2018-10-07, 16:47
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ingen behöver tro vad jag skriver jag förstår efter ditt råd hur det fungerar här. Men man behöver inte använda hemska ord.
Menar inte dig.
Ingen på jobb kommer glömma det.
Jag tror dig, din information är givande.
Citera
2018-10-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fattar inte varför du fortsätter att fråga om HD. Fråga henne själv istället, du som känner henne!
Därför av henne har jag fått ett svar, som inte riktigt verkar stämma. Såå därför frågar jag. Är det OK?
Citera
2018-10-07, 16:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Häromdagen hade SD fortfarande denna bild i sitt geocache-galleri:

Den verkar numera vara borttagen. (Den låg tidigare i datumspannet 25-28 september 2018).

Vem vet, kanske har tråddiskussionerna om HD's sjukfrånvaro vs. geocachande bidragit till borttagandet

Vad bra att du tog en skärmdump!
Så att den finns dokumenterad, ifall någon på hennes arbetsplats eller någon myndighet skulle ha nytta av den...
Citera
2018-10-07, 16:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Därför av henne har jag fått ett svar, som inte riktigt verkar stämma. Såå därför frågar jag. Är det OK?

Vad är hennes svar och vad verkar inte stämma?
Citera
2018-10-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Meh... du är ju totalblåst.. hallå, 14:e mordkvällen...
Ja... läs vad jag skriver mer! Under vem som är vad här...
Om så jag skriver att solen är varm så skulle du (och vissa andra) ifrågasätta det och finna fel i det.
Ge upp och försök istället fokusera på vad som skrivs, varför och vad det har i händelseförloppet att göra.

Om hon sjukskrev sig INNAN mordet, vad har det för bäring?
Jag försöker tyda om det är i så fall ett planlagt mord, vilket jag inte alls tror på, men kan bli överbevisad (utan att ta illa upp)...
Citera
2018-10-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad är hennes svar och vad verkar inte stämma?
Resan till USA... Att hon skulle jobba den veckan (och veckan där på, om jag minns rätt).
Citera
2018-10-07, 16:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vad är ditt syfte med att du inte själv skriver hur HD jobbade?
Citera
2018-10-07, 16:59
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Resan till USA... Att hon skulle jobba den veckan (och veckan där på, om jag minns rätt).

Då måste hon ha ljugit för dig.

Uppenbarligen visste hon själv åtminstone den 12 maj att hon skulle åka till USA:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-07, 17:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Så jobbade HD vid tidpunkten vid mordet eller inte, enligt henne själv?
Citera
2018-10-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ja... läs vad jag skriver mer! Under vem som är vad här...
Om så jag skriver att solen är varm så skulle du (och vissa andra) ifrågasätta det och finna fel i det.
Ge upp och försök istället fokusera på vad som skrivs, varför och vad det har i händelseförloppet att göra.

Om hon sjukskrev sig INNAN mordet, vad har det för bäring?
Jag försöker tyda om det är i så fall ett planlagt mord, vilket jag inte alls tror på, men kan bli överbevisad (utan att ta illa upp)...

Du undrade vad som var intressant med det... det ÄR intressant att hon veckan innan loggade cacher i LWs barndomstrakter, Och sjukskrev sig samma dag som mordet ägde rum.
Eller tycker du inte det?
Förresten har du fel angående solen också, den är inte varm, den är jävlar glödhet..
Citera
2018-10-07, 17:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Varför inte, det var väl inget speciellt med den dagen när hon sjukanmälde sig?

Hur tänkte du nu?
I efterhand måste ju ett Liljeholmens gått upp för kollegorna. Ett försvinnande och HDs sjukfrånvaro just samma dag. Speciellt om polisen lite senare kontaktar arbetsplatsen.
Någon måste ju ha funderat över sammanträffandet när det gäller datumet.

Kollegorna måste ju hört/sett på nyhleterna eller på annat sätt fått vetskap om försvinnandet och sen några dagar senare återfinns en död kropp - just i närheten av HDs bostad. Allt hände ju i lilla Örebro. En stor liten stad. Detta måste ju ha kommit upp i snacket på jobbet.
Citera
2018-10-07, 17:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du undrade vad som var intressant med det... det ÄR intressant att hon veckan innan loggade cacher i LWs barndomstrakter, Och sjukskrev sig samma dag som mordet ägde rum.
Eller tycker du inte det?
Förresten har du fel angående solen också, den är inte varm, den är jävlar glödhet..

Tom. dagen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in