Citat:
Ursprungligen postat av
Terge
Hur tror du som ser positivt på presidenten att ekonomin ser ut om en vecka? Kommer det att fortsätta uppåt eller vad tror du? Kina kämpar på men kan de hålla jämn takt med USA?
Saken är att dom inte ens behöver försöka, detta är en annan typ av problematik Trump skapat och Kineserna bara följer med att matcha vad han hittar på som började med ståltullarna.
Och Kinesernas åtgärder är delvis anpassade att träffa de som står bakom trumpen.
Ståltullar har inte varit positivt för någon av dom, men en del av folket är inbillar sig att allt är så super bra.
Men det börjar knaka rätt rejält och de fantastiska löneökningarna är uppätna.
Och enda som sker var gång Trump tar upp det en nivå, så matchar Kina.
Det som gör en perplex är hur han säger vi ska ta hem arbeten ifrån Kina.
Och inte ens klara av att köpa kampanjmaterial ifrån USA, det är en så extrem hyckleri så jag skrattar hejdlöst varje gång jag skriver om det.
Och visar alla hur mycket Trumps ord betyder.
Även så börjar vi se hur Republikaner börjar redan nu förbereda för en förlust 2020 och hur Kina har hjälpt demokrater.
Men eftersom trumpen vägrar göra nått med främmande makt inblandning i valet, så är trumpen del av problemet att det ens finns möjligheten.
Så hur man än vänder och vrider på det, så är det ett skott i foten.
Och trumpen har gett oss handboken, så varför skulle någon trumpnissar bli förbannad över någon använde den?
Och detta kommer bli samma psuedodiskussion som med Hillary, dvs inget kommer någonsin hända då inget finns.
Undra när republikaner ska inse att det är de som är korrupta, aldrig är mitt tro.