2018-10-10, 09:20
Medlem
Mats Gren och tränare Alf Westerberg får sparken. Istället för Gren går akademichefen och guldtränare från 07 Jonas Olsson in. Poya får åtminstone inledningsvis hjälp av U21 tränarna och fd spelarna Hjalmar Jonsson och Hannes Stiller.

http://www.gp.se/sport/fotboll/mats-gren-sparkas-av-ifk-göteborg-1.9835818
Senast redigerad av zebop 2018-10-10 kl. 09:29.
2018-10-10, 09:21
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han ju bevisligen gjort bra ifrån sig innan upp till Superettan-nivå med Dalkurd och Gefle Så oprövad är han knappast så sett..

Dalkurd med en obegränsad kassa för spelarköp gick väl knappast att misslyckas med.
2018-10-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vilka är Poyas meriter som gör att han ska ha jobbet som allsvensk tränare?
Eller är han hos IFK Göteborg för att lära sig?

Spelartruppen är enligt mig en av allsvenskans bästa, så jag fattar inte att man inte lyckas få ihop spelet på plan.

Du skojar va?

Personligen tycker jag att Göteborgs trupp ser svagare ut än fjolårets... Man ligger precis där man "ska" sett till trupp.
2018-10-10, 09:27
Medlem
junkbords avatar
Exakt, vår trupp är röten.
Enda spelaren för toppen var Mix, men han är inte kvar längre.
2018-10-10, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Röran i Göteborg är fantastiskt underhållande som utomstående.

Fantastiskt att en storklubb är så dåligt organiserad. Det fullständigt stinker inkompetensens i alla led. Från de som styr skutan till den som sprungit och tjallat till Balkander att det skitit sig i det blåa skåpet.
2018-10-10, 09:39
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fantastiskt att en storklubb är så dåligt organiserad. Det fullständigt stinker inkompetensens i alla led. Från de som styr skutan till den som sprungit och tjallat till Balkander att det skitit sig i det blåa skåpet.

Så är det när sosseriet har styrt föreningen allt för länge.
2018-10-10, 09:41
Medlem
En tränares roll är att förädla det lag han förfogar över.
Jag kan inte se att Poya har lyckats göra någon spelare bättre. Därför är det helt rätt att sätta in Hjalmar och Stiller som gjort ett bra jobb med Elit1 och dom spelare som är påväg upp.

Att Gren fick gå är inget annat än helt rätt och väntat
Senast redigerad av zebop 2018-10-10 kl. 09:48.
2018-10-10, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Jo, lite är det så. För mycket klappa varandra om ryggen.

Då jag inte vill dubbelcitera dig så måste jag säga att även georgiern ser bra ut.
2018-10-10, 09:57
Medlem
Ser på Svt:s direktsändning om IFK Göteborg, lite off topic, men vem är den "expert" kommentator, segare gubbe får man ju leta efter, t.o.m programledaren blir märkbart störd på honom!
2018-10-10, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Sluta grina.
Varenda klubb i det här landet har någon gång haft en svacka, med eller utan sossar.
Tar du maratontabellens tex 10 första lag, kan du där se ngt lag som inte haft någon större svacka ?

Nej nu gäller det att göra förändringar,bita ihop,komma igen och sluta grina.
Flest mål vinner
2018-10-10, 10:06
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Mats Gren och tränare Alf Westerberg får sparken. Istället för Gren går akademichefen och guldtränare från 07 Jonas Olsson in. Poya får åtminstone inledningsvis hjälp av U21 tränarna och fd spelarna Hjalmar Jonsson och Hannes Stiller.

http://www.gp.se/sport/fotboll/mats-gren-sparkas-av-ifk-göteborg-1.9835818

Jättetråkigt för oss som inte håller på IFK Göteborg, jag hade gärna sett att Mats Gren hade fått sitta kvar och med en ny tränare tex MP kunnat spelat ner laget till div 3.

Nu är det bara Poya vi får hoppas har samma ambitioner som Mats Gren så kanske det löser sig rätt bra ändå.

Tack för allt Mats, du gjorde ditt allra bästa och det var nära att du lyckades.. hoppas du får komma tillbaka till IFK lite senare och kan avsluta det du påbörjade
2018-10-10, 10:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Robert Laul skriver att "Min bild av Poya Asbaghi så här långt i hans karriär är att han är en bluff som fotbollstränare. En snickesnackare som säger precis sådant supportrar, styrelsefolk och sponsorer vill höra." Resten är gömd bakom en betalvägg. Någon som vet hur Laul motiverar denna attack på Asbaghi?
En ung och sympatisk person med framtiden för sig, men som saknar erfarenheten att leda en storklubb i ett pressat läge.

Ett krisande Blåvitt behöver en tränare med fler strängar på fotbollslyran än vad Poya Asbaghi har.

Något klubben skulle få i duon Jonas Olsson-Hjalmar Jonson. Sedan om den konstellationen är den långsiktigt bästa får framtiden i så fall utvisa.

Citat:
För en kritiskt granskande journalist är det bara ord. Tomma ord dessvärre, eftersom Blåvitt inte har de spelartyperna i truppen eller pengar att värva sådana spelartyper för. 2018 har varken laget eller enskilda spelare utvecklats en millimeter i rätt riktning. Tvärtom, i princip alla har presterat och levererat allt sämre under Poya Asbaghi. Förutom Änglakören som sjunger med obruten styrka i match efter match från läktaren.

Någon som vet vem denne granskande journalist är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in