2018-10-09, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tänker hänga kvar här till 22 oktober och hoppas att något avgörande händer då. Fruktansvärt för anhöriga om mördaren går fri.
Ja det är klart man fortsätter följa tråden och hoppas fallet klaras upp. Men just den 22/10 har jag ingen särskild tilltro till, jag är inte mycket för järtecken eller numerologi. Om två veckor vet vi.
Citera
2018-10-09, 22:28
Medlem
Rosamunds avatar
Nämen vilken chock med de senaste nyheterna. Polisen höll ju på att knyta ihop säcken, enligt de flesta av er 🙄
Citera
2018-10-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nämen vilken chock med de senaste nyheterna. Polisen höll ju på att knyta ihop säcken, enligt de flesta av er 🙄
Säger du med illa dold förtjusning.
Citera
2018-10-09, 22:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, oroväckande klingar det onekligen. Stämmer in i dysterkvistarnas dova hymn om att fallet nog kan komma att förbli ouppklarat.
De förväntansfulla frågorna om när 'svaren/bevisen' från NFC kommer kan nog även de förbli obesvarade.

Förresten lite märkligt att inte polisens spaningsledare i sammanhanget alls nämner det faktum att det är Tingsrätten som har beslutat att SD skall vara skäligen misstänkt; det är ju inte längre upp till åklagaren att råda över den saken men ändå säger han att åklagaren kanske kan komma att avskriva misstankarna.
Vet inte polisen hur det funkar?

Kanske kan CarlJanne, Rosamundan, Remark et al förklara?

Åklagaren är den som avskriver misstanken. Denne ska motivera beslutet och skickar denna handling till tingsrätten ifall det blir aktuellt.
Citera
2018-10-09, 22:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Säger du med illa dold förtjusning.

Kunde inte låta bli, förlåt.
Egentligen är det tragiskt.
Citera
2018-10-09, 22:49
Medlem
Citat:
Det är oerhört tragiskt det hela. Om man ska ge sig på en tolkning av vad som sägs i artikeln från idag blir det om möjligt ännu mera tragiskt.

Kanske man kan hoppas på något utifrån:
Vad gör mordet så svårlöst?

– Det är svårt att svara på det eftersom det råder förundersökningssekretess. Det beror till stor del att det är ett komplext ärenden.

Jag börjar trappa tron på polis och rättsväsen helt.
Kan det verkligen vara så illa som man befarar?
Senast redigerad av glendale 2018-10-09 kl. 22:56.
Citera
2018-10-09, 23:09
Medlem
Citat:
Och än mer tragiskt är det om det är som du säger, att du är ”psykolog” (vilket jag starkt betvivlar)..Du sitter och är skadeglad över att en GM eventuellt går fri
Citera
2018-10-09, 23:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Citat:

En mördare kanske kommer gå fri och mordet på Lena kanske kommer förbli olöst. Istället för att beklaga det så ser du en chans att knäppa ett gäng anonyma postare på näsan?!

Din lägsta nivå blir bara lägre och lägre. Tre barn har förlorat sin mamma. För de allra flesta av oss är det viktigaste att mordet klaras upp, inte vem som hade rätt eller fel.
Citera
2018-10-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte jag heller men det verkar som om hon drog det vinnande kortet när hon gick i clinch med Springare, han hade väl gjort sig tillräckligt impopulär hos ledningen och de såg sin chans att bli av med honom om nu åklagaren kom och gnällde om hur utredningen sköttes.

Officiellt förnekas att det hade med just denna utredning att göra. Personalärenden är dessutom under sekretess. Högst oklart om ÅH över huvud taget hade med bytet av spaningsledare eller om ev andra faktor låg bakom. Nu är han dock helt tjänstledig för att representera Örebro Partiet i fullmäktige.
Citera
2018-10-09, 23:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Och än mer tragiskt är det om det är som du säger, att du är ”psykolog” (vilket jag starkt betvivlar)..Du sitter och är skadeglad över att en GM eventuellt går fri

Om man blir hånad för sina åsikter och hypoteser så är det klart man känner en viss tillfredställelse när mobbarna får sig en knäpp på näsan.
Man får hoppas att det här lär en del att lyssna på andra och inte tro att de egna åsikterna är de rätta och trycka ner andra.
Citera
2018-10-10, 00:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ser nu att vi fått svar på den anmärkningsvärda burksiffran. Kan inte annat än tänka; varför? Varför håller de där geocacharna på så där? Det känns lite sinnessjukt.
Tja, efter att ha följt den här tråden tycker jag nog att geocaching verkar vara en rätt kul sport. Sedan kan det säkert bli lite fanatiskt där också ibland, precis som i t.ex. en frikyrkoförsamling eller på polis- och åklagarmyndigheter med bristande ledarskap. Särskilt "sinnessjukt" verkar väl inte geocaching vara ändå om man jämför med mycket annat konstigt som människor ägnar sig åt.
Citera
2018-10-10, 00:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, efter att ha följt den här tråden tycker jag nog att geocaching verkar vara en rätt kul sport. Sedan kan det säkert bli lite fanatiskt där också ibland, precis som i t.ex. en frikyrkoförsamling eller på polis- och åklagarmyndigheter med bristande ledarskap. Särskilt "sinnessjukt" verkar väl inte geocaching vara ändå om man jämför med mycket annat konstigt som människor ägnar sig åt.

Jag syftade på powertrails, ett nytt fenomen för mig. Har väldigt svårt att förstå friskheten med det faktiskt. Det vanliga geocachandet förstår jag mer; Naturupplevelsen, lugnet i att få komma bort från arbete och hem (och barn enligt vissa verkar det som), och eventuella problemlösningen när de är svåra att finna. Men att vråla iväg i bil i full fart och ta burkar längs en väg så snabbt som möjligt? Nej, det kan jag inte se som ett sundhetstecken direkt, bland välutvecklade vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in