2018-10-11, 13:03
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vi får avvakta och se vart det här tar vägen. Det är ju dock inte fel att börja köpa guldgruvor redan nu!
Citera
2018-10-11, 13:04
Medlem
Skall sälja allt (började redan i måndags) och ställa mig utanför börsen tills den bottnat och vänt om 2-4 år
Citera
2018-10-11, 13:07
Medlem
happilappis avatar
Är det nu techbubblan spricker på riktigt?

Det känns som om att investerare äntligen förstått att räntorna ska upp och att det här är sista chansen.
Citera
2018-10-11, 13:10
Medlem
happilappis avatar
Om det är så, så finns det mycket pengar att hämta i nedgång på många av dom paraboliska formationerna i tech-marknaden, exempelvis apple och amazon är ju löjligt högt värderade.
Citera
2018-10-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Skall sälja allt (började redan i måndags) och ställa mig utanför börsen tills den bottnat och vänt om 2-4 år

Gjorde du inte något liknande för 2-3år sedan

Vill minnas massa snack om att stå utanför till omxpi fick under 400 eller 500....

Hur tycker du att det går för dig?
Citera
2018-10-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28

Vill minnas massa snack om att stå utanför till omxpi fick under 400 eller 500....

Nej det har jag aldrig gjort, endast handlat sedan 2006 (men förstås sålt en del bolag som jag inte velat ha längre).
Citera
2018-10-11, 13:21
Medlem
Citat:

Tror du missförstått, sålde aldrig men köpte inte heller, dock köpte jag på mig fler Apple och Berkshire och de har ökat 60% respektive 35% sedan jag köpte fler.

Hur det har gått för mig? Självklart sjukligt bra eftersom jag fortsatte att köpa från raset 2009 fram till för nåt år sedan.
Citera
2018-10-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Tror du missförstått, sålde aldrig men köpte inte heller, dock köpte jag på mig fler Apple och Berkshire och de har ökat 60% respektive 35% sedan jag köpte fler.

Hur det har gått för mig? Självklart sjukligt bra eftersom jag fortsatte att köpa från raset 2009 fram till för nåt år sedan.

Ok jag missförstod dig.

så du hade alltså köpstopp så att säga? Förutom att du köpte värdepapper som ökade 60% respektive 35%.
Så du köper alltså bara vinnare? Låter som en bra strategi! önskar att jag hade samma tänk

Gratulerar till de ekonomiska framgångarna broder!
Citera
2018-10-11, 13:42
Medlem
Självklart
Citat:
Ok jag missförstod dig.

så du hade alltså köpstopp så att säga? Förutom att du köpte värdepapper som ökade 60% respektive 35%.
Så du köper alltså bara vinnare? Låter som en bra strategi! önskar att jag hade samma tänk

Gratulerar till de ekonomiska framgångarna broder!
Självklart har jag bara köpt vinnare, jag håller inte på med förhoppninsbolag och har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Men en del vinnare ändrar ju ibland inriktning, byter ledning eller liknande och då får man omvärdera. Tex sålde jag mina Ratos när Arne Karlsson lämnade som VD, sålde även kina HM när det dagligen stod om de i media för nåt år sedan, vill inte ha energitjuvar som tar min tid och min uppmärksamhet, jag köper stora, rika, stabila bolag med en superbra ledning och sedan gör jag ingenting utan låter ledningen driva mina bolag medan jag sysslar med annat.
Citera
2018-10-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vi får avvakta och se vart det här tar vägen. Det är ju dock inte fel att börja köpa guldgruvor redan nu!

Helt rätt.
Citera
2018-10-11, 17:35
Medlem
Hur kan OMXS 30 var övervärderat? Det indexet har i stort sett går horisontellt de senaste fyra åren. Jag förstår inte hur folk resonerar. Okej tekniktunga amerikanska Nasdaq, men OMXS 30?
Citera
2018-10-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Om det är så, så finns det mycket pengar att hämta i nedgång på många av dom paraboliska formationerna i tech-marknaden, exempelvis apple och amazon är ju löjligt högt värderade.

Apple är ju undantaget bland de stora tech-drakarna när det kommer till värderingen, har du öht ens tittat på siffrorna eller stirrar du dig blind på mcap??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in