2018-10-07, 19:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
"I just start kissing them," berättar han, "I don't even wait. And when you're a star, they let you do it, you can do anything ... grab them by the pussy."
Där har du en man som sparkar uppåt och inte missbrukar sin ställning
Med tanke på hur jag någon gång har uttryckt mig så borde jag buras in och nyckeln slängas bort. Fick "offret" och dennas familj hela sitt liv förstört?

Citat:
Republikanerna har ägnat senaste decennierna åt att införa en allt effektivare partipiska så att de skulle rösta enligt partilinjen var ingen överraskning och bevisar ingenting. Vad som händer i mellanårsvalet återstår att se.
Om du uppfattade det som att det var partipiskan som ven som fick dem att rösta för Kavanough så kan jag bara beklaga dina hallucinationer.
Citera
2018-10-07, 19:56
Medlem
Klart att uppgifter inte kan bekräftas när man inte talar med berörda parter. Kavanaugh och republikanerna kommer att få det mycket svårt i framtiden. För än är inte allt outat om Kavanaugh. När dem vinner mer makt så kommer de att ordna till det här.
Citera
2018-10-07, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med tanke på hur jag någon gång har uttryckt mig så borde jag buras in och nyckeln slängas bort. Fick "offret" och dennas familj hela sitt liv förstört?
Om du beter dig så borde du i alla fall inte vara president eller sitta som domare i HD.
Citera
2018-10-07, 19:58
Medlem
Citat:
Kavanaugh påstod att han aldrig drack så mycket. Ford att han söp sig redlös. Vittnen har bekräftat Fords version.

Och det här kommer ju att granskas mycket noga och kasta skuggor över reps framtid. Det ger sjuka vibbar av hur man ser på kvinnor. Och män som Kavanaugh. Hans uppenbara ljugande kommer att bita honom i röven.
Citera
2018-10-07, 20:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Om du beter dig så borde du i alla fall inte vara president eller sitta som domare i HD.
Istället för att hänga upp sig på att en 17-åring pojke i ett berusat tillstånd rullat runt med en 15-årig flicka fullt påklädda i en säng under ett föräldrafritt party för 30 år sedan hade man istället kunnat ägna sig åt vad som är väsentligt. Men ack nej, man låter hysteriska kärringar sätta agendan. Vem vet, man kanske t.o.m. skulle hamna i ett läge där man får försvara sin kvinnokämpe Hillarys förehavanden som utrikesminister. Det vore ju illa. Jag rekommenderar dig att läsa hela följande artikel som jag klipper in här. Och med den vill jag säga att jag inte nödvändigtvis stöder Trumps och Kavanoughs åsikter men att jag djupt föraktar det som Demokraterna av idag står för:

There Was No Debate When We Needed One

The utter failure of democratic politics

Paul Craig Roberts

The Democrats and their feminist allies failed the country in their approach to the Kavanaugh hearing. Instead of finding out whether Kavanaugh believes in the unitary executive theory that the president has powers unaccountable to Congress and the Judiciary and agrees that a Justice Department underling, a Korean immigrant, can write secret memos that permit the president to violate the US Constitution, US statutory law, and international treaties, the Democrats’ entire focus was on a vague and unsubstantiated accusation that Kavanaugh when 17 years old and under the influence of alcohol tussled fully clothed with a fully clothed 15 year old girl in a bed at an unchaperoned house party.

Feminists turned this vague accusation missing in crucial details into “rape,” with a crazed feminist Georgetown University professor declaring Kavanaugh to be “a serial rapist” who along with the Senate Judiciary Committee’s male members should be given agonizing deaths and then castrated and fed to swine.

A presstitute at USA Today suggested that Kavanaugh was a pedofile and should not be allowed to coach his daughter’s sports team. On the basis of nothing real, a Supreme Court nominee’s reputation was squandered.

There are important issues before the United States having to do with the very soul of the country. They involve constitutional and seperation of powers constraints on executive branch powers and the protection of US civil liberty. Important books, such as Charlie Savage’s Takeover have been written about the Cheney-Bush successful assault on the principle that the president is accountable under law. Can the executive branch torture despite domestic and international laws against torture? Can the executive branch spy on citizens without warrants and cause, despite laws and constitutional prohibitions to the contrary? Can the executive branch detain citizens indefinitely despite habeas corpus, despite the US Constitution’s prohibition? Can the executive branch kill US citizens without due process of law, despite the US Constitution’s prohibition? Dick Cheney and University of California law professor John Yoo say “yes the president can.”

Instead of using the opportunity to find out if Kavanaugh stood for liberty or unbridled presidential power, feminist harpies indulged in an orgy of man-hate.

And it wasn’t just the RadFem harpies. It was the entire liberal/progresive/left which has discredited itself even more than the crazed feminist Georgetown University professor, who, by the way, unlike what would have been required of a heterosexual male, did not have to apologize and was not fired as a male would have been.
Fortsätter här: https://www.paulcraigroberts.org/2018/10/06/there-was-no-debate-when-we-needed-one/
Citera
2018-10-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Istället för att hänga upp sig på att en 17-åring pojke i ett berusat tillstånd rullat runt med en 15-årig flicka fullt påklädda i en säng under ett föräldrafritt party för 30 år sedan hade man istället kunnat ägna sig åt vad som är väsentligt.
Det kan jag hålla med om att det fanns bättre skäl att underkänna Kavanaugh, men det ursäktar inte Kavananaughs beteende mot Ford. Lustigt nog har detta plötsligt blivit något som du erkänner ägde rum även om du inte ser det som så allvarligt.
Citera
2018-10-07, 20:58
Medlem
Citat:
Det kan jag hålla med om att det fanns bättre skäl att underkänna Kavanaugh, men det ursäktar inte Kavananaughs beteende mot Ford. Lustigt nog har detta plötsligt blivit något som du erkänner ägde rum även om du inte ser det som så allvarligt.

Men det är ju lite samma som att republikanerna sa att hon var helt enkelt trovärdig på alla sätt och vis men att hon glömt vem det var som gjorde detta mot henne.
Citera
2018-10-07, 21:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det enda jag säger här är vad som har framkommit om händelsen, sann eller osann. En situation många unga har funnit sig själva i när de upptäckt sina sexuella känslor. Det är vad som kan hända med ganska stor sannolikhet när unga människor av båda könen umgås utan föräldrars närvaro och kanske under alkoholpåverkan.

Är det våldtäkt? Nej, sannerligen inte. Inte ens sexuellt ofredande utan ett tafatt beteende av hormonstinna men osäkra ungdomar som har upptäckt sin sexualitet.

Om nu händelsen öht har inträffat d.v.s.
Citera
2018-10-07, 22:07
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Kavanaugh påstod att han aldrig drack så mycket. Ford att han söp sig redlös. Vittnen har bekräftat Fords version.

Inga vittnen bekräftade Fords sexbrottsanklagelser mot Kavanaugh. Tvärtom framstod Ford som en lögnhals och med en uppenbar agenda för demokraternas räkning. Det här bakslaget kommer att bli riktigt kännbart. Det kan jag garantera.
Citera
2018-10-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Inga vittnen bekräftade Fords sexbrottsanklagelser mot Kavanaugh. Tvärtom framstod Ford som en lögnhals och med en uppenbar agenda för demokraternas räkning. Det här bakslaget kommer att bli riktigt kännbart. Det kan jag garantera.

Det kommer det sannolikt att bli. De här uttalandena republikanerna gjorde först om att hon var trovärdig och lite tafatt försök att säga men det var en annan kille och sen att vi tror på Kavanaugh är tyvärr inte förvirrat.
Citera
2018-10-07, 22:25
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Det kommer det sannolikt att bli. De här uttalandena republikanerna gjorde först om att hon var trovärdig och lite tafatt försök att säga men det var en annan kille och sen att vi tror på Kavanaugh är tyvärr inte förvirrat.

Tafatta är dina försök att kleta bajs på republikanerna. Men det är naturligtvis demokraterna som nu står där med äggen och tårarna rinnandes nedför kinderna. Ford agerade för deras räkning och inte minst det etablissemang som Trump är på god väg att besegra.
Citera
2018-10-07, 22:26
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det verkar som det kan kosta demokraterna dyrt att ha kampanjat så hårt och skoningslöst mot Kavanaugh – dessutom med noll resultat.

Det har skrivits tidigare i tråden om valet i North Dakota, där republikanen Kevin Cramer kan ta demokraten Heidi Heitkamps plats. Nu visar nya opinionsundersökningar att den förre leder med 12 procentenheter.
Citat:
Ursprungligen postat av Fox
He now leads Heitkamp by 12 points, according to a Fox News poll.

“That spectacle proved to be perhaps the greatest political gift I’ve been given in a very long time,” Cramer said.

Heitkamp’s “no” vote could put her re-election bid in peril because roughly one in three North Dakota voters said this week if she didn’t vote for Kavanaugh, they were less likely to support her in November.
Och det här valet i en liten – till befolkningen – delstat kan visa sig avgörande och förändra styrkeförhållandena i senaten på riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fox
“The majority might be in the hands of these 280,000 people,” Cramer said about the number of voters expected to turn out. “This election in North Dakota may determine whether or not Bernie Sanders is the chairman of the Senate Budget Committee.”
https://www.foxnews.com/politics/heitkamps-no-vote-on-kavanaugh-could-tip-north-dakotas-senate-race-in-gops-favor-republicans-say

Hoppas det var värt det, idiotj-vlar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in