Citat:
Ursprungligen postat av
TheAlamo
[...] Ingen normal människa tror något sådant larvigt, endast kulturmarxister.
Fortsättning på mitt förra inlägg. Jag vill spinna vidare på det här eftersom det är centralt för de bakomliggande problem som i sin tur lett till de problem som denna tråd handlar om.
Det kulturmarxistiska tänket har lett till ett skruvat tankemönster om ”allas lika värde” i Sverige. Med en uppblåst självgodhet driver Sverige en helt omöjlig mångkulturpolitik som gradvis håller på att förstöra landet. Det är en omöjlig politik eftersom mångkulturen innebär i praktiken olösliga kulturkrockar. Resultatet ser vi med all önskvärd tydlighet i Sverige.
Det obegripliga är att så många i Sverige inte förstår att människor från olika kulturer har olika tankemönster. På så sätt är de ”toleranta” svenskarna otroligt intoleranta. Det kan med fog kallas hyckleri.
Jag är (nästan) helt säker på att kineserna INTE skulle ha blivit hysteriska OM någon som förstått sig på deras sätt att tänka hade resonerat med dem. Det betyder INTE att jag försvarar deras beteende. Det betyder bara att jag är öppen för att alla INTE tänker som svenskar.