Citat:
Ursprungligen postat av
wolfheart3
Jag är socialt handikappad. Det tog 40 år för mig att gå ut skolan och få ett jobb. De senaste 10 åren har jag försökt att få en flickvän men det har inte gått så bra. Då har jag ändå i princip försökt arbeta med det på heltid. Hur ska man hinna med livet innan man dör? Man saknar ju helt en manual för hur man ska gå till väga. De som glider runt på ett bananskal har allt programmerat i generna och saknar förmåga att förklara för oss dumbommar hur det går till.
Alla har problem, vilken fantasi värld lever du i egentligen?
Du hinner aldrig med allt med detta tempo, visst i några år sedan är du uttömd. Vill du fortfarande vara anständig och bara ta emot så får du också vara medveten att konsekvenser kommer med detta.
Jag kan hålla igång med stress till en viss del, sedan säger jag emot om det går utöver min nivå. Finns fanimej robotar som ej tryter emot eller känner sig trötta, och vilken simpel människa ska ens hålla samma tempo som denna?
Säger inte att man bara ska slappa och inte göra något, men vi lever i en tid där allt ska gå så snabbt och sedan finns det människor som sitter på sina rövar och "jobbar" genom att fördela slitet åt individer som inte fattar att de kommer bli äldre och kommer få men genom att ha slitit sådär.
Människor som gör problem för andra borde få piskrapp över ansiktet, men som sagt alla har vi problem och då gäller det att vara progressiv med att ordna upp problemen på ett simpelt/effektivt sätt om möjligheten finns.
Du får väl den nitlotten att inte hitta "kärlek", andra föds utan armar etc, så hur tror du att dessa personer handskas med sina problem? Sitter och ältar eller? Du får väl lov att göra det, men håll det med måtta då det inte är så fint att älta över sina missöden med kvinnor.
Låter faktiskt väldigt barnsligt om man ska väga problemen med varandra.