Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Har HD hittat 1000 ”skatter” på ett av ovan nämnda datum

Hur är det möjligt? Jag förstår inte. Hur hann hon det på en och samma dag? Jag hinner/orkar ju som mest plocka 50 tallkottar (till juldekorationer) under en promenad i min närskog...
Just de 1000 cacherna på en dag är ett ovanligt undantag att geocachare gör/hinner. HD loggade dem i Nevada på USA-resan 2014. Cacherna ingår i en särskild challenge (Jasmere Challenge) där en del i utmaningen är att logga just 1000+ cacher på en dag. Dessa kallas ET-trail och är väl ett sätt för cachare att "the american way" få upp sin statistik rejält på kort tid.
(Läs t.ex. loggarna från några andra svenskar som nyligen varit på samma plats och "speed-cachat":
https://www.geocaching.com/geocache/GC31XJR_0602-e-t ).
Mer vanliga trad- och myst-cacher i ens egen geografiska omnejd och övriga delar av Sverige innebär i större utsträckning att man måste transportera sig längre och/eller fler sträckor mellan de individuella cacherna. Plus lösa uppgifter för att få ledtrådar, rätt koordinater etc.
Intressant i den statistik som EGT postade är att HD's "flest hittade på en dag" både på andra och tredje plats är datum som inträffat
efter mordet på LW. Innebär detta att hon haft mer tid, eller att hon i större utsträckning har behövt geocachandet som en slags mental distraktion från andra tankar?