2018-10-12, 03:41
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, Fågelbärsgatan. Ser mer ut som kedjehus när jag tittar närmre.
Jmf gång/cykelbanan- villorna till hö med bild från NA. Vid tomtgränsen ser man en vit lekstuga/bod:

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/polisen-om-hjarstamordet-och-fynden-under-sokinsatsen-tar-in-foremalen-och-analyserar-dem

https://www.google.com/maps/place/%C3%96rebro/@59.2901064,15.188762,65a,35y,294.16h,45.05t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465c017f144aff39:0xcfe3b 0bad018c93e!8m2!3d59.2752626!4d15.2134105

https://kartor.eniro.se/?c=59.290723,15.188920&z=17&d={%22m%22:[[59.291088,15.187601,%22Kedjehus%20F%C3%A5gelb%C3%A 4rsv%C3%A4gen%22,1]]}&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

Får inte upp länkarna till google maps tyvärr men försöker klura ut lilla vita huset. Såg iaf 2 sökområden markerade på Enirokartan så är någorlunda med

Fanns även en inzoomad flygbild i na, och den har jag lokaliserat till andra sidan bron, runt cykelvägen.
(övre bilden från na, undre skärmbild från Google maps)

http://forumbilder.se/H8CUJ/20181012-032213
Citera
2018-10-12, 06:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag spelade in intervjun i Aftonbladet och där visas ett flygfoto och där ser jag ingen stig som jag trodde skulle gå alldeles intill planket utan det enda som finns är väggrenen på motorvägen som väl är vad du menar.

Kan man komma ut på den väggrenen från FP eller tvärt om från vägrenen till FP. Finns det inte ett gunnebostängsel där?

Jag menar inte vägrenen. Det finns en gångväg ”ovanför” motorväg och fyndplats.
Om man går från LWs bostad och ner mot FP så ligger gångvägen till höger strax innan träden vid FP.

Det går att komma till FP från motorvägen (och tvärtom), men inte helt enkelt. Vägrenen är smal och vetter mot ett dike. För att nå FP måste man ta sig igenom buskar och över ett gunnebostängsel.

EDIT: Gångvägen till bron över motorvägen gäller bron mot Varberga-hållet. Inser att bron som avses gäller den åt andra hållet! Sorry att jag missuppfattat.
Senast redigerad av LimeTime 2018-10-12 kl. 07:26.
Citera
2018-10-12, 06:45
Medlem
Honan6s avatar
Har EGT gett några teorier om polisens krattande sökinsats igår?

(Ska försöka läsa ikapp missade inlägg, men har lite dåligt med tid just nu)
Citera
2018-10-12, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har EGT gett några teorier om polisens krattande sökinsats igår?

(Ska försöka läsa ikapp missade inlägg, men har lite dåligt med tid just nu)
Försöker förstå polisens arbete...
Enligt MV så klockades det tider från FP till SD tidigare.
Som jag förstår tidigare inläggare så krattade polisen slänten närmast FP när dom bärgade kroppen.
Nu krattar dom på båda sidorna av motorvägen.
Så polisen går själva i den tänkta mördarens flyktväg och sedan kollar efter bevis.
Låter konstigt polisarbete.......
Citera
2018-10-12, 07:01
Medlem
Lösning till Mysten i förrgår:

Citera
2018-10-12, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bra, då känns det lättare. SD har betett sig som ett as mot nästan samtliga i sin omgivning.
Eller tänker du försvara hans otrohet, svek och misshandel?

Och han är ett as oavsett om han är mördare eller inte.
Han är mycket illa omtyckt av många nu, och av flera skäl.
Bra att sanningen om denna skitstövel och ärkekräk kommer fram.
Bra också att HDs fuskande med cachar och sjukskrivningar kommer fram, de verkar passa varandra som hand i handske!
Bra att se att Du är i tråden igen... tyckte det var lite oroligt ett tag när Du inte postat något här på ganska lång tid. Tänker att Du ska vara rädd om Dig (även om Du från början lagt in några mindre klädsamma inlägg).
Citera
2018-10-12, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lösning till Mysten i förrgår:

Vet Du fortfarande inte att detta handlar om ett mord!
Citera
2018-10-12, 07:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Försöker förstå polisens arbete...
Enligt MV så klockades det tider från FP till SD tidigare.
Som jag förstår tidigare inläggare så krattade polisen slänten närmast FP när dom bärgade kroppen.
Nu krattar dom på båda sidorna av motorvägen.
Så polisen går själva i den tänkta mördarens flyktväg och sedan kollar efter bevis.
Låter konstigt polisarbete.......

Allting syns konstigt när man inte har insyn. Det jag hakat mest på är att de var så snabba vid FP när hon hittades.
Det som sker nu, uppger de ju bero på information som kommit fram under utredningens gång. Flyktväg? Har det sagt av polistalesmän? Är väl mer någon/några trådskrivare som grundat den teorin?
Citera
2018-10-12, 07:20
Medlem
Citat:
Allting syns konstigt när man inte har insyn. Det jag hakat mest på är att de var så snabba vid FP när hon hittades.
Det som sker nu, uppger de ju bero på information som kommit fram under utredningens gång. Flyktväg? Har det sagt av polistalesmän? Är väl mer någon/några trådskrivare som grundat den teorin?
Jo, MV skrev om det, hur GM avvikit från FP motsols, dagen efter LGWP tog upp det i ett allmänt inslag. Då skulle polisen provgått sträckan. Anledningen till det är tydligen att se om SD skulle hinna, så någon form av tidstämplar finns det.
Citera
2018-10-12, 07:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

MV har skrivit att anledningen till den nya sökningen beror på en avvikande vittnesuppgift, inget om flyktvägen gällande detta.

Hur länge satt avspärrningen vid FP? Jag vet att området är avsökt med hundar kort tid efter att kroppen flyttades.
Citera
2018-10-12, 07:34
Medlem
Citat:
Jo, MV skrev om det, hur GM avvikit från FP motsols, dagen efter LGWP tog upp det i ett allmänt inslag. Då skulle polisen provgått sträckan. Anledningen till det är tydligen att se om SD skulle hinna, så någon form av tidstämplar finns det.
Tillägg:
Om dom klockat vägen längs motorvägen och har problem med tidstämplarna, så blir det ju inte bättre case mot SD om dom tror att han dessutom tagit omvägen över motorvägen...
Citera
2018-10-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
MV har skrivit att anledningen till den nya sökningen beror på en avvikande vittnesuppgift, inget om flyktvägen gällande detta.

Hur länge satt avspärrningen vid FP? Jag vet att området är avsökt med hundar kort tid efter att kroppen flyttades.
Någon skrev om avspärrningarna för någon vecks sedan, jag vet inte. Kanske samma inläggare som skrev att dom krattade i gräset runt FP.

Avvikande vittnesmål:
Jo, så skrev MV nu, men tidigare har MV skrivit att flyktvägen var längs motorvägen, så... vad?
Kanske ett vittne i bil hört av sig tidigt och sagt att han såg en person springa längs motorvägen vid aktuell tidpunkt. Nu inser polisen att det var på andra sidan vittnet menade.

Om jag tolkade rapporterna rätt, så krattades båda sidorna av motorvägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in