2018-10-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Filmen borttagen nu på hennes Fb
Hon som la upp den jobbar som barnskötare i Uppsala kommun.
Tror folk börja argumentera om äktheten o vips försvann den

Det är väl inte hon som är barnskötare som är tonårstjejen?
Citera
2018-10-08, 21:56
Medlem
Även om det är ett område där det bor mycket invandrare så kan jag lova er att de verkligen inte vill att skolan skulle brännas ner, skolan är oftast som ett andra hem för de som känner sig utanför samhället som många gör i områden som detta. Visst de kaozar och det är kriminella gäng som styr området men kan lova er att inte en enda av dessa personer ville/vill att deras skola ska brännas ner.

Tror inte de 2 tjejerna får ett enkelt liv om de är från Uppsala, de lär åka på stryk många år framåt.
Citera
2018-10-08, 21:58
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftwaffles
1: Nej

2: Kommer säkert fram under förhör

3: Delar av Gottsunda är ghetto.

Vill bara påpeka händelsen i och med att tjejerna kunde knappt startat sitt liv sämre. Tagna nästan i bar gärning samt att de kommer att ha fodringar på miljontals kronor på sig redan innan de fyller 20. Grattis.

Minderåriga inte mycket kommer hända! Skuldsanering med motivation att de inte kan betala inom överskådlig tid. När de är 19-20 år så är det grönt ljus igen alla skulder avskrivna.
Citera
2018-10-08, 21:59
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
och SVT förklarade just att det beror på för få besök av brandmän, som berättar att det är farligt att elda skolor......WTF

.... och dessutom drar man naturligtvis återigen upp saknad av ungdomsgårdar som en orsak till händelsen...
Citera
2018-10-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinguinen
verkar vara menafittor?
en av tjejerna skrev att hon blev hemeskorterad av horpolisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1k9gVW/skrev-pa-snapchat-efter-branden-hemkord-av-horpolisen

tjejerna kommer få status bland sina egna luffarpolare men kommer dom ut i området kommer dom få pisk av andra gäng.

finns tillräckligt med luffare i Sverige, behövs det fler menafolk?
Bägge flickorna saknar tänder, de hade varit i slagsmål och vad man kan se på filmen, så rök deras tänder.
De är ute på roligheter under natten o bröt sig in i skolan, hittade tändvätska och "råkade" sätta fyr på byggnaden, av utseendena så har de båda utlänsk bakgrund, om skolbränder är status bland övriga luffare, så är det logiskt varför de blev luffare.
Skolbyggnader liksom kyrka, synagoga, och moske borde få vara ifred för luffaraktiviteter.
Citera
2018-10-08, 22:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Kan det anses fastfällt att det var Nazister / Fascister (SD) som brände ner skolan och att det var Blattar som försökte släcka?

Nej, de som brände ner var trasiga blattetjejer (bland annat en "Dilvan Jazmine"), och de som försökte släcka var svenska brandmän från olika brandstationer runt om i Uppsala.
Citera
2018-10-08, 22:06
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Helt sjukt, ungarna har förstört sina familjers liv. Å andra sidan är det väl inte mycket till familjer som inte serverat skitungarna bättre uppfostran. Så de får väl skylla sig själv. Vore det min unge skulle han själv få slita för att betala tillbaka skadeståndet själv om det så skulle ta honom 50 år. Men tror inte han ens skulle komma på tanken. Här hemma är det ingen som tvivlar på vad som är rätt och fel. Och att man respekterar vad andra säger och äger.
Citera
2018-10-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Men du ser väl vad det är för folk. Det ända dem kommer jobba med är som bäst strippor (om de har tur). Sjukt negativ gangsta drog skit de håller på med ser man ju tydligt i videon.

Jag har inte kollat på videon. Men "går" man på Gottsundaskolan är man en ung person och kan bli väldigt mycket annat än strippa. Strippa är naturligtvis det sista alternativet man ens väljer på.

Vad är det med " folk nuförtiden ". När jag var tonåring för 30 år kunde folk ha lägre inkomster och uppföra sig samtidigt.

Om många föräldrar inte gör sitt jobb - på ett och samma ställe blir det så här dysfunktionellt. Folk ska inte skaffa fler barn än de hinner och klarar ta hand om.

Visst är det synd att soc och polis inte hunnit med - men några tjänstemän kan inte uppfostra 5000 ungdomar samtidigt. Det är egentligen inte deras uppgift. Det är istället ett föräldrahaveri vi ser.
Citera
2018-10-08, 22:17
Medlem
Nu såg jag filmen. Borde jag inte ha gjort. Vilka monster, kommer att ha mardrömmar i natt.

Är detta en del av Sverige? Reinfeldt och Lööfs "nya spännande Sverige", typ "välkommen hit" ?

Den ena, mest urspårade, är definitivt en arabtjej, Jazmine verkar vara ett vanligt arabiskt namn. Den andra kan vara av svensk härkomst från början, men gör verkligen allt för att blattifiera sig så mycket som möjligt. Båda bryter på ny-svenska.

Detta är antagligen precis sådana här AFA-vänster/blatte som stör demonstrationer och vandaliserar och stör. Bara någon timme efter att de tänt på skolan och den stod i högsta brand, så skriver de alltså på Snapchat "Roligt roligt hemkörd av horpolisen".

Dödsstraff eller tortyr, lämpligt straff?
Citera
2018-10-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, de som brände ner var trasiga blattetjejer (bland annat en "Dilvan Jazmine"), och de som försökte släcka var svenska brandmän från olika brandstationer runt om i Uppsala.
Det kommer upp 0 träffar (förutom den här tråden) på det namnet på google
Citera
2018-10-08, 22:27
Medlem
Gottsunda by night, med två 14-åriga blattetjejer:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1k9gVW/skrev-pa-snapchat-efter-branden-hemkord-av-horpolisen

Flickorna bröt sig in i skolan, gick in i personalrummet där de tog 170 kronor och ett halvfullt cigarettpaket. Sedan letade de vidare, hittade tändvätska och tände på i korridoren. När det började brinna fick de panik och försökte släcka elden, men misslyckades eftersom den spreds med ventilationen. Då sprang de ut men stoppades halvvägs till busshållplatsen av polisen, enligt uppgift till Aftonbladet.

Nästa meddelande på 14-åringens Snapchat kom klockan 04:48 på måndagsmorgonen. En bild med information om att hon hotades av ett skadestånd på 400 000 kronor för att ha bränt ner skolan:

”Roligt roligt hemkörd av horpolisen o 400 lax i skadestånd, tycker så synd om mig å XX just nu våra liv e över brorsan.”

Grattis Sverige!
Citera
2018-10-08, 22:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu såg jag filmen. Borde jag inte ha gjort. Vilka monster, kommer att ha mardrömmar i natt.

Vilken film menar du? Där de sitter på bussen och skryter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in