2018-10-08, 10:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilken fantastisk omgång med poängtapp för alla topplag utom oss. Synd bara att vi ger de där jävla göteborgarna luft i bottenstriden.

Tackar, var ni tvungna att göra det så nervöst dock? Kunde ni inte gjort era fyra först innan BP fick sina två?

Citat:
Hamad lunkar alltså ut vid underläge. Är så jävla trött på den divan. Låt han spela u21 resten av säsongen, skulle vara nyttigt för hans självbild.

Hörde man inte burop när detta skedde? Tyckte det lät så via sändningen iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Har sett det nämnas på många platser nu senast på svenskans, men vad handlar egentligen resonemanget kring att man vill ha kvar Poya för att kunna spela en fotboll som skapar spelare som är lätta att sälja om? Har man en ambition att bli nya BP eller nåt? Samtliga svenska talangfabriker huserar i de lägre divisionerna bortsett från MFF. I övrigt är försäljningvolymer starkt förknippade med sportslig framgång.

Det där är ett argument jag aldrig hört faktiskt.
Varför skulle den varianten vara lättare att sälja spelare med?
Vi har ju kunnat sälja spelare genom alla tider oavsett spelsätt. Främst genom krigande egentligen.
2018-10-08, 10:29
Medlem
Om AIK vinner 3 matcher till är man som sämst 1:a i serien. Om man vinner 1
match till är man som sämst 3:a i serien.

Loppet är m a o kört för länge sedan, ungefär någonstans i tiden när Malmös
tränarbyte ägde rum. Men nästa år är säkert allt som vanligt ...
2018-10-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Fan tror norrköping tagit guldet om dem vann idag. Vad är det för fel på dif? Krigar som djur för att ta poäng mot norrköping för att sen lägga sig platt mot råttorna. Är det tvillingkärlek? Incest? Vidrigt.
Är ASDF orolig för att Djurgården skulle lägga sig platt mot AIK i kommande derby?

När vann Djurgården senast ett allsvenskt derby?
2018-10-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är ASDF orolig för att Djurgården skulle lägga sig platt mot AIK i kommande derby?

Lite drygt en månad sen? Men det är inget ni behöver oroa er för. De kommer givetvis utåt fortsätta med jargongen att "det här är Norra Europas största hatderby" men när det väl kommer till kritan står de där med byxorna nerdragna och den lilla rosa stjärten uppe i vädret. Allt för att bästa kompisen ska få en lätt komfortabel avslutning på säsongen.
2018-10-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hörde man inte burop när detta skedde? Tyckte det lät så via sändningen iaf.
Mycket möjligt. Jag själv var så ursinnig att mina skrik överröstade min uppfattning om hur övriga i publiken reagerade.
2018-10-08, 11:50
Medlem
Citat:
Mycket möjligt. Jag själv var så ursinnig att mina skrik överröstade min uppfattning om hur övriga i publiken reagerade.

Uselt gjort av hamad. Jaget före laget
2018-10-08, 12:18
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Uselt gjort av hamad. Jaget före laget

Inte exemplariskt nej, men tycker reaktionerna i Bajenleden är överdrivna. Spelarna är människor, inte robotar, och man är dessutom olika som personer med olika bakgrunder.
2018-10-08, 12:24
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Är det inte det djurgården gjort dem typ 10 senaste åren eller vad det är sen en senaste derbyseger mot råttorna. Drar ned byxorna och böjer sig framlänges så fort dem ser sin kära tvilling på andra sidan. Och i år blir det avgörande för det 12 guldet som båda föreningarna har jagat gentemot varandra i ganska många år nu. Tänk när gnaget står där som mästare med 2 eller 4 poängs marginal och en förlust mot norrköping eller seger mot aik för djurgården hade betytt missat guld för aik. Det lär bli en del sömnlösa nätter. Men antar att man vill betala tillbaka för råttornas hjälp att ta dif tillbaka till SHL.
2018-10-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Inte exemplariskt nej, men tycker reaktionerna i Bajenleden är överdrivna. Spelarna är människor, inte robotar, och man är dessutom olika som personer med olika bakgrunder.

Klart reaktionerna är överdrivna. En åthutning hoppas jag att han fick av billborn. Det räcker så och sen är det glömt
2018-10-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är det inte det djurgården gjort dem typ 10 senaste åren eller vad det är sen en senaste derbyseger mot råttorna. Drar ned byxorna och böjer sig framlänges så fort dem ser sin kära tvilling på andra sidan. Och i år blir det avgörande för det 12 guldet som båda föreningarna har jagat gentemot varandra i ganska många år nu. Tänk när gnaget står där som mästare med 2 eller 4 poängs marginal och en förlust mot norrköping eller seger mot aik för djurgården hade betytt missat guld för aik. Det lär bli en del sömnlösa nätter. Men antar att man vill betala tillbaka för råttornas hjälp att ta dif tillbaka till SHL.

Dif vann senast mot oss i mars, grinbajen. Att de ska få kuk har du helt rätt i dock, precis som ni fått av oss två ggr i år. Tack för det - utan segrarna mot er hade det varit betydligt mer nervöst.
2018-10-08, 14:26
Medlem
Nu borde det väl ändå vara helt upp till BP var kvalstrecket dras. Har svårt att se att dom lyckas komma upp i mer än 26p dock. Sirius behöver då 3p till och Elfsborg och Götet 1p eftersom alla tre har överlägset bättre målskillnad än BP. Man ska aldrig underskatta sista omgångarna dock när lag med något att spela för möter lag som inte har något att spela för. BP avslutar mot TFF hemma.
2018-10-08, 16:31
Medlem
simonvps avatar
Givetvis är det av taktiska skäl som Linnér lägger sig. Är vanligt bland klubbarna och inte bara representativt för aik. Djurdjic tog en liknande ”time out” borta mot Peking vill jag minnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in