2018-10-09, 18:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD och HD lever med egna regler i allt de tar sig för? Reggar cacher på ett orimligt sätt, men de har rätt?
De kan komma ha nytta av sin kreativitet och obekymrade sätt inom fängelsets murar.
Nästa år kanske vi får läsa om hur interner medverkar i Geocache Prison Tour i fängelsets gemensamhetsutrymmen? Alla regler bestämda av SD/HD. De kommer snabbt kunna identifiera eventuella fuskare, med tanke på egna erfarenheter?

Något intressantare än hypotetiska fängelseaktiviteter TinnaNinnas fråga till EGT om datumet 22 oktober. Vad ska hända då? Blir nyfiken.

Om jag tänker mig denna eventuella geocaching i fängelset så gissar jag att SD, vid ett eventuellt eget fuskande, hade hävdat sin oskuld med att den egentligen oförtjänta cachen donerades honom då han själv var passiv. En ”cache-donation” i stil med ”närhets-donation”, menar jag...

Datumet är jag också extremt nyfiken på. Det ska villigt erkännas
Citera
2018-10-09, 18:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för en utförlig förklaring kring olika sätt att samla burkar

Var HD tillsammans med SD i USA 2014? Var även JG där, undrar jag?

Har jag förstått det rätt att man eventuellt kan se en tendens till ett ökande av burksamlande vad gäller HD efter LW:s bortgång?

Jag börjar bli mer och mer inne på att geocachningen finns med som (del)orsak/upprinnelsen till brottet.
Citera
2018-10-09, 18:33
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
I Sverige är det gänget med bl.a ML som har rekordet med 1508st på en dag.
Det är fysiska burkar (ibland virituella, men man ska till platsen och fota nått då).

Dom extrema powertrails finns i Nevada och man kan hyra bilar med öppna sidor. Tekniken är då att en kör, man plockar upp en burk ur en hink vid start. Sen kör msn till första, under körningen skriver man in sitt nick i buken man hade med sig och byter bara, skriver sitt nick på vägen till andra. Burken (PET-rör) ligger löst bakom en sten.
Fördelen med minst 5-6st är att flera delar på att springa, då äter och dricker ett par som vikar. Risken för kramp är överhängande....

Som sagt, kul att vara med om någon gång, men inte detta geocaching handlar om egentligen.

Milda meloner, det var inte illa! Lite extremt, absolut, men kan samtidigt förstå att det blir en kul grej att bocka av. Och personligen tror jag att det fins möjlighet att gå bananas inom de flesta sporter, för den som vill. Finns ju för bövelen galningar som helt FRIVILLIGT springer Marathon des Sables t.ex. (7 dagars ultralopp genom Saharaöknen i 50 graders hetta...)
There's madness in all of us!
Citera
2018-10-09, 18:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I USA, med bil

Ser nu att vi fått svar på den anmärkningsvärda burksiffran. Kan inte annat än tänka; varför? Varför håller de där geocacharna på så där? Det känns lite sinnessjukt.

Edit: Har mer förståelse för ultralopp i öknen faktiskt
Senast redigerad av Netherworld 2018-10-09 kl. 18:47.
Citera
2018-10-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag börjar bli mer och mer inne på att geocachningen finns med som (del)orsak/upprinnelsen till brottet.

Ja, geocachingen verkar ”marinera” denna tragiska historia ordentligt, känner jag ofta. Hoppas att utredarna har mer än god uppsikt över denna ”värld”, i dåtid och nutid!
Citera
2018-10-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, misstankarna mot SD verkar ha fastnat i ett cirkelresonemang. 'Netherworld' skriver att SD:s mobil har varit i närheten av LW:s bostad, och det verkar vara en slutsats man drar utifrån att SD har varit utanför LW:s bostad.

Samtidigt verkar alltså det här med att SD har varit utanför LW:s bostad bygga på just att hans mobil har kunnat lokaliseras dit.

Vilket är märkligt då alla vet att mobiler brukar ta en kvällspromenad på egen hand för att få lite egentid.

Skulle du kunna utveckla det där?
Citera
2018-10-09, 19:05
Medlem
En sak som jag funderar på är det här angående om SD köpt ut HD eller ej.
Om man lämnar in en skilsmässoansökan och den ene vill sälja men inte den andra. Är då inte den som vill bo kvar tvungen att köpa ut den andra? Eller gäller det endast efter betänketiden?
Hur ska annars den som flyttar kunna köpa något nytt om h*ns del ligger kvar i huset och inte nås.
Är det blandat bostadsrätter med villor i det kvarteret? Tycker LW ser ut som en BR.
Enligt en skribent skulle SD vägra att köpa ut HD och jag undrar om det stämmer.
Citera
2018-10-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En sak som jag funderar på är det här angående om SD köpt ut HD eller ej.
Om man lämnar in en skilsmässoansökan och den ene vill sälja men inte den andra. Är då inte den som vill bo kvar tvungen att köpa ut den andra? Eller gäller det endast efter betänketiden?
Hur ska annars den som flyttar kunna köpa något nytt om h*ns del ligger kvar i huset och inte nås.
Är det blandat bostadsrätter med villor i det kvarteret? Tycker LW ser ut som en BR.
Enligt en skribent skulle SD vägra att köpa ut HD och jag undrar om det stämmer.

Undrar om det går att få information kring några av ovanstående bostadsfrågor från Lantmäteriets fastighetsregister? Jag är osäker på om det är möjligt.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-10-09 kl. 19:25. Anledning: Ordval och tillägg
Citera
2018-10-09, 19:26
Medlem
Citat:
Undrar om det går att få information kring några av ovanstående bostadsfrågor från Lantmäteriets fastighetsregister? Jag är osäker på om det är möjligt.
Ja ingen susning men kanske någon annan som vet.
Citera
2018-10-09, 19:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Frågan om det är bostadsrätt eller inte borde man kunna få svar på genom att kolla adressen (jag orkar inte leta reda på den nu) på hitta.se. Där kan man välja att visa fastighetsgränser och vilka som bor på varje fastighet.

Är huset en egen fastighet så är det inte bostadsrätt.

Består en fastighet av flera olika hus så skulle det kunna vara bostadsrätt (eller hyresrätt).
Citera
2018-10-09, 19:40
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja ingen susning men kanske någon annan som vet.

Det verkar vara bostadsrättsradhus. Googlade och får upp liknande bostäder i längan som är sålda med avgift.
Citera
2018-10-09, 19:45
Medlem
Nytt i NA:

PROVLÄS TILL 20:27
Trots 560 förhör – polisen fortsätter jaga bevisen som ska lösa mordgåtan: ”Vi har en enda misstänkt och det är 44-åringen”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in