2018-10-08, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Å nej, skulle inte vilja vara förälder till någon av de två tonårstjejerna just nu (om det var dom som tuttade på d.v.s.). Finns det bilder på förödelsen någonstans?
Var det muslimer så bryr sig inte föräldrarna. Svenskar betalar och i Brottsunda är det "vi" som bestämmer inte svenskarna tycker utlänningarna.
Senast redigerad av biomatec 2018-10-08 kl. 08:08.
Citera
2018-10-08, 08:05
Medlem
knasen79s avatar
Vad tror ni Sverjeväner det här måste väll vara 2 getho gussar?
Citera
2018-10-08, 08:06
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Inte en aning, men i.o.m. att de är gripna (enligt media) så förutsätter jag att de är straffmyndiga (över 15 års ålder)
Media informerade även att de är under 18 år, så vi vet att de är 15-18 år gamla.

Det skall bli intressant att se om tjejerna erhåller någon form av offerstatus i den allmänna debatten?
Gottsundaskolan är väl högstadieskola så eleverna borde väl inte vara äldre än typ 14-15 eller så...
Citera
2018-10-08, 08:08
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan vara två edsvurna "vi mot världen" -tjejer, som hatar allt och alla och känner sig utanför den här världen. Tänker mig lång rock, diadem med hjärtan och manga-intresse...

Men, vi får se, att de var del i ett större gäng är såklart inte heller uteslutet. Mycket skattepeng upp i rök är det iaf, suck...
Det är ungefär gärningsmannaprofilen på tjejerna som brände ner Salabackekyrkan för ett antal år sedan. Minnet av den händelsen drog mina tankar i samma riktning.
Citera
2018-10-08, 08:08
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Gottsundaskolan är väl högstadieskola så eleverna borde väl inte vara äldre än typ 14-15 eller så...
Om nu tjejerna är elever på skolan?
Citera
2018-10-08, 08:09
Medlem
de sa på radion nu att polisen fått ett inbrottslarm, vid undersökning så påträffades de två tjejerna inne i skolan påväg ut. De greps på plats och då upptäcker polisen att det även brann i skolan.
Citera
2018-10-08, 08:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om nu tjejerna är elever på skolan?

Precis, är de äldre bör de ju inte vara elever men kan ju varit tidigare elever såklart.
Citera
2018-10-08, 08:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Det är ungefär gärningsmannaprofilen på tjejerna som brände ner Salabackekyrkan för ett antal år sedan. Minnet av den händelsen drog mina tankar i samma riktning.
Filmen Fucking Åmål gick i helgen, den kan ha triggat igång något. Det är de små sakerna i livet som gör skillnad...
Citera
2018-10-08, 08:16
Medlem
Jag har kanske fördomar, men är det inte oftast killar som begår sådana här ligistbrott? Tydligen så finns det de som jobbar för ett mer jämställt Gottsunda. Se t.ex. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7044464.
Citera
2018-10-08, 08:18
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Jag har kanske fördomar, men är det inte oftast killar som begår sådana här ligistbrott? Tydligen så finns det de som jobbar för ett mer jämställt Gottsunda. Se t.ex. https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=7044464.

Tjejer är inte ett dugg bättre än killar. Det här är en manifestation mot något och ska bli intressant att få höra under utredningens gång vad som triggade igång tjejerna.
Citera
2018-10-08, 08:18
Medlem
Så djävla osmart att åka fast. Jag försvarar inte gärningen, men tuttar man på skall det gå på två minuter och med saker som man vet fungerar, och sedan snabbt iväg.

Jag tror det kommer mer sådant här, skolorna behöver nog bevakas bättre även om det kanske finns kameror och larm. Men som sagt var det osmart av tjejerna.

Jag har en känsla av att sådant inte förekommer i andra länder. Vad säger etablissemanget? Vad säger folket, sover dom ännu?
Citera
2018-10-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Lite långdraget kanske, men att det skulle vara någon form av hämnd låter rimligt i mina öron när det handlar om tonårsflickor.
Eller bara enkel, jäkla uttråkning. Ungar och ungdomar som leker med eld är inte jätteovanligt. Ibland får det värre konsekvenser bara. Konsekvenstänket hos tonåringar är inte helt utvecklat.

Min slant lägger jag på att det är elever på skolan och att de tillhör det lite stökigare slaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in