Citat:
Ursprungligen postat av
zozinka
Jag skulle ha fått min mens för cirka en vecka sedan, den brukar vara relativt regelbunden. Nu är den dock 1 vecka försenad ungefär. Det har gått 35 dagar sedan jag hade mens. Mina senaste månader så har min menscykel varit 29, 28, 27, 25, 25 dagar lång. Aldrig varit över 30 dagar det senaste året. Jag har inte haft sex på flertalet år, men min pojkvän kom på mig för cirka 2 veckor sedan, och det rann ner runt underlivet typ. Jag bara undrar om där finns en chans att bli gravid på detta viset? Känns som att oddsen är väldigt små väl? Idag fick jag även väldigt rikliga flytningar, som händer väldigt sällan, och då brukar jag få det runt ägglossning. Kan man få det även innan mens?
Mens cykeln kan rubbad av ex stress och andra psykiska påverkningar som rubbar hormon balanser och dylikt i kroppen på en kvinna. Jag har varit med om ett antal gånger då min tjej har fått sin försenad, men den har alltid kommit tillbaka.
Spermier är inte starka nog att kunna ta sig hela vägen in från utsidan en kvinna, de är precis så de är starka nog att klara det från insidan, kvinnans kropp försöker ständigt döda av spermier, då de är främmande för kroppen och behandlas som vilken annat intrång av ex bakterier eller liknande.