2018-10-10, 18:20
Medlem
DR-Drunks avatar
Har fått något som heter Extempore e-förskrivning mot sömnbesvär kl.20 dagligen på mitt recept. Kan så klart ta det senare men vad kan det vara för gött `?

Har 7,5 gånger 2 stycken Imovane samt två gånger 25 mg Propavan dagligen stående men dom har tappat effekt samtidigt om jag tar mer så går jag i sömnen och hittar på tok. Är inte ute efter att punda utan att sova bra och hälsosamt. Jag trivs väldigt bra med exempelvis Imovane.

Exakt utskrift från mina vårdkontakter

Extempore e-förskrivning 1 x 1 styck - 1 tbl. mot sömnbesvär kl.20 dagligen. Uttag 3 stycken.

Circadin / Melatonin är skit enligt mig och det får jag på recept direkt....

Tack för svar!
Citera
2018-10-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Har fått något som heter Extempore e-förskrivning mot sömnbesvär kl.20 dagligen på mitt recept. Kan så klart ta det senare men vad kan det vara för gött `?

Har 7,5 gånger 2 stycken Imovane samt två gånger 25 mg Propavan dagligen stående men dom har tappat effekt samtidigt om jag tar mer så går jag i sömnen och hittar på tok. Är inte ute efter att punda utan att sova bra och hälsosamt. Jag trivs väldigt bra med exempelvis Imovane.

Exakt utskrift från mina vårdkontakter

Extempore e-förskrivning 1 x 1 styck - 1 tbl. mot sömnbesvär kl.20 dagligen. Uttag 3 stycken.

Circadin / Melatonin är skit enligt mig och det får jag på recept direkt....

Tack för svar!

Ser du om det står någon ATC-kod?
Citera
2018-10-10, 20:07
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Ser du om det står någon ATC-kod?

ska kolla
Citera
2018-10-10, 21:14
Medlem
DR-Drunks avatar
Läkemedels-grupp (ATC) - står tyvärr inget men tack ändå. Får vänta tills imorgon och se vad det är för häst medicin. Skulle ta om jag absolut inte kunde somna och sista utvägen. Jag är benso torsk på lagligt sätt. Kan fan inte sova utan medicin men den har hjälpt mig något så gudomligt mot sömnbesvär =)

https://www.whocc.no/atc_ddd_index/?code=N05CF
men detta hittad jag i min lista: N05CF01 - Benzodiazepine related drugs
Citera
2018-10-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
Läkemedels-grupp (ATC) - står tyvärr inget men tack ändå. Får vänta tills imorgon och se vad det är för häst medicin. Skulle ta om jag absolut inte kunde somna och sista utvägen. Jag är benso torsk på lagligt sätt. Kan fan inte sova utan medicin men den har hjälpt mig något så gudomligt mot sömnbesvär =)

https://www.whocc.no/atc_ddd_index/?code=N05CF
men detta hittad jag i min lista: N05CF01 - Benzodiazepine related drugs
Trist, ja, då går det egentligen inte att lista ut det.
Precis, du har väl imovane (zopiklon) sedan tidigare redan. Det där är ATC-koden för zopiklon (som du förstås redan sett via länken)

Återkom gärna med vad det är för något, är nog nåt dunder pga extemporeberedningen.
Citera
2018-10-10, 22:15
Medlem
DR-Drunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoocher
Trist, ja, då går det egentligen inte att lista ut det.
Precis, du har väl imovane (zopiklon) sedan tidigare redan. Det där är ATC-koden för zopiklon (som du förstås redan sett via länken)

Återkom gärna med vad det är för något, är nog nåt dunder pga extemporeberedningen.

Japp, postar in allt imorgon
Citera
2018-10-11, 11:46
Medlem
DR-Drunks avatar
Status uppdatering .--.

Var idag nere på Apoteket och dom visste ärligt talat inte vad jag skulle ha för medicin när dom bläddra i datan som en tok, han rådfrågade sin kolsvarta kollega med: Amriz, vad är detta - läkare måste skriva mer information bror. Det var som tur ingen kö till kassan.

Så jag tog kontakt med min läkare via mina vårdkontakter angående utskrivningen av Extempore e-förskrivning på 1 x 1 stycken tablett med 3 uttag mot sömn besvär och bad henne skriva ut mer information till apotekspersonalen, så dom vet vad man ska ha för tablett. Mycket viktigt att det heter tablett. Lär kosta en slant om det bara är 3 piller.

Så nu är det bara att vänta på svar från överläkare Andersson om medicinen så man blir som folk.
Citera
2018-10-23, 14:29
Medlem
DR-Drunks avatar
Uppdaterar - det var ingen dunderkur, satans också.

Det var Melatonin AGB (Tablett, 2 mg) som kostar 755 kronor men nu tar högkostnadsskyddet hela delen av priset. För hade jag rävgiftet utanför licensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in