2018-10-07, 14:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
En för snäll chef sen har hon en chef över sig.
Jag vet inte dem har kanske erbjudit henne hjälp och hon tackat nej.
Nej jag vet bara HD berättat hon vet inget om att hon ska ha fått en resa till USA i julklapp.
HD var sjuk från 14 maj till juni juli någon gång sen sem sen har det varit sjuk lite jobbat lite sjuk lite och jobbat lite. När hon var sjuk längre perioden var hon och hälsade på oss på jobb flera gånger.
När hon blev opererad för många många år sedan var hon sjuk ett tag men det var helt naturligt.

Hur säker är du på att hon var sjukskriven den 14 maj?

Det är i så fall intressant om HD var sjukskriven redan samma dag då LW försvann från sitt hem/mördades på kvällen.

Och då faller ju ett eventuellt alibi som bestått av att hon skulle ha jobbat den 14 maj.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-07 kl. 14:44.
Citera
2018-10-07, 14:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Nej jag vet bara HD berättat hon vet inget om att hon ska ha fått en resa till USA i julklapp.
HD var sjuk från 14 maj till juni juli någon gång sen sem sen har det varit sjuk lite jobbat lite sjuk lite och jobbat lite. När hon var sjuk längre perioden var hon och hälsade på oss på jobb flera gånger.
När hon blev opererad för många många år sedan var hon sjuk ett tag men det var helt naturligt.

Oj, HD sjuk och inte planerat semesteruttag den 14 maj? Anmärkningsvärt.
Citera
2018-10-07, 14:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har endast skrivit det HD berättat för oss om det är sant eller inte vet inte vi.
Tycker jag varit tydlig med det.
Vi har aldrig satt diagnoser på HD som du.
Du får tro vad du vill det är upp till var och en har jag lärt mej nu.

Om min mormor är gammal sjuk bor på hem hon är jätte krasslig jag sover dåligt orolig att hon ska lämna mej oroar mej hela tiden säger flera gånger om dagen ja är rädd mormor dör.
Men ja spelar golf minst 4 timmar per dag cyklar var dag. Hur lång sjukskrivning hade du satt på mej och vilken diagnos?
Sen kan en allmänläkare på vårdcentralen sjukskriva patienter med psykisk ohälsa längre tid i Sverige.

Jag sätter heller ingen diagnos på HD men menar att hennes sjukdom är psykisk och inte fysisk och därför inte syns för blotta ögat.

Sedan ifrågasätter jag inte dina inlägg mer än vad jag gör med andra nya skribenters. Jag är tacksam för allt nytt som framkommer

Ja visst kan allmänläkare sjukskriva på långtid i Sverige, har jag sagt motsatsen? Det enda jag informerar om är att i detta fall tar de hjälp av psykolog eller kurator m.m. som hjälper dem att bedöma den psykiska hälsan för att det ska bli korrekt bedömning gällande rättighet till lång sjukskrivning.
Citera
2018-10-07, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så HD är nästan aldrig på sitt jobb då, hon hattar från sjuk till frisk hela tiden och sedan på semester?

Ja mer eller mindre
Citera
2018-10-07, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur säker är du på att hon var sjukskriven den 14 maj?

Det är i så fall intressant om HD var sjukskriven redan samma dag då LW försvann från sitt hem/mördades på kvällen.

Och då faller ju ett eventuellt alibi som bestått av att hon skulle ha jobbat den 14 maj.

1000% säker hon ringde och sjukanmälde sig
tror jag skrivit det tidigare med.
Citera
2018-10-07, 14:52
Medlem
Citat:

1. Kort-tidsfrånvaron har alltså gällt just denna period från 14 maj - sommaren/hösten?

2. När inträffade den längre perioden? Omfattning?

3. När var operationen? Omfattning?

Tack på förhand.
Citera
2018-10-07, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Oj, HD sjuk och inte planerat semesteruttag den 14 maj? Anmärkningsvärt.

Hon ringde och sjukanmälde sig det är jag 1000% säker på.
Citera
2018-10-07, 14:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hypotes att JG säger: - Jag är i chock! Det kunde jag aldrig tro.
.

Och en tredje artikel på Svt Nyheter Örebro! En 3-strike!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock
Citera
2018-10-07, 14:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
1000% säker hon ringde och sjukanmälde sig
tror jag skrivit det tidigare med.

Ja, det var ju faktiskt väldigt graverande, både med tanke på möjlig planering samt möjligt alibi för morddagen/-kvällen.

Plus att hon felaktigt sjukskriver sig, eftersom hon åtminstone den 12 maj verkar ha vetat om att hon skulle åka till USA (den lilla spårbara "maskoten" som hon plockar med sig den 12/5 och skriver "This one will follow me to the US".):

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ajajaj.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-07 kl. 15:05.
Citera
2018-10-07, 14:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Hon ringde och sjukanmälde sig det är jag 1000% säker på.

Minns du om hon hade planerad semester i april då hon åkte till Grekland med sin mor och syster, eller falskt sjuk då med?
Citera
2018-10-07, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
1. Kort-tidsfrånvaron har alltså gällt just denna period från 14 maj - sommaren/hösten?

2. När inträffade den längre perioden? Omfattning?

3. När var operationen? Omfattning?

Tack på förhand.

Jag har skrivit det flera gånger
Både 1 2 och 3 omfattning ?
Citera
2018-10-07, 14:57
Medlem
Citat:
Blir inte klok på det här "HD berättat att hon inte vet om att hon fått en resa..." hur och varför har hon berättat det? Om någon vet så borde det väl vara hon... hur kom frågan upp överhuvudtaget och när i tid?
Låter det som att hon efter resan inte vill kännas vid / eller inte fått resan av sina föräldrar..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in