2018-10-11, 21:28
Medlem
Det finns en kille på jobbet som jag verkligen inte kan få ur mitt huvud! På jobbet är han den som jämt ska retas med alla. På arbetsplatsen så är vi ca 10 anställda och jag är den enda tjejen, om nu detta skulle ha något att göra med att han retas extra mycket med mig.

Hur har jag då hintat honom om att jag är intresserad då? Dels kallar jag honom för snygging, gullet, heting m.m. men responsen han ger är bara ren stolthet t.ex. "klart jag är snyggast", "tack jag vet". Jag har frågat honom ifall han är singel, vilket han ät och jag försöker alltid vara ganska närgången t.ex. ha armen runtom honom, vidröra hans armar, lägga huvudet på hans axel...

Hur kan man möjligen visa ännu mer intresse utan att faktiskt säga det rakt ut? Förstår att han är kille och att det är lite svårare att förstå om man inte säger det med ord men ibland vill man inte sabba en hel relation genom att säga: hörrudu, jag är faktiskt intresserad utav dig!

Är det konstigt att bjuda in sig själv till honom efter jobbet? (Jag bor en timme från jobbet så det är inte optimalt att bjuda hem honom till mig).

En annan fråga jag har är, jag är 20 och han är 27. Kan det möjligtvis vara så att han tycker jag är för ung? Eller är 7 år ens en stor åldersskillnad tycker ni?
Citera
2018-10-11, 21:32
Medlem
Du kanske framstår som lite jobbig? Det du beskriver låter påfrestande
Citera
2018-10-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Det finns en kille på jobbet som jag verkligen inte kan få ur mitt huvud! På jobbet är han den som jämt ska retas med alla. På arbetsplatsen så är vi ca 10 anställda och jag är den enda tjejen, om nu detta skulle ha något att göra med att han retas extra mycket med mig.

Hur har jag då hintat honom om att jag är intresserad då? Dels kallar jag honom för snygging, gullet, heting m.m. men responsen han ger är bara ren stolthet t.ex. "klart jag är snyggast", "tack jag vet". Jag har frågat honom ifall han är singel, vilket han ät och jag försöker alltid vara ganska närgången t.ex. ha armen runtom honom, vidröra hans armar, lägga huvudet på hans axel...

Hur kan man möjligen visa ännu mer intresse utan att faktiskt säga det rakt ut? Förstår att han är kille och att det är lite svårare att förstå om man inte säger det med ord men ibland vill man inte sabba en hel relation genom att säga: hörrudu, jag är faktiskt intresserad utav dig!

Är det konstigt att bjuda in sig själv till honom efter jobbet? (Jag bor en timme från jobbet så det är inte optimalt att bjuda hem honom till mig).

En annan fråga jag har är, jag är 20 och han är 27. Kan det möjligtvis vara så att han tycker jag är för ung? Eller är 7 år ens en stor åldersskillnad tycker ni?

män gillar inte att behöva gissa sig till vad andra vill därför kvinnor och män inte har så långvariga förhållanden för att kvinnorna tror jämt och ständigt att män kan läsa kvinnors tankar
Citera
2018-10-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Du kanske framstår som lite jobbig? Det du beskriver låter påfrestande

Tar man inte avstånd om man anser någon vara jobbig?
Citera
2018-10-11, 21:36
Bannlyst
Det kan vara så att du uppfattas som för vänlig och bara jävlas tillbaka. Men det är ju i så fall hans eget fel!

Bättre att fråga om ni ska hitta på något, så kanske poletten faller ner.
Citera
2018-10-11, 21:36
Medlem
Citat:

Du är för ”lätt” för honom. Om han vet att han är snygg så blir det bara fånigt att ständigt påminna honom. De flesta killar brukar bli kära i mig, och visst jag är väldigt vacker men framförallt så tror jag de gillar min personlighet. Jag är glad, gullig, rolig och trevlig. Dock skulle jag aldrig smöra för någon. Var dig själv istället och slappna av. Kryp inte för honom.
Citera
2018-10-11, 21:42
Medlem
Citat:
Tar man inte avstånd om man anser någon vara jobbig?

Det kan ju vara lättare att jamsa med än att gå i konflikt, om det gäller en så banal sak som att bli överdrivet uppskattad av en flicksnärta.

Du kan ju alltid fråga honom om han är intresserad annars..
Citera
2018-10-11, 21:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ta ett bastant grepp om hans nacke. Tryck i huvudet mellan brösten så att han inte får luft.
Fattar han inte hinten så fattar han aldrig.
Citera
2018-10-11, 21:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Du kanske har ett lustigt utseende som inte alls passar honom.
Min personliga åsikt så verkar du aningen...creepy faktiskt
Citera
2018-10-11, 21:53
Bannlyst
Ni kan ju börja med att åka iväg till en restaurang och käka lunch.
Citera
2018-10-11, 21:54
Medlem
Är det inte bara att fråga om han har lust att ta någon fika någon gång? Om han nu är så märkvärdig som du säger har han nog inget problem med att skaffa flickvän och kanske ser dig som lite påfrestande? Sedan kan det väl bli lite märklig stämning om ni arbetar på samma ställe och börjar dejta.
Citera
2018-10-11, 21:54
Medlem
Är han inte komplett autist så fattar han redan, men det kanske inte är besvarat. Du kan absolut bjuda hem dig till honom eller gå ut och ta en drink. All heder till tjejer som visar intresse och tar initiativ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in