar
Nu tycker jag att livstid skall vara just livstid men eftersom det inte är praxis i Sverige så kan man bara konstatera att det blev en politisk dom tyvärr.
Hade det inte varit för Allans styvson hade han varit ute efter 15 16 år.
Visst jävligt grymt dåd men va fan Flink då?
Citera
2018-10-12, 07:23
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytt-lasse
Nu tycker jag att livstid skall vara just livstid men eftersom det inte är praxis i Sverige så kan man bara konstatera att det blev en politisk dom tyvärr.

Jämför gärna brottshistoriken mellan Leif Axmyr och Mattias Flink.

Är du tidigare ostraffad och begår ett massmord med ett vapen du lagligen har tillgång till under ett fyllerus så bedömmer man att du är mindre farlig för samhället än om du är livsstilskriminell psykopat som under en permission begår ett överlagt mord mot ditt ex och hennes nuvarande pojkvän, och därefter startar flera mordbränder.

Där flink kom ut efter 20 år av 36 tilldömda pga straffrabatt så fungerade Axmyrs leverne omvänt.

Hittad död är en så vag rubrikstitel, den brukar inte användas i normalfallet.

Skulle heller inte förvåna mig om det inte var en naturlig död. Hade han varit självmordsbenägen hade han gott om tid att göra det på kåken. Han kanske sänkte en explorer, provade på fentan eller gjorde något annat en 80 åring normalt sett skulle aktat sig för.
Citera
2018-10-12, 07:58
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl

Han mördare i raseri, kallblodigt och fick nu sitta straffet.
Hur kan man mörda i raseri och kallblodigt på samma gång?
Citera
2018-10-12, 08:28
Bannlyst
Sjukt att man släppte ut det här monstret ur fängelset. Han skulle dött i en fängelsecell, den förhärdade brottslingen.
Citera
2018-10-12, 08:30
Bannlyst
Citat:

Flink fick en alldeles för mild dom, Sverige har fått extrem kritik ifrån människorätt organisationer att man inte låste in Flink på äkta livstid. Svenska fängelseceller borde utrusta med snara och en stol, så fånge kan lösa sin exit på egen hand.
Citera
2018-10-12, 09:25
Medlem
Hur fixade KRIS denna bostad ?

Ska vi då dra slutsatsen, att blir folk bara kriminella, så får de företräde framför skötsamma som väntar i 5-10-20 år på en normal bostad..? Alla uteliggare då ? Varför är det mer synd om en dubbelmördare med andra mindre brott också, än om andra, som kanske räddat livet på folk ? Axmyr hade ju en säker framtid, tak över huvudet på ett modernt fängelse, de hade ju "vårdat" honom tills han fyllde hela 80 år. Märkligt detta ..
Citera
2018-10-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Hur kan man mörda i raseri och kallblodigt på samma gång?

Han yxmördade dom i raseri, men sedan lugna han ner sig och mordet blev utdraget för att sedan tända eld på dom.
Citera
2018-10-12, 10:53
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Han yxmördade dom i raseri, men sedan lugna han ner sig och mordet blev utdraget för att sedan tända eld på dom.
Hur kan mordet utföras i "raseri" för att sedan utföras "kallblodigt"? När de är mördade är de mördade. Menar du att de blev mördade två gånger?
Citera
2018-10-12, 11:22
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Det är tragiskt att man ska i Aftonbladet ska få läsa en snyfthistoria om hur bra dubbelmördaren var, vilka vänner han hade och glädjen att han fick dö i frihet.

Sådana snyfthistorier gör att jag nästan spyr i munnen och vart är samhället och Aftonbladet på väg, ska usla mördare generera klick till varje pris hos dagens media.

FY FAN säger jag bara.

Jag förstår hur du tänker men även en mördare har vänner och även en mördare kan vara trevlig och en person som ställer upp för folk i sin närhet.

Jag har några gemensamma vänner med Axmyr, främst genom KRIS och dessa säger också att Axmyr är en trevlig, intelligent och hyfsat normal.

Sen att Aftonbladet väljer att skriva ros om Axmyr istället för att skriva om vad han blivit dömd för och annat ris kanske inte är moraliskt OK men det är en tidning som lever på antal klick och vill gärna locka läsare med vinklade rubriker eller perspektiv på en mördare som i detta fallet.
Aftonbladet är en vidrig tidning men dom gör vad dom måste för att överleva.
Citera
2018-10-12, 11:31
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Flink fick ett psykbryt på fyllan. Axmyr var en antisocial narcissist med skev verklighetsuppfattning som valde en kriminell livsstil och hade ett digert brottsregister innan dubbelmordet 1982. Ett typiskt fall av nödvändig inkapacitering, i stil med Alexandersson.
Citera
2018-10-12, 11:55
Medlem
styrlunds avatar
I Axmyrs fall handlade det i första hand om vem han hade ihjäl.
Tiden han satt för detta brott visar tydligt vilket inflytande Allan Larsson hade.
Citera
2018-10-12, 13:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
I Axmyrs fall handlade det i första hand om vem han hade ihjäl.
Tiden han satt för detta brott visar tydligt vilket inflytande Allan Larsson hade.
Nej, tiden visar vilken grad av misskötsamhet och brottslighet han hade som intagen -- inget annat -- han var liksom långt långt ifrån någon mönsterfånge liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in