• 1
  • 2
2018-10-08, 23:09
Medlem
Samuel332s avatar
Jag är född i Sverige men har utländskt bakgrund och innan ni flashback-maffior börjar med att skriva "Åk hem till ditt land" vill jag få det sagt att Sverige är det mest deprimerade landet i hela världen om inte top 10.

- Det är mörkt och kallt mer än vad det är ljust och varmt
- Folk ser allmänt deprimerade, fattiga och utbrända ut
- Samhället är uppbyggt på det vis att det är väldigt svårt att bli egenföretagare för att komma undan "vanliga jobb" och där med måste man betala höga skatter och det är ganska vanligt med att företag i Sverige inte lyckas så bra.
- Inavlade PK-politiker som släpper in kaosblattar och feminismen, hbtq-propagandan o.s.v. infekterar samhället för varje år som går
- Skolan är misslyckad dessutom vården

Kan göra listan lång men listade upp det som retar mig mest.
Citera
2018-10-08, 23:13
Medlem
explodesleachess avatar
Flytta till ett land som inte är deprimerande då? Du vill ju uppenbart till ett varmare land, dra dit.

Sitta och gnälla på ett forum är slöseri med tid, gör vad som gör dig lycklig.
Citera
2018-10-08, 23:14
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vilka länder är mindre deprimerande...? Livet i Sverige är ju mycket lättare än i majoriteten av världens alla skitländer, så illa är det inte att leva här...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-10-08 kl. 23:17.
Citera
2018-10-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Jag är född i Sverige men har utländskt bakgrund och innan ni flashback-maffior börjar med att skriva "Åk hem till ditt land" vill jag få det sagt att Sverige är det mest deprimerade landet i hela världen om inte top 10.

- Det är mörkt och kallt mer än vad det är ljust och varmt
- Folk ser allmänt deprimerade, fattiga och utbrända ut
- Samhället är uppbyggt på det vis att det är väldigt svårt att bli egenföretagare för att komma undan "vanliga jobb" och där med måste man betala höga skatter och det är ganska vanligt med att företag i Sverige inte lyckas så bra.
- Inavlade PK-politiker som släpper in kaosblattar och feminismen, hbtq-propagandan o.s.v. infekterar samhället för varje år som går
- Skolan är misslyckad dessutom vården

Kan göra listan lång men listade upp det som retar mig mest.
Svenska företag är extremt framgångsrika men i övrigt kan jag hålla med. Vi är inte så glada som vi borde vara. Det förs framförallt en splittrande politik.
Citera
2018-10-08, 23:15
Medlem
Ranndalls avatar
Finns nog mycket onödig psykisk ohälsa i Sverige tack vare det du nämner med mera. Roligt att Danmark som ligger precis under Sverige ofta rankas som en av de lyckligaste landen i världen.
Citera
2018-10-08, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Svenska företag är extremt framgångsrika men i övrigt kan jag hålla med. Vi är inte så glada som vi borde vara. Det förs framförallt en splittrande politik.

Varför är Saab då historie? Varför tillhör Volvo bilar Kina? Varför är Scania numera tysk? Und so weiter. Sverige är ett mycket deprimerande land. För inte länge sen ett paradis och en förebild för många. I dag skrattar hela världen åt dom tokiga svenskar, som har förstört sitt land för alltid på några få årtionden.
Citera
2018-10-08, 23:27
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explodesleaches
Flytta till ett land som inte är deprimerande då? Du vill ju uppenbart till ett varmare land, dra dit.

Sitta och gnälla på ett forum är slöseri med tid, gör vad som gör dig lycklig.

Ska inte skylla så mycket på vädret för det är inget man kan ändra på här, men det är de långa mörka dagarna som utlöser depression hos många personer.
Citera
2018-10-08, 23:28
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Jag har levt på Malta och rest en del och vad jag lärt mig är att trots deras finare väder blir vardagen lika trist där. De umgås mer vilket är trevligt men överbefolkning, dålig infrastruktur och natur som knappt existerar slås jag alltid av när jag reser utomlands.

Ja, det svenska stadslivet är väldigt dystert men samtidigt existerar knappt friluftsliv som begrepp söder om Danmark och det finner jag deprimerande.
Citera
2018-10-08, 23:50
Medlem
Sverige är helt klart på väg att bli ett riktigt otäckt samhälle. Landet hade nog tappat i konkurrenskraft även utan invandring de senaste decennierna. Väldigt många företag och tillgångar har köpts upp av utländska intressen och flyttats eller lagts ned. Nya företag är mest verktyg för diverse bedrägerier.

Men kan inte påstå att våra nytillkomna gjort mycket för att förbättra situationen.
Citera
2018-10-09, 00:02
Medlem
Enzymes avatar
Det där är en myt! Svenskar är inte så deppade som vi tror och Sverige är i många olika mätningar ett av världens bästa länder att leva i även om vi halkat ner lite. Självmord är mycket vanligare i länder där livsvillkoren är mycket svårare.Ett problem är dock att många är söndercurlade trygghetsnarkomaner som lätt klappar ihop vid minsta motgång.
Citera
2018-10-09, 00:38
Medlem
Ridnes avatar
Jag håller med dig i allt förutom vädret. Jag älskar vintern och mörkret Men att Sverige är infekterat av kommunister och feminister är uppenbart. Sveriges vänster är nästan lika illa som i USA. Skyhöga skatter, samtidigt som man inte får något tillbaka för det. Sjukvård, äldrevård, skola och rättssystemet är skit. Samtidigt som det inte finns någon hejd på fortsatt invandring och utgifterna för det. Feministerna är inte kloka och bara tjatar om mens och om hur mycket de hatar män. Jag funderar på att se mig om efter jobb i Ungern eller Polen. Dax att lämna det här sjunkande skeppet.
Citera
2018-10-09, 00:53
Medlem
Ja, det börjar ju bli mer och mer otryggt i samhället på mycket kort tid och fler börjar må psykiskt dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in