2018-10-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Österberg är svensk. Här är en bild på från när hon var liten. http://mobil.unt.se/nyheter/tierp/barnens-bruk-barntestas-291906.aspx
Jag har inte skrivit att Österberg är något annat än svensk. Läs vad jag skrev och vad jag svarade på
Citera
2018-10-09, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Förortsstilen hade aldrig funnits utan invandringen. Rosengård var en välmående pärla full med skattebetalare på 70-talet. Ett träskställe idag.

Det är du som har problem med att tänka. Din hjärna kan inte lägga ihop 1+1. Utan det blir 3 eller -10 och allt annat än 2. Det blir ett problem i diskussionen.
På 70- och 80-talen var Rosengård en plats som man gärna visade upp för besökare från andra länder.
Grundskolan i Rosengård med dess fantastiska kvinnliga rektor var ett föredöme.
Citera
2018-10-09, 15:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
Tycker det luktar efterhandskonstruktion att de säger att de på plats hittade tändvätska. För att få minskat straff försöker man få det till att det var ett impulsbrott, hade de med sig tändvätska är ju brottet planerat och det får strängare konsekvenser. Låter rätt långsökt att det skulle stå tändvätska tillgängligt på en skola för barn.
Tycker också det, men inte helt omöjligt att de hittat en flaska i exempelvis en garderob i lärarrummet - kanske var grillning i samband med skolstart eller avslutningen och den blev kvarglömd
Citera
2018-10-09, 15:31
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
En greps i Resecentrum med kniv, de två andra brände skolan.

Exakt. Och då är Expressen felinformerad i sin artikel. https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-flickan-togs-med-kniv-timmar-fore-branden/

Citat Expressen: "Två tonårsflickor greps efter att Gottsundaskolan sattes i brand under natten mot måndagen. Flickorna misstänks nu för grov mordbrand.

Men redan tidigare under söndagskvällen hade en av flickorna omhändertagits av polisen. Flickan ska ha burit kniv inne på resecentrum i Uppsala, skriver Aftonbladet."

Så Expressen får det till att knivbärerskan är en av mordbrännaren.

Vilket alltså är fel enligt tråden och enligt H*nnas instagram. Expressen skriver inte heller om tre tjejer.
De får uppdatera sig.
Senast redigerad av dialektiker 2018-10-09 kl. 15:45.
Citera
2018-10-09, 15:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeYoNdTruth
Helt sjukt, ungarna har förstört sina familjers liv. Å andra sidan är det väl inte mycket till familjer som inte serverat skitungarna bättre uppfostran. Så de får väl skylla sig själv. Vore det min unge skulle han själv få slita för att betala tillbaka skadeståndet själv om det så skulle ta honom 50 år. Men tror inte han ens skulle komma på tanken. Här hemma är det ingen som tvivlar på vad som är rätt och fel. Och att man respekterar vad andra säger och äger.

När jag var liten (runt 10 bast) så besökte jag farsgubben på landet, drev runt med en polare och kastade sönder glasrutor på gamla ladugårdar runt om på landsbygden runt farsgubbens hus.

Det kom fram att det var jag och min polare. Farsan betalade grannarna som hade blivit drabbade, gick på runt 1000 kronor eller något. Sen fick jag och polaren jobba för 25kr i timmen eller något för farsan. Stapla ved, mocka hos djuren, klippa gräset osv.

Visst, en struntsumma jämfört med vad dessa tjejer har samlat på sig, men redan då så lärde man sig vad som var rätt och fel.
Senast redigerad av ^Eaz 2018-10-09 kl. 15:41.
Citera
2018-10-09, 15:36
Medlem
Kan också vara så att de minderåriga slynorna skyddar någon eller några babbar och är hotade till livet.
Citera
Medlem
Är tjejerna födda 2005 & 2004?
Då är de ju inte ens straffmyndiga!
Citera
Medlem
GNOMDSs avatar
Gottsunda är ett stenkastar och bileldar område. Det har bildats en lokal kultur inom detta område. Det sker en kulturell korsbefruktning. Nästan som Stockholms syndromet. Busaktiviteterna smittar mellan de etniska gränserna. Polisen driver en speciell insats kallad Operation Lynx. För att få slut på kriminaliteten i Gottsunda.
Citera
2018-10-09, 15:41
Medlem
Enligt tråden är det en tredje tjej som blev tagen med kniv tidigare under kvällen.
Kvällstidningarna säger dock att en av dom misstänkte tjejerna också är den som blivit tagen med kniv.

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-flickan-togs-med-kniv-timmar-fore-branden/

Vad gäller?
Citera
2018-10-09, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr.snuggels
Enligt tråden är det en tredje tjej som blev tagen med kniv tidigare under kvällen.
Kvällstidningarna säger dock att en av dom misstänkte tjejerna också är den som blivit tagen med kniv.

https://www.expressen.se/nyheter/misstankta-flickan-togs-med-kniv-timmar-fore-branden/

Vad gäller?

Läste att en av de 2 som brände hade åkt fast med kniv tidigare, inget om en tredje person.

Låter iförsig helt sjukt om hon åkt fast med kniv och blivit hemkörd av polisen så låter vårdnadshavaren barnet gå ut direkt igen och härja.
Om det nu är så det gått till förtjänar föräldrarna all skadestånd dom lär få.
Föräldrarna är antagligen pundare/alkisar gissar jag.
Citera
2018-10-09, 15:57
Medlem
elinges avatar
Någon som vet om Hanna Ö är uppväxt i Gottsunda?
Citera
2018-10-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Detta är tjej #3 instagram, som blev tagen av polis med kniv. Hon var med de två andra tjejerna innan hon blev tagen av polisen med kniv, sedan stack de andra till Gottsunda för att härja. https://www.instagram.com/divani_nur
Det handlar tydligen om två kurder och en svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in