Citat:
Ursprungligen postat av
BeYoNdTruth
Helt sjukt, ungarna har förstört sina familjers liv. Å andra sidan är det väl inte mycket till familjer som inte serverat skitungarna bättre uppfostran. Så de får väl skylla sig själv. Vore det min unge skulle han själv få slita för att betala tillbaka skadeståndet själv om det så skulle ta honom 50 år. Men tror inte han ens skulle komma på tanken. Här hemma är det ingen som tvivlar på vad som är rätt och fel. Och att man respekterar vad andra säger och äger.
När jag var liten (runt 10 bast) så besökte jag farsgubben på landet, drev runt med en polare och kastade sönder glasrutor på gamla ladugårdar runt om på landsbygden runt farsgubbens hus.
Det kom fram att det var jag och min polare. Farsan betalade grannarna som hade blivit drabbade, gick på runt 1000 kronor eller något. Sen fick jag och polaren jobba för 25kr i timmen eller något för farsan. Stapla ved, mocka hos djuren, klippa gräset osv.
Visst, en struntsumma jämfört med vad dessa tjejer har samlat på sig, men redan då så lärde man sig vad som var rätt och fel.