Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-07, 15:19
  #3793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Jag är inget fan av Isabella och tvivlade en del på hennes story om mannen som förföljer henne.
Nu är bilder på honom ute och det är en blatte. Förvånar mig faktiskt.

Jag hade gärna sett att han avslöjas och lägger ut en länk till hennes blogg där bilderna finns.

http://www.isabellalowengrip.se/2018/10/05/en-helg-off/

Vill du inte ge hennes besökarsiffror så får du lägga upp bilderna själv.

Borde inte vara så svår att identifiera, ganska bra bilder. Han ser inte frisk ut.
Min gissning är att han bor på något gruppboende/hem på Lidingö. Man kanske kan kontakta alla boenden i närheten och fråga om de vet vem han är.
Citera
2018-10-07, 15:24
  #3794
Medlem
Hamsterbolls avatar
Isabella Löwengrip stalkad - publicerar bilder på stalkern

Isabella Löwengrip (Blondinbella) har under en längre tid haft en stalker utanför huset på Lidingö.

Igår var han där igen:

”I flera veckor har jag och barnen blivit störda av en man som inte vill låta oss vara i fred. Jag hade hoppats på att han skulle tröttna men han har fortsatt i helgen. I fredags när jag äntligen tagit helg, fick jag syn på honom när jag kom hem med bilen vid fem.

Vevar ner rutan så lite som jag kan och ropar. Han låtsas inte om mig. Jag ropar högre. Frågar vad han vill mig. Tillslut får jag kontakt med honom, vi får prata engelska och jag upprepar allt. Han svar är ”I don’t remember, I have to go”. Det är det enda han säger och upprepar att han inte minns. Jag avslutar med att jag önskar att han ska sluta för att han skrämmer mina barn. Sedan springer han iväg och jag kör inte efter. Efter det trodde jag att han skulle sluta men han varit här igår och idag.”

Nu delar hon bilder på honom och vädjar till sina läsare om någon känner igen honom.

Vem är han? Någon som känner igen honom?

http://www.isabellalowengrip.se/2018/10/07/vem-ar-han/
Citera
2018-10-07, 15:26
  #3795
Medlem
Skrev liknande inlägg i en annan tråd - han lär inte vara så svår att identifiera. Han ser inte frisk ut.
Gissningen är att han kommer från någon form av gruppboende/hem på Lidingö.
Kan inte vara så svårt att kontakta alla boenden som finns i närheten och fråga om de känner igen mannen.
Citera
2018-10-07, 15:31
  #3796
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cortada
Skrev liknande inlägg i en annan tråd - han lär inte vara så svår att identifiera. Han ser inte frisk ut.
Gissningen är att han kommer från någon form av gruppboende/hem på Lidingö.
Kan inte vara så svårt att kontakta alla boenden som finns i närheten och fråga om de känner igen mannen.

Gruppboende/asylboende gissar jag också på. Han kan tydligen inte svenska.
Citera
2018-10-07, 15:37
  #3797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Isabella Löwengrip (Blondinbella) har under en längre tid haft en stalker utanför huset på Lidingö.

Igår var han där igen:

”I flera veckor har jag och barnen blivit störda av en man som inte vill låta oss vara i fred. Jag hade hoppats på att han skulle tröttna men han har fortsatt i helgen. I fredags när jag äntligen tagit helg, fick jag syn på honom när jag kom hem med bilen vid fem.

Vevar ner rutan så lite som jag kan och ropar. Han låtsas inte om mig. Jag ropar högre. Frågar vad han vill mig. Tillslut får jag kontakt med honom, vi får prata engelska och jag upprepar allt. Han svar är ”I don’t remember, I have to go”. Det är det enda han säger och upprepar att han inte minns. Jag avslutar med att jag önskar att han ska sluta för att han skrämmer mina barn. Sedan springer han iväg och jag kör inte efter. Efter det trodde jag att han skulle sluta men han varit här igår och idag.”

Nu delar hon bilder på honom och vädjar till sina läsare om någon känner igen honom.

Vem är han? Någon som känner igen honom?

http://www.isabellalowengrip.se/2018/10/07/vem-ar-han/

Vilket är brottet ynglingen har begått?

Nej, jag känner inte igen honom.

Kan det vara så att BlondinBella själv gör sig skyldig till brott (förtal)?
__________________
Senast redigerad av Qamishli 2018-10-07 kl. 15:41.
Citera
2018-10-07, 15:42
  #3798
Medlem
Var finns närmaste asylboende/flyktingboende? Finns det i Lidingö?
Citera
2018-10-07, 15:43
  #3799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gruppboende/asylboende gissar jag också på. Han kan tydligen inte svenska.

Jag har svårt att se varför en nyanländ skulle stalka henne och knacka på hemma hos henne.
Det tillhör inte beteenden som normala människor har, oavsett nyanländ eller ej.

Det är ganska tydligt att det är en psykiskt sjuk människa som håller på såhär, därav, tror jag han är boende på någon form av hem för sjuka människpr.
Citera
2018-10-07, 15:49
  #3800
Medlem
Nu i och med boendet på Lidingö så får Eliten börja känna på lite av den otrygghet som vi i övriga sverige upplever.

Helt rättvist, och kanske ett uppvaknade för vissa.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-10-07 kl. 15:54.
Citera
2018-10-07, 15:49
  #3801
Medlem
Skatteskolks avatar
Flashback löser det här mysteriet åt henne.

Jag googlade lite på idrottsaktiviteter för ensamkommande i Lidingö och hittade det här:
https://mitti.se/sport/ensamkommande-blaser-lidingo/

Någon där skulle kunna tänkas känna igen honom. Sådan frekvens i antal besök tyder på att han bor i närområdet. Någon fastighet som sålts där för hem åt dessa?
Citera
2018-10-07, 15:56
  #3802
Medlem
Ynglingen skulle kunna vara arkitekturintresserad t ex.

Kanske han förlorade budstriden om huset.

https://www.hemtrevligt.se/husohem/a...-119-miljoner/
__________________
Senast redigerad av Qamishli 2018-10-07 kl. 16:04.
Citera
2018-10-07, 16:11
  #3803
Medlem
Dr.Gulaschs avatar
Det följer med kändisskapet.
Citera
2018-10-07, 16:12
  #3804
Medlem
Från hennes blogg:

"Jag och barnen är trötta på att inte kunna röra oss fria, inte kunna leka på tomten eller ha altandörren öppen. Varje gång det knackar på dörren blir jag kräkfärdig. Om ni känner igen mannen så kontakta gärna mitt vaktbolag på ‭‭+46 70-480 01 88‬"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback