2018-10-06, 01:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det vet jag inte, och har aldrig påstått mig veta det heller.
Ok. Läs gärna tidningsartiklar och andras inlägg här innan du yttrar dig:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-06, 01:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Läs gärna tidningsartiklar och andras inlägg här innan du yttrar dig:

Om du har några tidningsartiklar eller inlägg som talar om vad åklagaren tog upp under häktesförhandlingen som var under lyckta dörrar, så varsågod. Länka gärna till dessa.
Citera
2018-10-06, 01:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om du har några tidningsartiklar eller inlägg som talar om vad åklagaren tog upp under häktesförhandlingen som var under lyckta dörrar, så varsågod. Länka gärna till dessa.
Det går att göra ganska välgrundade gissningar nu fyra månader senare:

Vad tror du själv att åklagaren lade fram?
Senast redigerad av Draifos 2018-10-06 kl. 02:19.
Citera
2018-10-06, 04:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Ponera att HD egentligen varit mycket mer svartsjuk på makens och LW's kärleksrelation än vad hon verkar ha velat framstå inför kollegor, vänner etc.

Det kanske förklarar SD's ordval i hans märkliga efterhandsskrivna loggar för de sk. Nordsjö-ö-cacherna den 30 mars 2018.

Han skriver bl.a. att turen med LW kom att bli "deras sista". Tydligt är att han vill få det att framstå att LW och han inte hade upprätthållit kontakten efter deras tur på isen, som en slags förklaring till att han därför inte har mördat henne. MEN förklaringen kanske egentligen inte är riktad mot oss (som allmänhet, polis, geocachare, spekulerande flashbackare etc). Kanske hans övertydliga textavsnitt om deras "sista utflykt" hela tiden har varit avsedd för HD, att han inför henne har velat få det att framstå som att han och LW slutade umgås under senvintern/våren 2018.

Kanske visste (anade) HD att hennes man och LW fortfarande träffades, men att SD under senvintern/våren ihärdigt förnekade detta inför henne. HD begär skilsmässa i februari, och SD vill blidka henne genom att hävda att han bröt kontakten med LW helt och hållet efter detta, trots att han fortfarande håller kontakt med henne ända fram till mordkvällen (de omtalade digitala spåren). HD upptäcker detta, konfronterar LW på kvällen den 14 maj och det ena leder till det andra.

Efter mordet har SD och HD sannolikt pratat en hel del om hur hans förhållande med LW varit under våren. Eftersom han verkar vilja lappa ihop förhållandet med HD igen (t.ex. hollandsresan) vidhåller han under den gångna sommaren att inte umgicks med LW efter det att HD begärt skilsmässan. För att tydliggöra det efterkonstruerar han därför några loggtexter, för att visa att han hållit sig på mattan åtminstone efter skilsmässoansökan. Därför skriver han denna (i våra ögon) märkliga loggtext att hans "sista fika" med LW var i januari, i syfte att HD ska tro på det.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-10-06 kl. 05:10.
Citera
2018-10-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Citat:
EGT är ute och cyklar. En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling, heller inte får advokaten avslöja sekretessbelagda uppgifter från utredningen till en anhörig. Däremot kan en advokat be utredarna att hålla förhör med misstänktas anhöriga om advokaten anser att dessa kan ge en bild av den misstänkte som gagnar denne; exempelvis som karaktärsvittne. Men i så här stora utredningar är det nästan alltid meningslöst, då utredarna förhör dessa personer ändå.

Så om HD vet saker om utredningen som inte redan är offentliga, så är det saker som SD berättat för henne. Och dessa uppgifter kan vara rent påhitt från honom.

Citat:
Jag syftade på att du påstod att HD har pratat med SD:s advokat och att denne skulle ha berättat för henne om vad åklagaren lade fram i häktesförhandlingen. Vad fan tror du egentligen? Att det juridiska är en jävla lekstuga eller? Du har uppenbarligen inte aning om vad som sagts, eller inte, och från vem till vem. Du ljuger förmodligen om det mesta här i tråden. Det har vi alla redan förstått. Men att du sen blir labil och aggressiv när du blir påkommen med det, ja. Vad ska man säga. Du verkar ha någon slags sinnessjukdom. Sök hjälp, om du inte redan gjort det. Det tycker jag hade varit En God Tanke.

Om det nu vore så att HD fått höra något om vad som las fram under häktesförhandlingen, så är det så att SD har gett henne en beskrivning av det. Jag skulle tro att hans beskrivning skiljer sig från verkligheten. Ungefär som det verkar ha varit i förhör med SD under utredningens gång.

Jag skrev att "HD och SD pratat med advokaten", inget om att hon var med i förhandlingen som du skriver i ditt inlägg: "En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling"

Ser du skillnaden? PRATAT med advokaten kontra VAR MED i häktningsförhandling. Ganska stor skillnad?!
Väldigt många skriver att jag skrev att hon var med, viket jag aldrig skrev och hon var i inte med.
Om du tolkar det som att jag är sinnessjuk för att jag försvarar det exakta ordvalet och innebörden, så är det upp till dig.
Detta är ju löjligt, en så stor skillnad i innebörden och ni tolkar den på det sättet. Jo, nått sinnesjukt är det. Eller så är du/ni så pass stora som personer och ber om ursäkt...

Sekretessbelagda uppgifter? Är det yppandeförbud eller sekretessbelagda uppgifter du syftar på? Finns det uttalat och beslut om det i detta fall? Förundersökningssekretess är det, men inte nått annat vad jag vet. Källa på det?
Citera
2018-10-06, 06:23
Medlem
Citat:
Vilken ordvrängare. Exakt på vad menar du att åklagarens misstankar mot SD grundar sig?

Haha du är nog den mest komiske figuren här, i nästan alla dina inlägg ställer du frågor, frågor och kräver förklaringar.
När du någon gång avkrävs ett svar, svarar du med en motfråga...
Du är ju helt sanslös, vad gör du här egentligen?
Citera
2018-10-06, 07:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jag skrev att "HD och SD pratat med advokaten", inget om att hon var med i förhandlingen som du skriver i ditt inlägg: "En anhörig är absolut inte med på en häktningsförhandling"

Ser du skillnaden? PRATAT med advokaten kontra VAR MED i häktningsförhandling. Ganska stor skillnad?!
Väldigt många skriver att jag skrev att hon var med, viket jag aldrig skrev och hon var i inte med.
Om du tolkar det som att jag är sinnessjuk för att jag försvarar det exakta ordvalet och innebörden, så är det upp till dig.
Detta är ju löjligt, en så stor skillnad i innebörden och ni tolkar den på det sättet. Jo, nått sinnesjukt är det. Eller så är du/ni så pass stora som personer och ber om ursäkt...

Sekretessbelagda uppgifter? Är det yppandeförbud eller sekretessbelagda uppgifter du syftar på? Finns det uttalat och beslut om det i detta fall? Förundersökningssekretess är det, men inte nått annat vad jag vet. Källa på det?

Om HD följt med SD och väntat på honom vid advokatkontakterna, så är det inte alls konstigt om advokaten samtalat med paret tillsammans efter enskilt samtal med SD. Med det vill jag säga att din information om detta inte är konstig eller sinnessjuk.
Det konstiga ligger nog mest i hur du kan veta det.
Är det en egen teori eller har SD/HD berättat för dig?
Citera
2018-10-06, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju obegripligt för oss som inte Geocachar
men om LW var orsaken till att HD "tvingades" att skaffa
eget geokonto så kan jag tycka att det var lite
missunnsamt av LW att ta bort HDs loggar.
Hade hon inte orsakat nog med elände för HD?

Först tar hon hennes man och sedan går hon aktivt in och raderar hennes loggar, vilka tydligen var viktiga för henne. Man kan ju förstå om HD tyckte genuint illa om LW.

Sedan så verkar ju LW ha haft rätt i sak enligt nedan.

Citat:
Det är och klassas som en hobby.

Sen lägger sig man på olika nivåer, vissa tar 2-3 resor om året och gör det till en upplevelse. Andra jagar statistik i oändlighet.

Ingen sv SD, HD eller JG är fanatiska på något sätt, långt ifrån faktiskt.

Det är kutymt att när ett konto splittas, delas loggarna. Det finns script för det. Ingen CO får tar bort såna loggar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det verkar oerhört viktigt även för EGT att logga cacher hen inte tagit. Ännu mer så för SD och HD, maniska.

Såhär säger förresten Groundspeak :

4. If the spouse who retains the original account did NOT participate in a cache find logged for the (formerly) joint account by the other spouse, then this "found it" log can be deleted.

*

Eller kan du få fram något motbevis här EGT?
I annat fall är det nog seger på TKO till Mr Holmes
Citera
2018-10-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Du kan vara hemma en vecka efter det måste vi lämna in ett läkarintyg.
HD kan vara borta 1-2 dagar sen jobba sen sjuk sen sem.
På tavlan kan man se tex
Kalle sjuk mån tis sen kan de ändras
Ulla vab
Karin sem 3/9 - 12/9 eller vecka 32-34
Tore komp ledig
Svante Tj
Gustav Sjukskriven 1/8- 20/8

Elsa 7-16 blå
Emma 16-22 Gul
Elin 7-14 Blå
Linus 22-07 Blå

Nu är det många fler men ett ex
Då ser vi på vilken sida vi ska vara för dagen kvällen natten. När HD var sjukskriven länge i bland kom hon förbi jobb själv i bland var barnen med.
Då var hon trots omständigheterna glad och pratade mest om SD och hur hon vaknade av att polisen stormade hennes hem som liknade kriget. Det säger hon som en grammofon skiva
Med tanke på vilken press HD måste leva under nu så kanske läkare/arb.givare kommit överens om att hon får jobba när hon orkar/kan.

Lite underligt att hon tar sig till jobbet med tanke på att hon måste ju fundera på vad arbetskamraterna tänker och tycker.
Citera
2018-10-06, 09:52
Medlem
Citat:
Jag förstår inte riktigt varför du citerar mitt inlägg. Du tycks ju inte själv kunna svara på de frågor som nu har uppstått kring Equmeniaförsamlingen.

Är du kanske själv medlem i Equmeniakyrkan i nya Hjärsta, och vet du kanske om Åsa Hiding tillhör samma församling?
Nu kraschade min iggBAT, och jag ser att du fortfarande undrar vilken församling ÅH tillhör. Jag svarade i juni på att hon tillhör Mikaels församling Svenska kyrkan. Det hittade jag i en enkel googlesökning. Hon kan förstås smygbesöka Equmenia, inte förbjudet, men de flesta frikyrkor är måna om att de som besöker dem ofta blir medlemmar (så att kyrkoavgiften går till dem). Du kanske iggade mig så att du missade svaret. Jag blir nyfiken på vad din misstanke mot Equmenia grundas på. Eller är det att ÅH skulle ha personliga intressen i fallet? Låter långsökt för mig- bara hennes jobb liksom. Kommer iallafall inte reparera BATfilen under helgen, så jag ska kunna läsa ditt svar.
Citera
2018-10-06, 10:21
Medlem
Om man antar att FP är MP, så finns det en del att fundera på.
Om SD och LW träffades en stund i smyg vid planket på kvällen och började bråka, varvid SD blev arg och försökte få tyst på LW ungefär som i bilen. Men här står de upp. LGW visade hur det vanligen går till. Mannen tar tag runt kvinnans hals. När hon blir stilla är det försent. I det scenariot passar inte skriket in alls. Dessutom låg hon på mage. Om mannen som stryper är längre än henne, kommer hon att befinna sig bakåtlutad och när han släpper taget sjunker hon ihop baklänges eller på sidan.
Om de inte ville bli sedda, bör de ha stått ungefär vid FP. Det finns ingen anledning att släpa henne på mage längre bort.
Om däremot, SD hade hunnit iväg och LW mötte en ursinnig HD när hon skulle runda planket kan det istället ha gått till som tidigare föreslagits. HD ger sig på LW som har planket bakom ryggen och inte kan fly. Skriken tyder på att LW fruktade för sitt liv. Det var inget vanligt tjejslagsmål med klös och hårdragning utan antingen en kniv eller en hammare eller dylikt kom fram. Både Schurrer och Askersundskan använde hammare.
Det kan förklara uppgifterna att den döda var illa tilltygad. Att hon låg på mage kan bero på att hon halvt medvetslös försökte krypa ihop och skydda sig.
Citera
2018-10-06, 10:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Någon som har tillgång till artikeln bakom betalvägg?

https://www.na.se/logga-in/valdsvagen-tvingar-polisen-att-lagga-vardagsbrotten-pa-hog-den-mest-anstrangda-situation-vi-haft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in