2018-10-07, 02:38
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag är inte mer besserwisser än du i så fall, se din signatur, som du påpekade. Och jo du menade att det skulle ha riktats falska anklagelser mot Justice Kavanaugh och då är det inte mer än rimligt att man vill veta vilka falska anklagelser du menar då jag inte hört några och jag har hört allt som sagts i senaten under hundratals timmar. Du får gärna också titta på dessa inspelade förhör med Kavanaugh som senaten gjorde innan han valdes till Supreme Court.

Mig veterligen har inga falska anklagelser uttalats från politiskt håll. Om Dr. Blasey Ford och Miss Ramirez kommer med falska anklagelser är det en annan sak (om de är falska).
Om du läser det inlägg du anställer inkvisition emot, och läser innantill, så kommer du att se att där varken står "i senaten" eller "från politiskt håll", så det här är bara saker du inbillar dig för att kunna agera besserwisser och anklaga mig för att ha påstått saker jag aldrig påstått.

Jag ska försöka göra det enkelt för dig, så att även en idiot kan förstå:

Med de falska anklagelser som Kavanaugh utsatts för från vänstern, syftar jag på de falska anklagelser han de facto utsatts för, och således inte på korrekta anklagelser han mött eller på anklagelser där det är oklart om de stämmer eller inte.

Det är detta jag menade från början – varken mer eller mindre – som uppenbarligen var för svårt för dig att förstå eller acceptera.

Sluta nu vara så pinsam!
Citera
2018-10-07, 02:41
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Typiskt vänster,härskarteknin och 0 %fakta

Trump äger all media? Tillåt mig att små Le.
Jag har tidigare skrivit det (nämligen i tråden om valfusk i vårt riksdagsval) att det finns ingenting som göder konspirationsteorier som nederlag och den bitterhet som även den springer ur motgången.

En viktig del av det att bli vuxen, är att man lär sig ta en motgång och ett nederlag som en man [sic].
Citera
2018-10-07, 02:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det är mycket pengar för någon som jobbar på en NGO, och är i princip en betald aktivist som går till olika evenemang och skriker. Är det George Soros som betalar lönen? Att hon dessutom verkar vara en illegal invandrare gör saken bara värre.
Om det inte är stor grej, låt stora medier rapportera det, låt se hur miljoner vanliga arbetare, som tjänar mycket mindre än henne, reagerar.

Jo jag håller med om att media kunde rapporterat. Konstigt att Trump-media inte fått tag i detta, men de har väl haft fullt upp med Kavanaugh.
Citera
2018-10-07, 02:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Typiskt vänster,härskarteknin och 0 %fakta

Trump äger all media? Tillåt mig att små Le.

Var i mitt inlägg står det all media?
Jag skrev en del media. Där ser man hur du falsifierar information.
Citera
2018-10-07, 02:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag har tidigare skrivit det (nämligen i tråden om valfusk i vårt riksdagsval) att det finns ingenting som göder konspirationsteorier som nederlag och den bitterhet som även den springer ur motgången.

En viktig del av det att bli vuxen, är att man lär sig ta en motgång och ett nederlag som en man [sic].

Jag kan försäkra dig att det var inget nederlag för mig då jag är registrerad republikan. Men det utesluter inte att jag försöker vara objektiv vid politiska diskussioner och vid situationer som denna med Kavanaugh. Den var extraordinär men det är dags att sluta med pajkastning så som att demokrater kom med falsk fakta m.m.

Sedan berör det väl inte er i Sverige mer än det berör mig så jag förstår inte varför ni tar åt er så av mina åsikter och att jag vill försvara mitt land och politiken där. Sköt ert istället med regeringsbildningen med Kristersson eller Löfven, och SD som inte får något inflytande. Er politik är i kaos och ni rackar ner på vår. Lös situationen i ert land istället för att mobba amerikaner.
Senast redigerad av Rosamund 2018-10-07 kl. 02:55.
Citera
2018-10-07, 02:56
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Var i mitt inlägg står det all media?
På samma ställe där det i mitt inlägg, som du angrep, stod "i senaten" och "från politiskt håll".

Du gnäller när du själv bemöts på det sätt som du bemöter andra och beskyller andra för att "falsifiera information".

Förstår du varför jag säger att du är pinsam?
Citera
2018-10-07, 03:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
På samma ställe där det i mitt inlägg, som du angrep, stod "i senaten" och "från politiskt håll".

Du gnäller när du själv bemöts på det sätt som du bemöter andra och beskyller andra för att "falsifiera information".

Förstår du varför jag säger att du är pinsam?

Nej jag förstår inte. I mitt inlägg står det klart och tydligt "en del" inte "all". Stor skillnad.

När man skriver "falska anklagelser från vänstern" så är det rimligt att man tänker att det är från politiskt håll. Svenskar kallar ju jämnt och ständigt för en del av sina partier för vänstern, med er blockpolitik och allt.

Så ja jag missförstod väl då att "vänstern" innebär politiskt håll
Citera
2018-10-07, 03:04
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nej jag förstår inte. I mitt inlägg står det klart och tydligt "en del" inte "all". Stor skillnad.
I det inlägg du gnällde på stod ett frågetecken efter "all media" som i a f jag inte hade något problem med att förstå innebörden av. Men du gjorde det tydligen inte.
Citat:
När man skriver "falska anklagelser från vänstern" så är det rimligt att man tänker att det är från politiskt håll.
Nej!

https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_holes
Citera
2018-10-07, 03:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
I det inlägg du gnällde på stod ett frågetecken efter "all media" som i a f jag inte hade något problem med att förstå innebörden av. Men du gjorde det tydligen inte.
Nej!

https://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_holes

Du vet lika väl som jag att det frågetecknet inte var på grund av att det var menat som en riktig fråga om du läser inlägget en gång till.
Varför fråga om jag menar "all" när jag sagt "en del"? Och vidare skriva att skribenten ska tillåta sig att småle.

Orkar inte med vidare diskussion i den här tråden då det bara ledde till polemik istället för en seriös diskussion om politik i detta relevanta ämne om domare på livstid m.m.
Godnatt på eder.
Citera
2018-10-07, 03:18
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Du vet lika väl som jag att det frågetecknet inte var på grund av att det var menat som en riktig fråga om du läser inlägget en gång till.
Varför fråga om jag menar "all" när jag sagt "en del"? Och vidare skriva att skribenten ska tillåta sig att småle.
Nej, jag "vet" inte lika väl som du, eftersom jag inte inbillar mig på samma sätt som du och föreställer mig det värsta fallet när jag vill anklaga någon, utan läser det andra skriver ordagrant och tolkar välvilligt.
Det går att läsa som en seriös fråga – och inte en anklagelse även om det i så fall måste betraktas som en kraftig ellips.

Jag skulle kunna förklara för dig, men orkar inte, eftersom du inte läser innantill, utan vantolkar efter behov och illvilja.
Citat:
Orkar inte med vidare diskussion i den här tråden då det bara ledde till polemik istället för en seriös diskussion om politik i detta relevanta ämne om domare på livstid m.m.
Godnatt på eder.
Som jag har visat för dig (och desto mer för andra läsare av tråden) är det du som orsakat urspårningen av diskussionen genom att inte läsa innantill, utan betrakta din inbillning som vore det fakta, och genom att inbilla dig att du begriper bättre vad andra menar än de själva gör.

Men tack för att du slutar gräva djupare. Det har varit plågsamt att se dig göra det.
Citera
2018-10-07, 03:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här kommer Kavanough till SC bärande på en öltunna (bilder):

Benny
@bennyjohnson

https://twitter.com/bennyjohnson/status/1048685323998433280

Kallt. Så kallt. Haha.
Fast den ser falsk ut.
Citera
2018-10-07, 04:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Haha Kavanaugh är tillsatt!

Vem trodde något annat? Ännu en vinst för Trump medan liberalerna störtgrinar. Vi trodde vi hade honom denna gången. Men icke. De är liksom nere på nivå med att ha en gammal nedsliten porrstjärna som ska välja vilken svamp som hon tycker bäst symboliserar Trumps kuk. Det är på den nivån Trumps motståndare numera befinner sig på efter ännu en förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in