2018-10-11, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Möjligen övergrepp i rättssak?

Låter inte som en omöjlighet om SD (sjukt nog) har skickat sms till HD:s kollegor.
Citera
2018-10-11, 05:49
Medlem
Citat:
Kul, men skulle detta vara lätt?
funderar på om nord kan vara 2503588?
Börjar öst på 48?
Nord börjar med 59 och 15 på öst
Citera
2018-10-11, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tog bort övrig text och klipper till med detta:
Geocaching är en otroligt givande hobby som täcker in det mesta. Men som vi alla läst och förstår är allt skadligt i för höga doser....

Man tar sig till platser som inte finns omnämnda (lokalbefolkningen lägger bra cacher). Man kan ta en burk på bensträckaren på väg till släkten eller hitta en under en parkbänk när man tar lunchpromenaden.

Försöka lösa ett problem hemma, man tror sig se lösningen, men får rött gång på gång. Sen - lycka, man får grönt! Sen tar man sig till platsen och skriver in sig i burken och loggar på nätet hur man vart lurad...

Ni kan få ett problem som graderas till cirka D1.5 - D2.5 (Svårigheten graderas mellan D1 - D5) ett ganska vanligt sätt att gömma koordinater. Ni skall hitta 7 siffror på nordkoordinaten med en metod och 7st på öst med en annan metod. Det pekar någonstans i Örebro i aktuellt fall, formatet är WGS84 DDM. Den som löster denna, skriv ut koordinaten och gissa inte på massa platser!

Nord: LY MORR
Öst:
12356
81018
11011
01110
88088
10001
71521

Bara lite OT, men lite kvällsfundering till dom med pigga hjärnor...
Läst ikapp tråden på morgonkvisten... Du har verkligen lyckats göra mig upprörd!

Du som är här 24/7 har Du verkligen fattat att det rör sig om ett mord i denna tråd? Det här tyder på att det finns geo-folk som verkligen inte tar detta på allvar.

Det är en kvinna som är mördad och Du var bekant med henne och dessutom med misstänkt GM!
Citera
2018-10-11, 05:58
Medlem
Citat:
Möjligen övergrepp i rättssak?
Skulle nog läggas till i nuvarande utredning, oavsett vem som är GM.

Det ända det kan vara frågan om är nått beslag som polisen vägrar släppa.
Om det är så, så är det intressant och se vad polisen/åklagaren för upp som anledning att hålla på materialet.

Skilsmässa har inget med mordet att göra och kan ju inte föras upp förän den är verkställd.
Någon häktning eller åtal i detta mål ksn det inte heller frågan om, det går inte till så.
Avskriva SD som skäligen kan inte TR heller göra, bara frågan om restriktioner (tror jag ganska säkert).
Citera
2018-10-11, 06:10
Medlem
Citat:
Får inte ihop modus tillsammans med skriken. Man borde kunna tysta sitt offer snabbare. LW sprang inte iväg, så mördaren hade kontroll på LW.

Sen finns det ingen information att SD träffat LW i närtid. Det jag hörde av närstående var att han träffade LW ett par veckor innan mordet. Inte i närtid.
Kan vara så att han menade att det var ett par veckor innan som dom hade sex. Lite oklart med syftningen där.
Hur kan Du veta att LW inte sprang iväg... det kan bara GM veta!?

Din närstående som vet att SD inte träffat LW i närtid... var det JG... och hur kan någon veta annat än vad SD sagt som försvar... vem vet vad sanningen är...?
Citera
2018-10-11, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Läst ikapp tråden på morgonkvisten... Du har verkligen lyckats göra mig upprörd!

Du som är här 24/7 har Du verkligen fattat att det rör sig om ett mord i denna tråd? Det här tyder på att det finns geo-folk som verkligen inte tar detta på allvar.

Det är en kvinna som är mördad och Du var bekant med henne och dessutom med misstänkt GM!
Du skämtar med mig?

Jag far in inte ut i inlägg om olika loggar och var SD eller HD har satt ett kommatecken, eller övertolka bilder.

Jag svarar upp på fakta om geocaching, men sen handlar väl mitt fokus och inlägg om mordet?!
Jag försöker föra in olika fakta och vittnesmål i den händelse tråden handlar om.

Nu, efter ett antal sidor om hur idiotiskt geocaching är, så svarar jag med ett rent OT-inlägg om geocaching.

Varför skriver du inte som du skriver till mig, till alla som skriver nonsens?
Citera
2018-10-11, 06:19
Medlem
Citat:
Hur kan Du veta att LW inte sprang iväg... det kan bara GM veta!?

Din närstående som vet att SD inte träffat LW i närtid... var det JG... och hur kan någon veta annat än vad SD sagt som försvar... vem vet vad sanningen är...?
Jag har redan skrivit varför inte LW rört sig speciellt mycket under gärningen, som jag ser det...

Helt rätt, SD kan ha träffat LW så sent som på kvällen eller till och med vara GM. Jag återberättar vad SD ska ha sagt. Sanningen i det är bara SD som vet, eller hur tolkar du det jag skriver?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-10-11 kl. 06:20. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-10-11, 06:37
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit varför inte LW rört sig speciellt mycket under gärningen, som jag ser det...

Helt rätt, SD kan ha träffat LW så sent som på kvällen eller till och med vara GM. Jag återberättar vad SD ska ha sagt. Sanningen i det är bara SD som vet, eller hur tolkar du det jag skriver?
Du skrev "LW sprang inte iväg, så mördaren hade kontroll på LW"... hur kan Du veta det?
Citera
2018-10-11, 06:44
Medlem
Citat:
Du skrev "LW sprang inte iväg, så mördaren hade kontroll på LW"... hur kan Du veta det?
Läs, det är dessutom inte första gången jsg skriver det. Du behöver inte ens läsa, tänk bara på Dalaans utsago, så förstår du det.
Citera
2018-10-11, 06:48
Medlem
Citat:
Läs, det är dessutom inte första gången jsg skriver det. Du behöver inte ens läsa, tänk bara på Dalaans utsago, så förstår du det.
Dalaan har hört skrik, hur får Du det som bevis som att LW inte försökt ta sig därifrån?
Att det inte är första ggn Du skrivit det... vad menar Du med det? Blir det mera sant då eller...?
Citera
2018-10-11, 07:13
Medlem
Citat:
Dalaan har hört skrik, hur får Du det som bevis som att LW inte försökt ta sig därifrån?
Att det inte är första ggn Du skrivit det... vad menar Du med det? Blir det mera sant då eller...?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-11, 07:17
Medlem
Citat:
Avskriva SD som skäligen kan inte TR heller göra, bara frågan om restriktioner (tror jag ganska säkert).

Är der en spekulation om att 22/10 handlar om detta, eller har du info? Känns rätt förvånande om TR kommer med restriktioner då på MGM av många skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in