2018-10-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, det hade du förstått om du läst mina inlägg istället för att bli upprörd över att jag kritiserar Sverige. Det beror på hybris och bristande förståelse för andra kulturer.

Så vi skall bara kuva oss även när turisterna beter sig som svin?
Hybris kommer från andra sidan, samt otroligt skrattretande när du nämner förståelse.
Citera
2018-10-06, 14:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hahaha, efter att ha ältat detta detta med över 100 inlägg i tråden så menar du nu att det är meningslöst?
Det är meningslöst för att du och några få till ältar samma åsikter hela tiden och jag är envis nog att försöka visa faktiska förhållanden. Övriga har gett upp för länge sen. Jag svarar för att jag ändå sitter här och jobbar.
Citera
2018-10-06, 14:40
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ja, det hade du förstått om du läst mina inlägg istället för att bli upprörd över att jag kritiserar Sverige. Det beror på hybris och bristande förståelse för andra kulturer.
Bristande förståelse har du helt rätt i. Ignoransen från de kinesiska turisterna i Sverige alltså.
Citera
2018-10-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Bristande förståelse har du helt rätt i. Ignoransen från de kinesiska turisterna i Sverige alltså.

Seriöst, bristande förståelse för vad?
Korrigering:

Var för snabb, utan att läsa hela inlägget
Senast redigerad av Gary-loomis 2018-10-06 kl. 14:45.
Citera
2018-10-06, 14:44
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Seriöst, bristande förståelse för vad?
För den svenska kulturen så klart, vad tror du? I Sverige är det inte okej att hetsa mot folk och skrika som apor.
Citera
2018-10-06, 14:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Just det, kineserna agerar på ett sätt som de är vana vid. Kunskap om detta och bättre kommunikation hade förmodligen kunnat lösa problemet. Därför hade det varit bra om polisen bett ambassaden om hjälp. Det behövs bättre kunskap om hur människor från andra kulturer fungerar.
Citera
2018-10-06, 14:53
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Just det, kineserna agerar på ett sätt som de är vana vid. Kunskap om detta och bättre kommunikation hade förmodligen kunnat lösa problemet. Därför hade det varit bra om polisen bett ambassaden om hjälp. Det behövs bättre kunskap om hur människor från andra kulturer fungerar.
Nej du missförstår helt. Utlänningar har ingen som helst rätt att bli behandlade som i sitt hemland i Sverige, precis som att svenskar inte blivit behandlade som i Sverige i Kina. Ingen normal människa tror något sådant larvigt, endast kulturmarxister.
Citera
2018-10-06, 14:54
Medlem
Citat:

Din totala naivitet är bekräftad.
Citera
2018-10-06, 14:59
Medlem
Citat:
Det är meningslöst för att du och några få till ältar samma åsikter hela tiden och jag är envis nog att försöka visa faktiska förhållanden. Övriga har gett upp för länge sen. Jag svarar för att jag ändå sitter här och jobbar.
Du har dessvärre inte lyckats visa faktiska förhållanden mer än något diffust uttalande om att ambassadören inte fått svar trots att UD redan sagt att man sedan tidigare inlett dialog i frågan. Detta samt ditt tjat/ogillande om rundgång och att andra ältar samma åsikter, trots att du själv gör samma sak får dig att framstå som en riktig snurrpelle eller nyttig idiot till den kinesiska regimen. Övriga har gett upp för att de amtagligen såg det bisarra i turisternas agerande och de diplomatiska överreaktionerna.
Citera
2018-10-06, 15:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej du missförstår helt. Utlänningar har ingen som helst rätt att bli behandlade som i sitt hemland i Sverige, precis som att svenskar inte blivit behandlade som i Sverige i Kina. Ingen normal människa tror något sådant larvigt, endast kulturmarxister.
Nej, jag missförstod inte. Det är mer eller mindre omöjligt att förenkla kulturellt betingade frågor till enkla frågor om rätt eller fel. Det handlar om olika tankemönster. Svenskarna tycker att de har rätt och kineserna tycker att de har rätt. Vem har rätt? Kan bägge ha rätt på samma gång? Om bägge sidor tjurskalligt håller på sin ”rätt” uppstår konflikter. Som nu. Därför behövs kunskap och diplomati.

Alla som har erfarenhet av Asien förstår detta.
Citera
2018-10-06, 15:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
[...] Ingen normal människa tror något sådant larvigt, endast kulturmarxister.
Fortsättning på mitt förra inlägg. Jag vill spinna vidare på det här eftersom det är centralt för de bakomliggande problem som i sin tur lett till de problem som denna tråd handlar om.

Det kulturmarxistiska tänket har lett till ett skruvat tankemönster om ”allas lika värde” i Sverige. Med en uppblåst självgodhet driver Sverige en helt omöjlig mångkulturpolitik som gradvis håller på att förstöra landet. Det är en omöjlig politik eftersom mångkulturen innebär i praktiken olösliga kulturkrockar. Resultatet ser vi med all önskvärd tydlighet i Sverige.

Det obegripliga är att så många i Sverige inte förstår att människor från olika kulturer har olika tankemönster. På så sätt är de ”toleranta” svenskarna otroligt intoleranta. Det kan med fog kallas hyckleri.

Jag är (nästan) helt säker på att kineserna INTE skulle ha blivit hysteriska OM någon som förstått sig på deras sätt att tänka hade resonerat med dem. Det betyder INTE att jag försvarar deras beteende. Det betyder bara att jag är öppen för att alla INTE tänker som svenskar.
Senast redigerad av Totius 2018-10-06 kl. 15:38.
Citera
2018-10-06, 15:40
Medlem
Citat:
Fortsättning på mitt förra inlägg. Jag vill spinna vidare på det här eftersom det är centralt för de bakomliggande problem som i sin tur lett till de problem som denna tråd handlar om.

Det kulturmarxistiska tänket har lett till ett skruvat tankemönster om ”allas lika värde” i Sverige. Med en uppblåst självgodhet driver Sverige en helt omöjlig mångkulturpolitik som gradvis håller på att förstöra landet. Det är en omöjlig politik eftersom mångkulturen innebär i praktiken olösliga kulturkrockar. Resultatet ser vi med all önskvärd tydlighet i Sverige.

Det obegripliga är att så många i Sverige inte förstår att människor från olika kulturer har olika tankemönster. På så sätt är de ”toleranta” svenskarna otroligt intoleranta. Det kan med fog kallas hyckleri.

Jag är (nästan) helt säker på att kineserna INTE skulle ha blivit hysteriska OM någon som förstått sig på deras sätt att tänka hade resonerat med dem. Det betyder INTE att jag försvarar deras beteende. Det betyder bara att jag är öppen för att alla INTE tänker som svenskar.
Du får väl helt enkelt anmäla dig som resurs till Stockholmspolisens förfogande tills nästa gång de behöver ingripa mot kinesiska ockupanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in