2018-10-08, 20:22
Medlem
Hej Flashback. Skulle verkligen behöva några gedigna synpunkter på min situation. Ska försöka hålla mig kortfattad.

Jag och min nuvarande flickvän har varit tillsammans i 5 månader. Innan det var jag singel i ca 8 månader efter ett abrupt avslut av ett två års förhållande. I fredags sov jag hos min nuvarande flickvän. Jag var väldigt utmattad och kände mig nästan drogad i huvudet pga sömnbrist när jag skulle vända mig mot henne och säga "godnatt, jag älskar dig". Slutet av meningen skulle följas av hennes namn men jag sa helt plötsligt mitt ex namn av någon anledning.

Hon blev självklart paff och jag fick total panik. Men hon befattade ingen vetskap gällande exets namn var så jag kände att jag behövde berätta i syfte att förklara varför jag fick sådan panik.

Jag har analyserat diverse anledningar till detta hela helgen. En sak som hänt är att min styvbror som jag har bra kontakt med har haft ganska traumatiska upplevelser med sin syster. Av ett rent sammanträffande heter hans syster och mitt ex samma sak. Jag har hört detta namn flera gånger under veckan och dessutom sagt det själv. Tänker mig att det möjligtvis kan vara därför jag råkade säga det?

Antingen det eller att just detta namn är så impregnerat i min hjärna efter ett 2 års långt förhållande att min hjärna bara kopplade det så när jag var avslappnad.

Har förklarat allt för min flickvän. Hon säger att det inte är någon fara. Hon litar på mig när jag förklarar att det var ett misstag. Jag tänkte helt ärligt på min flickvän när jag skulle säga det men mitt ex namn kom ut istället. Detta har aldrig någonsin hänt under dessa 5 månader. Jag tänker absolut inte på mitt förra förhållande eller mitt ex. Jämför definitivt inte dessa två relationer.

Har jag gjort något fel eller är jag bara överdrivet nojig? Hur hade ni kvinnor reagerat? Är jag rättfärdigad från skuld och borde bara lägga detta bakom mig?

Tacksam för era synpunkter.
Trevlig måndag!
Citera
2018-10-08, 20:24
Bannlyst
Har du något skyddsrum du kan campa i under några veckor och är det möjligt att därifrån skicka presenter?
Citera
2018-10-08, 20:27
Medlem
explodesleachess avatar
Feminint och irrationellt att förlora din cool över en sådan sak. Det är något din flickvän kommer att plocka upp mer än att du råkade kalla henne ett annat namn.

Jag hade bara viftat bort det, sagt hennes riktiga namn och gått och lagt mig.

Att du sitter och funderar på det fortfarande, hur orkar du?
Citera
2018-10-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Har du något skyddsrum du kan campa i under några veckor och är det möjligt att därifrån skicka presenter?

Hahahah klockren!

OT: Ja hon är förmodligen lite skärrad av händelsen, tror nog inte hon släppt det riktigt än. Knepig sits.
Citera
2018-10-08, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theonegold
Hahahah klockren!

OT: Ja hon är förmodligen lite skärrad av händelsen, tror nog inte hon släppt det riktigt än. Knepig sits.

Hon släpper det nog om du pussar lite extra på henne bara. Men det bästa du kan göra är att släppa det själv
Citera
2018-10-08, 20:41
Medlem
exoticspices avatar
En gång är ingen gång. Gör inte om misstaget bara. Hon kommer ha stora öron en tid framöver.

Har varit med om samma sak, men det är en helt annan historia....
Citera
2018-10-08, 20:46
Medlem
Sooks avatar
När ni blir äldre kommer ni rabbla hela släktens namn innan det blir rätt. Lika bra att vänja sig i tidig ålder
Citera
2018-10-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explodesleaches
Feminint och irrationellt att förlora din cool över en sådan sak. Det är något din flickvän kommer att plocka upp mer än att du råkade kalla henne ett annat namn.

Jag må vara en sådan person som överanalyserar rätt mycket saker. En av mina stora flaws så att säga. Mycket väl medveten om detta.
Citera
2018-10-08, 20:51
Medlem
oldnewss avatar
Det där är i samma kategori som när man råkade kalla en kvinnlig lärare för mamma. Pinsamt, men inget man behöver lägga energi på. Sånt händer, move on.
Citera
2018-10-08, 20:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explodesleaches

+1 på det.

Citat:
Ursprungligen postat av fakeit
Jag må vara en sådan person som överanalyserar rätt mycket saker. En av mina stora flaws så att säga. Mycket väl medveten om detta.

En bekant till mig gjorde det enkelt för sig. Han var bara tillsammans med tjejer som heter Linda. Han hade nog tre stycken på raken som heter det och dessutom heter hans sekreterare Linda. Han är sedan 10-15 år tillbaka gift med en brasilianska men jag tror dock inte att hon heter Linda.
Citera
2018-10-08, 21:20
Medlem
Bli toffelhjälte så är det ordnat, nemas problemas.
Citera
2018-10-08, 21:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta understryker vikten av att alltid ha exakt samma smeknamn på alla fruar, flickvänner & älskarinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in