2018-10-10, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Var tar man dessa tester? Vill veta om döende.
Tänker jag inte avslöja förrän läkaren som jag ska till typ alldeles strax har klämt på magen, tagit lite prover, undersökt mig och skickat remiss som visat om jag antingen har eller inte har cancer. Då ska du få veta vart farbror blå. Och dessutom knulla fantastiskt trånga fittor helt gratis om du ser någorlunda ut och åtminstone orkar att spela trevlig tills du tömt den sista vita såsen innan livet tar slut. Fan så vackert. Nästan så jag gråter med tårar nu.
Kolla in bilden så förstår vilken rak man som helst https://imgur.com/a/T889ETe
att det handlar om mycket djup kärlek.

Akta dig mycket noga Sverige för att bråka med mig. Ni vet vad jag är i stånd till. Jag vet att ni redan vet. Jag har inget att förlora mer än livet, som jag inte ens längre värdesätter. Jag backar inte en millimeter om ni tvingar mig. Jag varnar en gång; lägg inte näsan i blöt, tafsa inte och bråka aldrig någonsin med mig som läget är nu ! Jag drar halva landet med mig om ni inte fattar allvaret.

https://www.youtube.com/watch?v=VOgFZfRVaww
Imagine there's no heaven. It's easy if you try. No hell below us
Above us only sky. Imagine all the people living for today
Imagine there's no countries. It isn't hard to do
Nothing to kill or die for. And no religion too
Imagine all the people living life in peace, you
may say I'm a dreamer but I'm not the only one...

Senast redigerad av JuhuSumiala 2018-10-10 kl. 17:54.
Citera
2018-10-10, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
En cancertråd och direkt inom 3 sidor kommer det folk och pratar om thékurer, CB-olja och jesus. VAD I HELVETE.

Folk börjar helt enkelt vakna upp ur illusionen som makthavarna har skapat för folket.
LÄS på om vad cancer är så har man en mycket större chans att övervinna det.

CHEMOTERAPY har 98% dödlighet, det är ABSOLUT sista utvägen för dig. Börja som redan första inlägget skrivit, INGET MER SOCKER/KOLHYDRATER. Träna regelbundet. Börja att studera! Sluta upp med alla medicinerna.
Citera
2018-10-10, 18:18
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuhuSumiala
Väl menat från hjärtat från dig. Vad du skrev kändes genuint vackert. Tack så hemskt mycket för en vänlig kommentar men jag är ganska hög just nu så jag bryr mig inte. Nästan så att jag önskar att jag har cancer så att jag finner skäl att återgå till himmelriket på jorden igen. Jag har fan levt livet, mer än vad de flesta svenssons hade hunnit med på 1000 år. Jag har gjort allt vad jag en gång drömde om. Alla mina drömmar är uppfyllda. Visst, man kan alltid upprepa samma sak om och om igen men det skulle mer känt som repeat i så fall.

Mångas liv går på repeat men du kan ju utforma livet som du vill. Ge inte upp!
Citera
2018-10-10, 19:03
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHandsome

Vanligt bakpulver i vatten ska också hjälpa. Folk som kört de kurerna genom livet har aldrig fått cancer.

Det ska vara bikarbonat. Sök på bikarbonat och cancer och testa.

All lycka
Citera
2018-10-10, 20:01
Medlem
Citat:
Regelbunden motion ökar risken för skador mer än vad den sänker risken för sjukdomar. Och om man kompenserar ökad lågintensiv motion med mer mat som de flesta gör så ökar även risken att drabbas av sjukdomar. Fel alltså i mångt och mycket.

Förlåt att jag stör dig mitt i din svåra situation. Du har all min sympati. Jag blev väldigt nyfiken bara, vad du har för källa på det här? Vore toppen om det var sant.
Citera
2018-10-10, 20:05
Medlem
eternussermos avatar
OM det visar sig att du har cancer rekommenderar jag att du följer din läkares råd, och fullständigt skiter i de råd om att avstå från traditionell behandling som getts av en del användare i tråden.

Lycka till, cancer är piss, men går att behandlas och i många fall hålla under kontroll /botas.
Citera
2018-10-10, 20:29
Medlem
Citat:
Jag fick igår besked om misstänkt bukcancer via blodprov som mätte cancer-antigener i blodet. Testet heter CA 72.4 och togs av legitimerad läkare i allmänmedicin. Före detta hade jag under flera månader ätit Omeprazol, Lansoprazol och Samarin men trots det haft diverse konstiga upplevelser i magen så som bl.a. magsmärtor, magknip och svårigheter att både äta mig mätt och att inte äta alls. Alla värden över 7 IU/ml anses onormala. Mina värden ligger närmre 18 UI/ml. Hur pass tidigt i en ev. mag-cancerdiagnos är detta och vad blir vårdens nästa metod i att försöka slutdiagnostisera och ev. bota mig? Hur pass säkert är detta blodtest på att jag öht har någon slags cancer?

Jag har ännu inte fått remiss eller träffat läkaren efter att provet togs. Reflektioner kring om det vore värt att försöka att bli botad, om det är cancer, eller är detta början på slutet som förr eller senare ändå blir min död oavsett vad som görs? Är jag redan slakteriavfall så att säga... Bör jag slänga in handduken och leva livets sista ljuva år istället för strålar, cellgifter och operationer? Förslag på vad jag i så fall bör göra?
Vad skulle Du gjort om läkarna säger att tom din s.k. 5 års-överlevnadsprognos ser dyster ut pga att det exempelvis redan bildats metastaser eller om att enda sättet att bli botad är att operera bort magsäcken? Vore det värt det? Vart går gränsen mellan att ta emot behandling eller att avstå och i så fall istället leva ut de sista åren så lyckligt och smärtfritt som möjligt?

Om vi backar bandet här. Det enda du fått reda på är att du har ett förhöjt CA 72.4 prov. Man kan inte sätta en cancerdiagnos med detta blodprov. Den absolut vanligaste orsaken till att detta blodprov är förhöjt är att man har magkatarr eller magsår. Dina symptom ligger helt i linje med magkatarr, vilket också är det jag tror att du lider av med tanke på din ålder och med tanke på att cancer i magsäck är hyfsat ovanligt (jämfört med andra cancersorter).
Citera
2018-10-10, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Om vi backar bandet här. Det enda du fått reda på är att du har ett förhöjt CA 72.4 prov. Man kan inte sätta en cancerdiagnos med detta blodprov. Den absolut vanligaste orsaken till att detta blodprov är förhöjt är att man har magkatarr eller magsår. Dina symptom ligger helt i linje med magkatarr, vilket också är det jag tror att du lider av med tanke på din ålder och med tanke på att cancer i magsäck är hyfsat ovanligt (jämfört med andra cancersorter).
Säker källa på att magkatarr stegrar Ca 72.4. Tack, så kan tom jag så länge tro att det bara är det.

kolesterol:
Citat:
HÄR är den första studien som kommer upp på Google.
"the positivity of the marker in gastric neoplasms is 38.4% and the specificity vs gastric ulcers and atrophic gastritis is 99%." Magsår och magkatarr. Ja.
Senast redigerad av JuhuSumiala 2018-10-10 kl. 21:19.
Citera
2018-10-10, 20:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vad säger texten dig?
Inlägget du citerar som svarade mig är borttaget. Men den personen vet inte vad skillnaden på "sensitivitet" och "specificitet" är.

Om du inte är insatt i ämnet kan du nöja dig med svaret att bara för att du har ett förhöjt sådant värde betyder det absolut inte att du har cancer. Det är ett värdelöst prov för att "kolla om någon har cancer" och det är därför det aldrig används på det sättet.
Citera
2018-10-10, 20:44
Medlem
Citat:
Säker källa på att magkatarr stegrar Ca 72.4. Tack, så kan tom jag så länge tro att det bara är det.

HÄR är den första studien som kommer upp på Google.
Citera
2018-10-10, 20:51
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Jag fick igår besked om misstänkt bukcancer via blodprov som mätte cancer-antigener i blodet. Testet heter CA 72.4 och togs av legitimerad läkare i allmänmedicin. Före detta hade jag under flera månader ätit Omeprazol, Lansoprazol och Samarin men trots det haft diverse konstiga upplevelser i magen så som bl.a. magsmärtor, magknip och svårigheter att både äta mig mätt och att inte äta alls. Alla värden över 7 IU/ml anses onormala. Mina värden ligger närmre 18 UI/ml. Hur pass tidigt i en ev. mag-cancerdiagnos är detta och vad blir vårdens nästa metod i att försöka slutdiagnostisera och ev. bota mig? Hur pass säkert är detta blodtest på att jag öht har någon slags cancer?

Jag har ännu inte fått remiss eller träffat läkaren efter att provet togs. Reflektioner kring om det vore värt att försöka att bli botad, om det är cancer, eller är detta början på slutet som förr eller senare ändå blir min död oavsett vad som görs? Är jag redan slakteriavfall så att säga... Bör jag slänga in handduken och leva livets sista ljuva år istället för strålar, cellgifter och operationer? Förslag på vad jag i så fall bör göra?
Vad skulle Du gjort om läkarna säger att tom din s.k. 5 års-överlevnadsprognos ser dyster ut pga att det exempelvis redan bildats metastaser eller om att enda sättet att bli botad är att operera bort magsäcken? Vore det värt det? Vart går gränsen mellan att ta emot behandling eller att avstå och i så fall istället leva ut de sista åren så lyckligt och smärtfritt som möjligt?

Tror du behöver genomgå flera undersökningar, bland annat gastroskopi/koloskopi, innan du börjar tala om cancerbesked.
Citera
2018-10-10, 21:13
Medlem
Citat:
Tar mig friheten att svara både "Okapihjord" och "mangne" i samma kommentar:
"Okapihjord": Jag letade igenom testerna. Sänkan...? Vad är nu egentligen det... När det gäller det mest elementära kan jag inget. Då litar jag hyfsat på svensk vård.

GB (Globule Blanc)...............: 8.9 x 10^9/L Men det är väl vita blodkroppar.. Nej, jag hittar inte sänkan. För dåligt det här. Säger vita blodkroppar något om cancern? Om man har cancer bör vita blodkroppar då vara många eller få till antalet?

"mangne": Cannabisolja... Vad ska man med det till, smörja in pungen eller?

Sänka kan stå som CRP och är ett prov som vanligtvis används för att seo m kroppen har en pågående infektion av något slag. Vanligt prov som tas generöst av många olika anledningar.

Vid besked om misstänkt cancer är det några steg som är vanliga och vissa har redan skrivit dem. Röntgen för att se om det är cancer (kan inte alltid uteslutas men man kan se var förändringarna sitter och om de är avgränsade. Därifrån brukar ett Px prov/biopsi vara nästa steg om man vill gå vidare. Man tar då en bit av vävnaden och skickar iväg för att se vad det är för typ av förändringar. Om (detta behöver inte vara cancer) det är cancer brukar de ha gemensam rond med olika specialiteter för att diskutera hur man bäst ska behandla dig (dessa är rätt så ofta).

Första steget är som sagt röntgen och innan du genomfört det är det svårt att säga bu eller bä, du kommer antagligen inte kunna slappna innan du har svaret men försök så gott det går. Börja där och ta det därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in