Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Du vet lika väl som jag att det frågetecknet inte var på grund av att det var menat som en riktig fråga om du läser inlägget en gång till.
Varför fråga om jag menar "all" när jag sagt "en del"? Och vidare skriva att skribenten ska tillåta sig att småle.
Nej, jag "vet" inte lika väl som du, eftersom jag inte inbillar mig på samma sätt som du och föreställer mig det värsta fallet när jag vill anklaga någon, utan läser det andra skriver ordagrant och tolkar välvilligt.
Det går att läsa som en seriös fråga – och inte en anklagelse även om det i så fall måste betraktas som en kraftig ellips.
Jag skulle kunna förklara för dig, men orkar inte, eftersom du inte läser innantill, utan vantolkar efter behov och illvilja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Orkar inte med vidare diskussion i den här tråden då det bara ledde till polemik istället för en seriös diskussion om politik i detta relevanta ämne om domare på livstid m.m.
Godnatt på eder.
Som jag har visat för dig (och desto mer för andra läsare av tråden) är det du som orsakat urspårningen av diskussionen genom att inte läsa innantill, utan betrakta din inbillning som vore det fakta, och genom att inbilla dig att du begriper bättre vad andra menar än de själva gör.
Men tack för att du slutar gräva djupare. Det har varit plågsamt att se dig göra det.