Citat:
Ursprungligen postat av
TinnaNinna85
Jag har endast skrivit det HD berättat för oss om det är sant eller inte vet inte vi.
Tycker jag varit tydlig med det.
Vi har aldrig satt diagnoser på HD som du.
Du får tro vad du vill det är upp till var och en har jag lärt mej nu.
Om min mormor är gammal sjuk bor på hem hon är jätte krasslig jag sover dåligt orolig att hon ska lämna mej oroar mej hela tiden säger flera gånger om dagen ja är rädd mormor dör.
Men ja spelar golf minst 4 timmar per dag cyklar var dag. Hur lång sjukskrivning hade du satt på mej och vilken diagnos?
Sen kan en allmänläkare på vårdcentralen sjukskriva patienter med psykisk ohälsa längre tid i Sverige.
Jag sätter heller ingen diagnos på HD men menar att hennes sjukdom är psykisk och inte fysisk och därför inte syns för blotta ögat.
Sedan ifrågasätter jag inte dina inlägg mer än vad jag gör med andra nya skribenters. Jag är tacksam för allt nytt som framkommer
Ja visst kan allmänläkare sjukskriva på långtid i Sverige, har jag sagt motsatsen? Det enda jag informerar om är att i detta fall tar de hjälp av psykolog eller kurator m.m. som hjälper dem att bedöma den psykiska hälsan för att det ska bli korrekt bedömning gällande rättighet till lång sjukskrivning.