2018-10-08, 19:13
Medlem
Erik Östs avatar
De flesta väljare i området verkar ok med situationen när man kollar hur de röstar med lite förkärlek för lite äventyr med en smula spänning i livet.

https://www.youtube.com/watch?v=PvJhgUpO5lQ

Högst homogent normalt samhälle i dagens nya svärje! Inget att fästa sig vid.

Underförstått , som det också står i klippet, Gottsunda är ett utanförskapsområde , vi får vad vi röstar för!

Dom här tjejerna har faktiskt lidit skada av en allt för generös naiv invandrarpolitik. Punkt slut! Resten är bara , för att citera en "stor" tänkare, bara käbbel!
Citera
2018-10-08, 19:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Video på tjejerna.
https://minfil.com/50naG8ibba/5B3241AB-D4F0-408E-A25B-B901EC932F9E_MP4
Ja, det var ju inte som jag trodde - två edsvurna aspie-tjejer. Det var blattefierade problemtjejer med attitydproblem bara...
Citera
2018-10-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Den har lagts upp av en kvinna som arbetar på kommunen, polisen kan heller aldrig vara 100% säker.
Hm. Var kvinnan på plats när tjejerna greps av polisen eller filmade hon dem när de planerade brottet?
Citera
2018-10-08, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om det visar sig att detta är invandrarungomar som "kaozat" genom att tända på en skola för flera hundra miljoner kronor så är det i allra högsta grad superpolitiskt sprängstoff. Vår "nya häftiga Sverige", enligt Reinfeldt och Lööf.

Är det trasiga svenska tonårstjejer, ja då är det mest tragiskt det hela och har ingen politisk koppling alls.

Nja just nu är det kört och inte ens 200 bilar som brinner på Norrmalm skulle förändra siffrorna nämnvärt för en Sverigevänlig rörelse.
Ja en hel skola var en saftig bit, men visst det kan vara Svenska tjejer som skyddar invandrarkillar eller Svenska tjejer som tycker att utländska killar förstår dom bättre, har ett mer blixtrande temperament och skiter i farsan....skiter i familjen.

Så fort det händer något sitter jag och funderar på hur det påverkar politiskt, som the Beatles sjöng: "let it be"...
Citera
2018-10-08, 19:23
Medlem
Undrar om flickorna ens är straffmyndiga. I sånna fall kommer ingen rättegång hållas men kommunen eller deras försäkringsbolag kan givetvis stämma vårdnadshavarna och i civilrätt är beviskraven inte lika hårda som i straffrätt.

Kan dom ha använt aceton eller bensin. Har dom tagits på bar gärning med tändare och plastdunk. Eller tagit sig in i kemisalen och eldat lite magnesium. Fast det kräver nog lite äldre och smartare ”elever”.
Citera
2018-10-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du förklara varför du tror att filmen har någonting med branden att göra?
Okej, om tjejerna på videon var skyldiga så har dom invandrar bakgrund.
Vilket inte förvånar mig ett dugg.
Citera
2018-10-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ingen förnekar att Gottsunda har problem, men det gör inte stadsdelen till ett ghetto.
Jag har bott i Gottsunda, så farligt är det inte. Det finns kriminalitet men inte så att man är orolig när man går runt i området.
Hur definierar du ett gettho? Gotsunda finns med på listan över särskilt utsatta områden. Området har haft ett eget program i opinion live på grund av problem. Vad behöver du mer för bevis för att bli övertygad? Att du inte är orolig när du går runt i området kan ju även bero på att du fullständigt saknar omdöme.
Citera
2018-10-08, 19:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, det var ju inte som jag trodde - två edsvurna aspie-tjejer. Det var blattefierade problemtjejer med attitydproblem bara...
Ytterst osannolikt att filmen ifråga föreställer GM. När skulle den vara tagen? Ikväll? Det är mörkt utomhus i filmen. Åtminstone den ena, som bor på HVB-hem, borde ju vara inlåst idag varje fall. Sedan tycker jag de ser lite äldre ut än 14, dessa töser. Men det vet man ju aldrig.
Citera
2018-10-08, 19:36
Medlem
En grej med Gottsunda och kanske andra ställen är att alla 99% som bor där har respekt för Gottsundas infrastruktur, platsen är liksom lite helig (mini kalifat). Det gäller även Gottsundaskolan, många "kaosblattar" som gått där men som aldrig gjort något mot skolan. Jag tycker Gottsunda blivit utsatt för otroligt lite genom åren. Samma gäller Gottsunda centrum och kyrkan osv.

Dock har bilar brunnit, men det är sällan busskurer och annat slås sönder.
Citera
2018-10-08, 19:36
Medlem
elinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Man hör ju inte vad dem säger tyvärr.

Filmen borttagen nu på hennes Fb
Hon som la upp den jobbar som barnskötare i Uppsala kommun.
Tror folk börja argumentera om äktheten o vips försvann den
Senast redigerad av elinge 2018-10-08 kl. 19:37. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-10-08, 19:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Om det visar sig att detta är invandrarungomar som "kaozat" genom att tända på en skola för flera hundra miljoner kronor så är det i allra högsta grad superpolitiskt sprängstoff. Vår "nya häftiga Sverige", enligt Reinfeldt och Lööf.

Är det trasiga svenska tonårstjejer, ja då är det mest tragiskt det hela och har ingen politisk koppling alls.
Haha, jag vet inte ens om du försöker vara ironisk.
Intressant annars att filmen laddats upp 2 ggr av Göteborgs-Posten, men inte av någon annan blaska (åtminstone när jag kollade). De är ju ökända för sin "politik" numera.
Citera
2018-10-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Det stämmer i många fall men i detta fallet kommer försäkringsbolaget kräva miljonbelopp av föräldrarna och barnen, spelar ingen roll om dom är under 15 år. Försäkringsbolaget kommer få rätt 10/10 gånger i rätten när det gäller eventuellt skadestånd.

Har för mig det var några killar i Småland som råkade tända eld på en skola med någon raket av misstag och den brann ner till grunden och de och deras föräldrar blev tvingade att betala miljonbelopp som försäkringsbolaget krävt av dem.

Ja det stämmer det där med pojkarna. Tänkte också på den händelsen som var första i ditt slag typ.

Angående försäkringsbolaget så är det fortfarande domstolen som avgör. Nu värkar det som tjejerna bodde på hem och i så fall har jag för mig att de är kommunens ansvar och inte föräldrarnas. Då kan försäkringsbolaget kräva pengarna av kommunen eftersom de var deras ansvar. Då hamnar de på skattebetalarna endå i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in