2018-10-07, 20:07
Medlem
Jag är socialt handikappad. Det tog 40 år för mig att gå ut skolan och få ett jobb. De senaste 10 åren har jag försökt att få en flickvän men det har inte gått så bra. Då har jag ändå i princip försökt arbeta med det på heltid. Hur ska man hinna med livet innan man dör? Man saknar ju helt en manual för hur man ska gå till väga. De som glider runt på ett bananskal har allt programmerat i generna och saknar förmåga att förklara för oss dumbommar hur det går till.
Citera
2018-10-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfheart3
Jag är socialt handikappad. Det tog 40 år för mig att gå ut skolan och få ett jobb. De senaste 10 åren har jag försökt att få en flickvän men det har inte gått så bra. Då har jag ändå i princip försökt arbeta med det på heltid. Hur ska man hinna med livet innan man dör? Man saknar ju helt en manual för hur man ska gå till väga. De som glider runt på ett bananskal har allt programmerat i generna och saknar förmåga att förklara för oss dumbommar hur det går till.

Du lägger för mkt tid på oviktiga saker som datorn och tvn.

Skillnaden mellan dig och nån som hinner med allt är att den andra Killen prioriterar och gör tid för det som är viktigt.

Vad är viktigt för dig?

Arbetsliv
Vänner
Relationer
Hobbys
Träning

Sen listar du mål för 1månad, 3mån, 6mån, 1år, 2-3-4-5-10år.

Alla förutsättningar behöver inte vara perfekta för att du ska börja med ditt liv.
Börja imorgon med att skriva ner mål för närmsta månaden o h gör NÅNTING på listan imorgon.

Den viktigaste frågan är vad du menar med "att hinna med livet innan man dör"?
Se till att det är ditt liv du lever och inte din farsas, kompis eller mediabilden av "ett liv" som du lever.
De flesta kör nog bara på och tänker inte efter alls.
Senast redigerad av Bruz-Lee 2018-10-07 kl. 20:24.
Citera
2018-10-07, 20:23
Medlem
lyktstolpes avatar
Du kan inte äta en hel elefant på en gång, men däremot en tugga då och då.

Försök sätt upp mål i livet och delmål för att ta dig dit.

Vad vill du? Hur gör du för att komma dit? Det behöver inte vara svårt, gör det inte komplicerat.

Ha en fin kväll.
Citera
2018-10-07, 20:23
Medlem
Citat:

"Defekta" människor är något manipulativa individer inte lyckats kontrollera. Du blev ett verktyg sen den dagen du föddes, ett hypnotiserat verktyg. Du är en nolla, en slav i denna världen.
Senast redigerad av EmME1993 2018-10-07 kl. 20:25.
Citera
2018-10-07, 20:24
Medlem
Citat:
Jag känner med att det är svårt att hinna och orka med allt. Alla killar jag tyckt var ok jag träffat på senaste tiden har alla haft sambo, så är du äldre kan jag tänka mej det är uppförsbacke med dejting, folk blir ju sambo redan i tidiga 20 års åldern.
Har man sambo så har man halva hushållsarbetet med och sparar tid. Så det är nog en bidragande orsak, sen krävs rutiner, minimalism och begränsad dator/TV tid för att hinna med.
Tidsätt saker och ting, skjut inte upp något så får du mer tid.
Citera
2018-10-07, 20:46
Medlem
hinna med allt, hinna med vadå? vad är viktigast för dig att hinna med?
hitta den rätte?
resa?
skaffa barn?
annat?
Citera
2018-10-07, 22:06
Medlem
PaperHouses avatar
Gör vad du tycker är kul bara, vem bryr sig om vad man ska hinna med.
Citera
2018-10-07, 22:17
Medlem
Jag tittar nästan aldrig på TV och datorn använder jag bara på jobbet. Man lär sig bara genom egna upplevelser men så länge dörren till andras hjärtan är låst lever jag livet isolerad och utan inblick i andras liv.
Citera
2018-10-07, 22:22
Bannlyst
Citat:
Jag tittar nästan aldrig på TV och datorn använder jag bara på jobbet. Man lär sig bara genom egna upplevelser men så länge dörren till andras hjärtan är låst lever jag livet isolerad och utan inblick i andras liv.

Vad gör du då med all din tid? Om livet för dig är att skaffa flickvän måste du bli social och dra dit brudarna finns.
Citera
2018-10-07, 22:25
Medlem
Jag skulle önska att jag fick uppleva hur det känns att vara kär och hur det känns att ha bra sex med någon. På det här forumet skryter ju alla bara med hur mycket sex de har. Jag är 50 år och har varken upplevt kärlek eller sex på ett positivt sätt.
Citera
2018-10-07, 22:52
Medlem
Citat:

Alla har problem, vilken fantasi värld lever du i egentligen?

Du hinner aldrig med allt med detta tempo, visst i några år sedan är du uttömd. Vill du fortfarande vara anständig och bara ta emot så får du också vara medveten att konsekvenser kommer med detta.

Jag kan hålla igång med stress till en viss del, sedan säger jag emot om det går utöver min nivå. Finns fanimej robotar som ej tryter emot eller känner sig trötta, och vilken simpel människa ska ens hålla samma tempo som denna?
Säger inte att man bara ska slappa och inte göra något, men vi lever i en tid där allt ska gå så snabbt och sedan finns det människor som sitter på sina rövar och "jobbar" genom att fördela slitet åt individer som inte fattar att de kommer bli äldre och kommer få men genom att ha slitit sådär.

Människor som gör problem för andra borde få piskrapp över ansiktet, men som sagt alla har vi problem och då gäller det att vara progressiv med att ordna upp problemen på ett simpelt/effektivt sätt om möjligheten finns.

Du får väl den nitlotten att inte hitta "kärlek", andra föds utan armar etc, så hur tror du att dessa personer handskas med sina problem? Sitter och ältar eller? Du får väl lov att göra det, men håll det med måtta då det inte är så fint att älta över sina missöden med kvinnor.
Låter faktiskt väldigt barnsligt om man ska väga problemen med varandra.
Senast redigerad av Locho 2018-10-07 kl. 22:55.
Citera
2018-10-08, 10:13
Medlem
Citat:

Det är alltså en relation som står ensam på plats ett för dig?

Börja med att avdramatisera det hela. Det finns ju många vägar att gå men att få det man vill ha i livet är aldrig enkelt, oavsett vad det gäller.

Det finns inga låsta dörrar, det är DU som upplever och agerar som att dörren är låst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in