2018-10-07, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var specifikt resan jag undrade om... varför HD pratade om att hon "inte visste" att hon fått den...
Det stod väl inget i tidningen om det... eller?

Jag själv har inte läst alla tidningar men det var så hon sa.
Citera
2018-10-07, 15:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Jag har svarat på det och jag vi vet inte vad som gjord HD förändrad.
Hon ringde och sjukanmälde sig den 14 maj
Vi visste inget om något försvinnande eller mord då. 14-21 skulle HD jobbat den 14 det kommer säkert stå i fub

Vad hänger du upp din egen minnesbild om den 14:e maj på? Dagen då allt gick fel och du själv bröt benet eller något du/ni har gått tillbaka och kollat efteråt? Hur skulle hon ha jobbat den 15:e?
Citera
2018-10-07, 15:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag har svarat på det och jag vi vet inte vad som gjord HD förändrad.
Hon ringde och sjukanmälde sig den 14 maj
Vi visste inget om något försvinnande eller mord då. 14-21 skulle HD jobbat den 14 det kommer säkert stå i fub

Ifall detta stämmer så är det onekligen graverande för henne.

Om det verkligen kommer en FUP kan vi ju bara hoppas, allt hänger på att utredningen leder till åtal
Citera
2018-10-07, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Stämmer detta kan man isåfall undra hur HD:s alibi ser ut under mordnatten. SD har uppenbarligen inget alibi, och kan då knappast heller ge HD ett vattentätt alibi. Har HD själv nämnt för er vad hon gjorde under mordnatten?

Men hur var det nu, blev USA resan uppskjuten pga av SDs anhållande?

flixa81 28/5:

"Uttryckte mig fel ang några dagar, hört att resan var planerad men blev försenad pga anhållan"

https://www.flashback.org/p64175931#p64175931

Anhållandet sker onsd 16/5, resan sker 16/5?
Så hur länge blev resan uppskjuten, om den blev det? Timmar?

En dag? Isf måste SD fått någon hint om att han inte fick åka. Låter inte så troligt kanske?

Om resan var planerad till morgonen/fm på onsdagen 16/5, behövde någon lämna barnen hos morföräldrarna kanske redan den 14/5?

Eller bodde morföräldrarna hemma hos HD pga av barnens skola? (Minns inte var de bodde, men det var väl i Örebro, så det kanske inte var nödvändigt?)

Därav alibi?
SD och HD bor ju inte ihop. Måste vara svårt att ge varandra alibi då?
Citera
2018-10-07, 15:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

flixa81 28/5:

"Uttryckte mig fel ang några dagar, hört att resan var planerad men blev försenad pga anhållan"

En dag? Isf måste SD fått någon hint om att han inte fick åka. Låter inte så troligt kanske?

Om resan var planerad till morgonen/fm på onsdagen 16/5, behövde någon lämna barnen hos morföräldrarna kanske redan den 14/5?

Eller bodde morföräldrarna hemma hos HD pga av barnens skola? (Minns inte var de bodde, men det var väl i Örebro, så det kanske inte var nödvändigt?)

Därav alibi?

Plockades SD inte in direkt påföljande morgon d.v.s. tisdag 15/5? Men har kanske fel då datum och siffror inte är min starka sida.
Citera
2018-10-07, 15:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

flixa81 28/5:

Därav alibi?

SD anhölls på dagen den 15 maj och på kvällen drog han till Arlanda.
Citera
2018-10-07, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vad hänger du upp din egen minnesbild om den 14:e maj på? Dagen då allt gick fel och du själv bröt benet eller något du/ni har gått tillbaka och kollat efteråt? Hur skulle hon ha jobbat den 15:e?

Jag hänger inte upp mig på något den som tog
emot samtalet kommer aldrig glömma det.
Den som gick in och jobbade kommer aldrig glömma det.
Vi kommer aldrig glömma när polisen kom till jobb du får som andra läsa fuben sen så ser du att där står inget om något brutit ben.
Citera
2018-10-07, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ifall detta stämmer så är det onekligen graverande för henne.

Om det verkligen kommer en FUP kan vi ju bara hoppas, allt hänger på att utredningen leder till åtal
Det här är inte bra för HD! Börjar fundera på om hon har haft kontakt med UW:s f.d som skrivit skit om honom och LW vad gäller barnen mm (kommer inte ihåg namnet). Kanske har dom eggat upp varandra mot LW under lång tid... och sedan blev dom tre... eller fyra om man räknar in JG?
Citera
2018-10-07, 16:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här är inte bra för HD! Börjar fundera på om hon har haft kontakt med UW:s f.d som skrivit skit om honom och LW vad gäller barnen mm (kommer inte ihåg namnet). Kanske har dom eggat upp varandra mot LW under lång tid... och sedan blev dom tre... eller fyra om man räknar in JG?

Nja, tror inte att UW's fd. fru MH har någonting med mordet att göra. Känns mer troligt att det handlar om svartsjuka som utmynnat i en situation som eskalerade, där och då.
Citera
2018-10-07, 16:03
Medlem
Citat:
Nja, tror inte att UW's fd. fru MH har någonting med mordet att göra. Känns mer troligt att det handlar om svartsjuka som utmynnat i en situation som eskalerade, där och då.
Tänker att dom varit irriterade på LW länge och haft sina pratstunder om henne, inte att hon varit delaktig i gärningen.
Citera
2018-10-07, 16:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, jag tror att om MH hade varit inblandad hade hon hållit låg profil efter mordet. Inte dragit uppmärksamhet till sig genom att smutskasta brottsoffrets barn, som hon gjorde.
Citera
2018-10-07, 16:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag hänger inte upp mig på något den som tog
emot samtalet kommer aldrig glömma det.
Den som gick in och jobbade kommer aldrig glömma det.
Vi kommer aldrig glömma när polisen kom till jobb du får som andra läsa fuben sen så ser du att där står inget om något brutit ben.

Jag tror dig fullt och fast.
Förstår att så fort man får klart för sig vem som har häktats, tänker man igenom och kollar vem som jobbat. Inget man tar fel på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in