Citat:
Det var hur lätt som helst. Bara vägra lyssna på dem.
Det finns mycket som går att sopa undan:
"More than 2,400 law professors have signed on to a letter saying that Supreme Court nominee Brett M. Kavanaugh displayed a lack of judicial restraint at a Senate hearing last week — behavior that would be disqualifying for any court nominee."
https://www.washingtonpost.com/education/2018/10/04/unprecedented-unfathomable-more-than-law-professors-sign-letter-after-kavanaugh-hearing/?utm_term=.ea0f40537cdb
Det finns mycket som går att sopa undan:
"More than 2,400 law professors have signed on to a letter saying that Supreme Court nominee Brett M. Kavanaugh displayed a lack of judicial restraint at a Senate hearing last week — behavior that would be disqualifying for any court nominee."
https://www.washingtonpost.com/education/2018/10/04/unprecedented-unfathomable-more-than-law-professors-sign-letter-after-kavanaugh-hearing/?utm_term=.ea0f40537cdb
Det hela är extremt intressant, du är ju en frekvent skribent i klimattråden där du förfäktar den rådande åsikten som hålls av det vänsterliberala etablissemanget så att du skulle vara av den här åsikten när det kommer till nomineringen av Kavanaugh är ju föga oväntat. Men det är just det som är så intressant eftersom jag aldrig någonsin tidigare har upplevt att dessa saker så tydligt klyvs just vid partilinjen eller höger vs vänster. Jag har alltid upplevt att det tidigare funnits ett brett samförstånd vid vissa grundläggande principer men nu verkar det som att varenda jävla fråga klyvs tydligt i mitten och det är antingen svart eller vitt. Man kan på förhand veta var en person står i en viss fråga, känns det som. God eller ond. Feminist eller sexist. Klimatvänlig eller klimatförnekare. Öppen eller rasist osv osv.
Kavanaugh är bara ett symptom på ett större problem och det är att vi av någon anledning har blivit extremt tribalistiska där rättsprocesser och den vetenskapliga metoden får stryka på foten allt oftare. Skeptisism och ifrågasättande från den ena eller andra sidan blir direkt misstänkliggjorda och smetad med diverse färger och epitet. Jag själv anser att det är ett resultat av den hårda vänsterns framfart. Men jag kan ju inte förneka att sådana som du och andra anser att det beror på det rakt motsatta. För ni tycker säkert så och vem är jag att förneka eran upplevelse?
Hur ska man brygga den sprickan? För jag tycker faktiskt att det börjar bli riktigt jävla skrämmande och jag skakar hellre hand med min meningsmotståndare än tar till knytnävarna.