• 1
  • 2
2018-10-05, 14:17
Medlem
Jag skulle ha fått min mens för cirka en vecka sedan, den brukar vara relativt regelbunden. Nu är den dock 1 vecka försenad ungefär. Det har gått 35 dagar sedan jag hade mens. Mina senaste månader så har min menscykel varit 29, 28, 27, 25, 25 dagar lång. Aldrig varit över 30 dagar det senaste året. Jag har inte haft sex på flertalet år, men min pojkvän kom på mig för cirka 2 veckor sedan, och det rann ner runt underlivet typ. Jag bara undrar om där finns en chans att bli gravid på detta viset? Känns som att oddsen är väldigt små väl? Idag fick jag även väldigt rikliga flytningar, som händer väldigt sällan, och då brukar jag få det runt ägglossning. Kan man få det även innan mens?
Citera
2018-10-05, 14:23
Medlem
olasvenssons avatar
Nej det går inte. Spermier är a och o.
Citera
2018-10-05, 14:29
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozinka
Jag skulle ha fått min mens för cirka en vecka sedan, den brukar vara relativt regelbunden. Nu är den dock 1 vecka försenad ungefär. Det har gått 35 dagar sedan jag hade mens. Mina senaste månader så har min menscykel varit 29, 28, 27, 25, 25 dagar lång. Aldrig varit över 30 dagar det senaste året. Jag har inte haft sex på flertalet år, men min pojkvän kom på mig för cirka 2 veckor sedan, och det rann ner runt underlivet typ. Jag bara undrar om där finns en chans att bli gravid på detta viset? Känns som att oddsen är väldigt små väl? Idag fick jag även väldigt rikliga flytningar, som händer väldigt sällan, och då brukar jag få det runt ägglossning. Kan man få det även innan mens?

Vita kraftiga flytningar KAN vara tecken på graviditet. men då måste spermier på något sätt tagit sig in.
Din kille har inte kört en nattlig smygvariant utan att du märkt det ? Eller om du varit full och somnat ?
Citera
2018-10-05, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Nej det går inte. Spermier är a och o.
Mjo förstår ju det. Men han kom ju så att det rann in lite i fittan typ. Detta torkade jag dock bort med en handduk efteråt. Men där finns ingen risk då?
Citera
2018-10-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vita kraftiga flytningar KAN vara tecken på graviditet. men då måste spermier på något sätt tagit sig in.
Din kille har inte kört en nattlig smygvariant utan att du märkt det ? Eller om du varit full och somnat ?
Haha nej verkligen inte. Men alltså han kom ju så att det rann in lite sperma i min fitta typ, precis vid öppningen, detta torkade jag dock bort efteråt.
Citera
2018-10-05, 14:32
Medlem
Förstår inte. Du har inte haft sex på flera år men din pojkvän kommer på dig? Dvs du har aldrig blivit penetrerad på flera år? Finns något som heter försats annars, om en kille håller på att komma och drar ut snorren strax före så kan de ha kommit ut en s.k. försats som absolut kan göra en tjej gravid.

Citat:
Mjo förstår ju det. Men han kom ju så att det rann in lite i fittan typ. Detta torkade jag dock bort med en handduk efteråt. Men där finns ingen risk då?
Citera
2018-10-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Förstår inte. Du har inte haft sex på flera år men din pojkvän kommer på dig? Dvs du har aldrig blivit penetrerad på flera år? Finns något som heter försats annars, om en kille håller på att komma och drar ut snorren strax före så kan de ha kommit ut en s.k. försats som absolut kan göra en tjej gravid.
Ja alltså vi har inte haft penetrerande sex alls. Han har endast kommit på min kropp.
Citera
2018-10-05, 14:35
Medlem
Vet någon om det är vanligt att få rikliga flytningar innan mens?
Citera
2018-10-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Vore extremt anmärkningsvärt om du lyckats bli gravid utan penetrering. Har du någon problematik som gör att ni ej kan ha vanligt samlag? Tänker kanske kan förklara rikliga flytningar och utebliven mens.
Ja, känner också att oddsen är väldigt låga. Nej jag har ingen problematik alls, alltid haft normal menscykel och knappt några flytningar. Ibland har jag haft lite mer flytningar under ägglossning det är allt. Därför jag börjar bli konfunderad...
Citera
2018-10-05, 14:43
Medlem
Citat:
Jag har inte haft sex på flertalet år, men min pojkvän ...
Det räcker inte att hålla hand för att bli gravid. Du får prata med skolsköterskan eller mamma så kan de förklara för dig hur man blir gravid.
Citera
2018-10-05, 14:43
Medlem
Det är väldigt liten risk att du är gravid om ni inte har haft sex. Att ha flytningar innan mens är väldigt vanligt.
Citera
2018-10-05, 15:17
Medlem
Citat:

Mens cykeln kan rubbad av ex stress och andra psykiska påverkningar som rubbar hormon balanser och dylikt i kroppen på en kvinna. Jag har varit med om ett antal gånger då min tjej har fått sin försenad, men den har alltid kommit tillbaka.

Spermier är inte starka nog att kunna ta sig hela vägen in från utsidan en kvinna, de är precis så de är starka nog att klara det från insidan, kvinnans kropp försöker ständigt döda av spermier, då de är främmande för kroppen och behandlas som vilken annat intrång av ex bakterier eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in