2018-10-05, 19:10
Medlem
Är LW:s bostad fortfarande avspärrad?
Citera
2018-10-05, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det verkar oerhört viktigt även för EGT att logga cacher hen inte tagit. Ännu mer så för SD och HD, maniska.

Såhär säger förresten Groundspeak :

4. If the spouse who retains the original account did NOT participate in a cache find logged for the (formerly) joint account by the other spouse, then this "found it" log can be deleted.

*

Glasklart att LW gjorde rätt. Kanske inte det bästa för grannsämjan men stärker min bild av att LW var en principfast person. Med vissa undantag...
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-05 kl. 19:20.
Citera
2018-10-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På vilket sätt? Inte HD längre låter som en större förändring?
Du kan se skillnad på henne från förr mot nu. Sedan när tycker du att förändringen skett?

Kan du beskriva henne som hon brukade vara och vad är skillnaden.

Tidigare följde hon med om vi skulle ut och äta och dricka en kväll. Kommer försent till jobb sjukanmäler sig jobbar några dagar sen sjuk sen sem. Sen har man läst och sett bilder att hon har ju inte varit sjuk. Hon går i sin värld upprepar många många gånger Stefan är oskyldig när ska det ta slut. Hon kan säga det i korridorer när vi är hos en patient i lunch rummet. Blek trött.
Vi säger ingenting om SD utan HD bara säger meningen efter meningen.
Vi har frågat hur hon mår hon mår bra säger hon. Vi har erbjudit henne att komma hem till oss och äta göra något trevlig. Sagt till henne om något är jobbigt så säg till så tar vi det så ta du det lugnt 10 min. Nä det behövs inte brukar hon säga.
Har vi har varit lediga en helg kanske någon sa på fredagen i helgen ska jag storstäda. Så blir det måndag så säger den ja det blev ingen städning vi körde och shoppade istället.
Jag köpte en ny jacka någon annan åå den har jag med tittat på är den skön.
HD SD SD inte ett ord om burksporten resan man såg med SD. Vi frågar inte ut henne eller tvärtom. Något tynger henne hon kan inte va rädd för SD efter bilderna man ser hon beklagade sig innan om huset ska separera ändå nu så är dem som klister på varandra av bilder man sett här.
HD har aldrig varit elak otrevlig eller ohjälpsam på jobb. Det är hon inte nu heller när hon väl är på jobb. Många kan nog uppfatta HD som sträng sur alla är vi olika som inte alltid ler.
Citera
2018-10-05, 19:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Nu vet inte jag hur det är med sjukskrivningar nu för tiden men det brukade väl vara att man kunde sjukskriva sig själv en vecka och behövde man mer krävdes väl läkarintyg? Så det låter lite märkligt om HD kunde göra lite som hon ville med sådana?

Eller har jag fattat fel? Iofs inget ovanligt
Citera
2018-10-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Tidigare följde hon med om vi skulle ut och äta och dricka en kväll. Kommer försent till jobb sjukanmäler sig jobbar några dagar sen sjuk sen sem. Sen har man läst och sett bilder att hon har ju inte varit sjuk. Hon går i sin värld upprepar många många gånger Stefan är oskyldig när ska det ta slut. Hon kan säga det i korridorer när vi är hos en patient i lunch rummet. Blek trött.
Vi har frågat hur hon mår hon mår bra säger hon. Vi har erbjudit henne att komma hem till oss och äta göra något trevlig. Sagt till henne om något är jobbigt så säg till så tar vi det så ta du det lugnt 10 min. Nä det behövs inte brukar hon säga.
Har vi har varit lediga en helg kanske någon sa på fredagen i helgen ska jag storstäda. Så blir det måndag så säger den ja det blev ingen städning vi körde och shoppade istället.
HD SD SD inte ett ord om burksporten resan man såg med SD. Vi frågar inte ut henne eller tvärtom. Något tynger henne hon kan inte va rädd för SD efter bilderna man ser hon beklagade sig innan om huset ska separera ändå nu så är dem som klister på varandra av bilder man sett här.
HD har aldrig varit elak otrevlig eller ohjälpsam på jobb. Det är hon inte nu heller när hon väl är på jobb. Många kan nog uppfatta HD som sträng sur alla är vi olika som inte alltid ler.

Fast förut skrev du att hon varit mycket gladare efter mordet?
Citera
2018-10-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är ju obegripligt för oss som inte Geocachar
men om LW var orsaken till att HD "tvingades" att skaffa
eget geokonto så kan jag tycka att det var lite
missunnsamt av LW att ta bort HDs loggar.
Hade hon inte orsakat nog med elände för HD?

En reflektion kring den här loggen, helt bortsett från allt det tragiska som inträffat, är att de flesta cacheägare nog kan acceptera att man loggar en cache även om det verkar lite tvivelaktigt om man verkligen själv varit med på platsen. Men skriver man uttryckligen i sin logg att man inte varit på platsen så generar man snarast cacheägaren och tvingar denne att ta ställning till om inte loggen ska raderas. Även om det i det här fallet kan förefalla lite missunnsamt med tanke på att de inblandades relationer.

I det här fallet framgår det inte tydligt av den ursprungliga loggen om SD verkligen var ensam på sin nattliga promenad vid loggningen. Däremot skriver HD senare i sin egen text att hon stannade hemma vilket hon inte ens behövt nämna.
Citera
2018-10-05, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Fast förut skrev du att hon varit mycket gladare efter mordet?

HD har under 2-3 år pratat om seperera dem
hade växt från varandra hon var glad han träffat en annan så blev hon av med han. Hon skulle flytta med SD ville inte sälja huset till slut hjälpte föräldrarna henne. Hon har själv berättat att hon inte ens hade råd att ha en bil mer.
Ja efter mordet är hon förändrad spidad jag uppfattar henne som glad ett spel men vill ha bekräftelse när hon upprepar var som stefan är oskyldig. Hon ser trött och sliten och härdad ut inte som på bilder som är postade i forumtråden.
Det är hela tiden SD och barnens kaninhoppning barnen har hon alltid pratat om.
Men inte att hon reser när hon är sjuk och umgås med SD.
Någon uppfattar henne på annat sett någon är rädd. Dem som har jobbat många år med henne ser att något stämmer inte.
Citera
2018-10-05, 20:35
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:

Trams! Alldeles för långt och detaljerat inlägg för att verka trovärdigt. Varför skriver du detta i tråden? Vad vinner du på det? Fy vilken usel "arbetskamrat" du är. Lögner!
Citera
2018-10-05, 20:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Usch.
När jag läser det här blir jag alldeles kall.
Jag tycker det låter förfärligt...

I mina öron känns det som en person som är under stor psykisk stress. När jag läser det hela verkar det som att ni också känner det, eftersom ni frågar på olika sätt hur ni kan hjälpa henne? Även om hon nu inte tar emot hjälpen...

Jag tror tvärtemot strömmen här i tråden, att HD är utsatt för en person som inte bara är kapabel till mord utan har ett stort kontrollbehov. Denna person är tyvärr vad jag misstänker både smart och manipulativ. Hon är i "hans våld", under hans kontroll.

Han är "överallt" och kollar, fixar och meckar. Fast hon har fixat eget konto och egen lägenhet. Och fast hon har gjort det så lever de som om hon inte har gjort det. För han är där och ser till att hon gör det han tycker att hon ska göra. Han ser till att hon får behålla sina loggningar och kan inte han det har han JG som hjälpreda. Han har koll på vilka LWs kontakter var på hennes sista natt och han ser till att HDs arbetskamrater förstår vad "som hänt". Han har koll på allt...grannarna och geocach- vännerna inte att förglömma.

Hon tror på honom, och situationen är väldigt pressande...

Han är ju oskyldig, han är ju oskyldig, han är ju oskyldig...

Jag tror inte alls att HD är involverad, utan är i en fruktansvärt utsatt situation. Det behöver inte vara fysiskt våld, utan kan vara mer av psykisk art, med kontroll och manipulation, hjärntvätt.

Jag verkar vara den enda som tycker synd om henne.
Citera
2018-10-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Trams! Alldeles för långt och detaljerat inlägg för att verka trovärdigt. Varför skriver du detta i tråden? Vad vinner du på det? Fy vilken usel "arbetskamrat" du är. Lögner!

Tvärtom faktiskt, Tinna skriver trovärdigt och bara vad hon uppfattar, inga spekulationer. Du tycker inte HD är en usel arbetskamrat som sjukskriver sig för att resa iväg med en misstänkt mördare för att jaga burkar?
Otroligt konstig moral har du isf.

Nu Tinna, får du själv se vilka mörka krafter som verkar här, bry dig inte om dem, vi är starkare.
Citera
2018-10-05, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu vet inte jag hur det är med sjukskrivningar nu för tiden men det brukade väl vara att man kunde sjukskriva sig själv en vecka och behövde man mer krävdes väl läkarintyg? Så det låter lite märkligt om HD kunde göra lite som hon ville med sådana?

Eller har jag fattat fel? Iofs inget ovanligt

Du kan vara hemma en vecka efter det måste vi lämna in ett läkarintyg.
HD kan vara borta 1-2 dagar sen jobba sen sjuk sen sem.
På tavlan kan man se tex
Kalle sjuk mån tis sen kan de ändras
Ulla vab
Karin sem 3/9 - 12/9 eller vecka 32-34
Tore komp ledig
Svante Tj
Gustav Sjukskriven 1/8- 20/8

Elsa 7-16 blå
Emma 16-22 Gul
Elin 7-14 Blå
Linus 22-07 Blå

Nu är det många fler men ett ex
Då ser vi på vilken sida vi ska vara för dagen kvällen natten. När HD var sjukskriven länge i bland kom hon förbi jobb själv i bland var barnen med.
Då var hon trots omständigheterna glad och pratade mest om SD och hur hon vaknade av att polisen stormade hennes hem som liknade kriget. Det säger hon som en grammofon skiva
Citera
2018-10-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch.
När jag läser det här blir jag alldeles kall.
Jag tycker det låter förfärligt...

I mina öron känns det som en person som är under stor psykisk stress. När jag läser det hela verkar det som att ni också känner det, eftersom ni frågar på olika sätt hur ni kan hjälpa henne? Även om hon nu inte tar emot hjälpen...

Jag tror tvärtemot strömmen här i tråden, att HD är utsatt för en person som inte bara är kapabel till mord utan har ett stort kontrollbehov. Denna person är tyvärr vad jag misstänker både smart och manipulativ. Hon är i "hans våld", under hans kontroll.

Han är "överallt" och kollar, fixar och meckar. Fast hon har fixat eget konto och egen lägenhet. Och fast hon har gjort det så lever de som om hon inte har gjort det. För han är där och ser till att hon gör det han tycker att hon ska göra. Han ser till att hon får behålla sina loggningar och kan inte han det har han JG som hjälpreda. Han har koll på vilka LWs kontakter var på hennes sista natt och han ser till att HDs arbetskamrater förstår vad "som hänt". Han har koll på allt...grannarna och geocach- vännerna inte att förglömma.

Hon tror på honom, och situationen är väldigt pressande...

Han är ju oskyldig, han är ju oskyldig, han är ju oskyldig...

Jag tror inte alls att HD är involverad, utan är i en fruktansvärt utsatt situation. Det behöver inte vara fysiskt våld, utan kan vara mer av psykisk art, med kontroll och manipulation, hjärntvätt.

Jag verkar vara den enda som tycker synd om henne.

Starkt skrivet, bra där. Men hon har faktiskt en egen vilja, kan tänka själv, hon kan bryta manipulationen om hon bara vill. Men om det nu är som du skriver, var hon delaktig i mordet, är det därför SD är så extremt kontrollerande? Vet HD saker som bara inte får komma ut?
Isåfall lever hon väldigt farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in