2018-10-12, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"poliserna avslutar dagen med att räfsa i dungen där Lena Wesströms kropp hittades först efter flera dagars försvinnande. Men de tar det extra försiktigt runt den lilla minnesplatsen som är arrangerad där. "

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/eva-ejdeholt-grymheten-visar-sig-inte-alltid-i-sparkar-och-slag

Efter 5 månader?
De verkar inte vara så snabba de där Örebropoliserna.

Liiite sega framstår dom allt som.
Det är illavarslande att dom gör om ett jobb som dom redan har gjort,
eller i varje fall borde ha gjort.
Tydligen litar dom inte ens på sig själva, illa.
Citera
2018-10-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det första fetade)
Det behöver du absolut INTE göra!

(det andra fetade)
Även om inte nån "källa" kan efterfrågas, så undrar jag över hur pass frisk du bedömer din sjuka fantasi vara?

Argbigga eller vaknat på fel sida???? Fattar inte varför du fokuserar på allt i mitt inlägg som inte har med fallet att göra!

Har jag nånsin påstått mig ha en "sjuk" fantasi??

Tips! Du kan hoppa över mina inlägg om du går igång negativt...
Citera
2018-10-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, just det!
Men när inlägg efter inlägg kommer om att SD och HD är maniska och ändrat beteende, dåliga föräldrar och liknande, så belyste jag ren fakta om hobbyn dom bedriver och visade att dom inte är särskilt extrema, beror på vem man jämför med.

Så frågan min har alltid varit: är det en mördare vi ska gå fast här på tråden eller bedriva häxjakt på SD/HD?
Självklart är tyngdpunkten på SD och köper att HD halkar in, men kritiskt tänkande verkar upphöra så fort SD nämns. Nämns någon annan hypotes så kapas den direkt....

Så är det ett mord som ska lösas eller en häxjakt på SD som ska bedrivas?
Häxjakt? Då de flesta, av olika anledningar, verkar tro att SD faktiskt är gärningsmannen är det väl inte konstigt att det är det som diskuteras..
Citera
2018-10-12, 10:34
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bilderna är ju numrerade 1/8 - 8/8.

Var på kartan som det länkades till tidigare är bild 2/8 tagen?

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vid siffra nr 3 på den här kartan från notknapparen:

https://kartor.eniro.se/m/kRKVA

OK. Där var intervjun i videon från NA. Reportern säger att de letet där och "på andra sidan motorvägen och en bit bort". Det blir alltså vid 2 respektive 1 på kartan.

Gunnebostängslet vid FP var nertrampat sägs det i tråden? Ner till marken eller...?
De blå linjerna på den kartan är gångvägar sägs det i tråden. Det syns väldigt dåligt på flygfotoversionen av kartan. Är det verkligen en anlagd gångbana eller en upptrampad kostig?
Går stigen mellan planket och gunnebostängslet eller måsta man över stängslet.
Citera
2018-10-12, 10:43
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Det förklarar de många bilderna från själva bron med poliser och polisens presstalesman gåendes från gamla Hjärsta hållet.

Om man kollar på kartan så ser man att på gamla Hjärsta sidan om brofästet finns två villor vid Hjalmar Bergmans väg.

Citat:
Dessa ligger hyfsat nära de villor på Dammvägen som ligger mittemot fyndplatsen varifrån dalaan beskriver att skriken hörts.

Nu säger ju inte dalaan att ljuden kom från FP utan från hans sida på motorvägen. De letar där. Det låter som "en pågående våldtäckt" sägs det.
Citera
2018-10-12, 10:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu säger ju inte dalaan att ljuden kom från FP utan från hans sida på motorvägen. De letar där. Det låter som "en pågående våldtäckt" sägs det.

Sant.
Slarvigt uttryckt av mig.

Dalaan beskriver enbart skriken, och att de åker runt på sin egen sida för att leta.

Tillägg:

Klistrar in dalaans inlägg från 20/5 om hur ljudet förmodas ha studsat mor bullerplanket och transporterats vidare till deras sida av motorvägen:

"Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne. "

https://www.flashback.org/sp64103202
Senast redigerad av notknapparen 2018-10-12 kl. 10:57.
Citera
2018-10-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tänker om Du/Ni kanske får någon känsla om att skriken Ni hörde kan vara närmare Er än fyndplatsen.

Okej jag förstår, men nej vi har inte ändrat uppfattning om det
Citera
2018-10-12, 10:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
OK. Där var intervjun i videon från NA. Reportern säger att de letet där och "på andra sidan motorvägen och en bit bort". Det blir alltså vid 2 respektive 1 på kartan.

Gunnebostängslet vid FP var nertrampat sägs det i tråden? Ner till marken eller...?
De blå linjerna på den kartan är gångvägar sägs det i tråden. Det syns väldigt dåligt på flygfotoversionen av kartan. Är det verkligen en anlagd gångbana eller en upptrampad kostig?
Går stigen mellan planket och gunnebostängslet eller måsta man över stängslet.
Bild på fyndplats och gunnebostängsel:
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/b790859ed56587dfcc21eec661d372eb389b85e6.jpg?fit=c rop&w=1200

Streetview:
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
https://www.google.com/maps/@59.2897063,15.1877664,3a,26.5y,226.23h,94.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1swmcy7cyANbRmRjg-xmafOg!2e0!7i13312!8i6656
Senast redigerad av Draifos 2018-10-12 kl. 11:21.
Citera
2018-10-12, 10:57
Medlem
Citat:

Det var det vi i stundens hetta tyckte verkade mest logiskt. Dock hörde man att skriken var höga och en bit bort, och det lilla grönområde mellan oss och motorvägen ligger för nära. Så varken jag eller min sambo har ändrat uppfattning om det. Vi är med andra ord båda två övertygade om att skriken inte kom från våran sida.
Citera
2018-10-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Häxjakt? Då de flesta, av olika anledningar, verkar tro att SD faktiskt är gärningsmannen är det väl inte konstigt att det är det som diskuteras..
Jag säger att det är självklart att SD genomlyses på djupet, och även HD och JG. Även exet och barnen fick sin portion och MH.
Jag har dock svårt att se varför man lägger värderingar i hur SD och HD skriver sina loggar och vilka bilder man tar... Jag ser ingen bäring i det och det kommer ingen rätt, polis eller åklagare ens titta på heller (om man inte ser bilder med ett mordvapen eller texter, för/efter mordet som bara en mördare vet).

Att inblandade diskuteras ingående är naturligt och självklart, men ställ er frågan om antal cacher, loggtexter, bilder har med mordet att göra...
Citera
2018-10-12, 11:27
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"poliserna avslutar dagen med att räfsa i dungen där Lena Wesströms kropp hittades först efter flera dagars försvinnande. Men de tar det extra försiktigt runt den lilla minnesplatsen som är arrangerad där. "

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/eva-ejdeholt-grymheten-visar-sig-inte-alltid-i-sparkar-och-slag

Efter 5 månader?
De verkar inte vara så snabba de där Örebropoliserna.

Springare och Rydén satte ribban! Efterträdarna fick en uppförsbacke direkt men att komplettera brottsplatsundersökningen borde man gjort direkt.
Citera
2018-10-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bild på fyndplats och gunnebostängsel:
https://bildix.mmcloud.se/bildix/api/images/b790859ed56587dfcc21eec661d372eb389b85e6.jpg?fit=c rop&w=1200

Streetview:
Rullstolsanpassad mordplats enligt vissa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in