2018-10-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Såg detta diskuteras på en del youtube-videos. Det är ofattbart hur EA kommer undan med att helt ignorera karriärläget, det enda vi som gillar det får är nya laguppställningar typ. Sen samma underutveckling och brister som för fem upplagor sen. Man tycker att ett företag som tjänar miljarder borde kunna lägga lite tid på att förbättra produkten, men när fut kommer först och folk köper skiten år efter år ändå, varför ska de? Exakt så cyniskt resonerar de.

EA tänker: KÖR MP O KÖP VÅRA LOOTBOXES!
Citera
2018-10-02, 15:11
Medlem
Flinta82s avatar
Det var ju betydligt större skillnad i karriärläget mellan 17 och 18 än nu.

Jag har lirat tio matcher med West Ham och huserar på 12:e plats och kan söka jobb som tränare för United, City, Bayern och Dortmund. Verkligt.

Cutscenes från omklädningsrum tycks ju vara den lilla biten där två topplag möts och man ser typ Aubumeyang stirra in i kameran med sitt warface on och Hazard gör detsamma strax efter. I min West Ham säsong?

Under dessa tio matcher har jag inte fått en enda notis om någon av mina kommande matcher. På 18 var det ju så inför alla matcher. Däremot blir jag översköljd av info om CL som jag inte ens medverkar i och inte lär göra ens nästa säsong.

Tycks som att EA är så till sig i brallan ang CL att dom glömt precis allting annat.
Citera
2018-10-02, 15:14
Medlem
Flinta82s avatar
Är ju solklart att dom skiter i oss som lirar karriär då det är UT dom tjänar storkovan på.
Citera
2018-10-02, 18:15
Medlem
__Alez__s avatar
Jag köpte Fifa varje år förr men nu kan det gå något spel mellan gånger.

Gick från 17 till 19 nu och då är det en ganska stor skillnad. Hur spelarköp o.s.v går till är mycket bättre.
Citera
2018-10-02, 20:25
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Det jag stör mig mest på i detta spelet är att alla lag man möter spelar en tiki-taka fotboll som är bättre än självaste Barcelonas, medan ens egna lag så är en simpel sidledspassning ett extremt tufft moment att ta emot bollen.

Sedan är det NOLL känsla i avsluten när man skjuter mot motståndarens mål. Man missar öppet mål men likväl kan dra ett stenhårt skott i krysset från 40 m med 9 spelare i straffområdet. Löjligt.

Dessutom är målvakten i ens egna lag helt katastrofalt dålig. Är alla målvakter 1,60 i spelet eller?

Känns tufft o säga men detta var ett riktigt skitspel. Hoppas EA kommer med en patch snart som fixar till detta.
Citera
2018-10-03, 06:00
Medlem
Det gick ett rykte om ett FIFA Street läge innan release, finns det något sådant eller var det "Survival mode" som åsyftades?
Citera
2018-10-04, 23:37
Medlem
__Alez__s avatar
Spelar med Aston Villa.
En sak som är lite märklig är att det kommer så mycket bud från sydamerikanska klubbar på mina spelare.
Citera
2018-10-05, 14:04
Medlem
Acedogs avatar
Kommer spelarnas priser att gå upp när det kommer fler SBC:s?

Jag har klurat lite på om relativt billiga 85+ spelares pris kommer att skjuta i höjden när det kommer fler SBC där sådana spelare krävs. Jag minns att Verratti var i stort sett gratis när Fifa 18 släpptes, men att han steg flera hundra procent i kostnad så fort det kom SBC där man kunde växla in spelartrupper mot en Legendar.

Kommer vi att få se samma prisstegringar i år? Jag har i alla fall bunkrat med en del svinbilliga spelare med höga stats, som exempelvis Zlatan. Han kostar kring 4000 trots att han är 85-ratad.

Har jag gjort bort mig som har samlat spelare på det viset, eller tror ni att det är en snilleblixt? Motivera gärna ditt svar!

/Ässjycken
Citera
2018-10-05, 22:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Går ju inte göra mål. Omöjligt att lägga in den lite snyggt med god placering. Den nya skottekniken där man ska tajma är enda sättet att göra mål.

Men lycka till med det när varenda motståndarspelare står i straffområdet och trycker. Sen kontrar de.

CL och nya skottekniken är något EA fokuserat lite väl grovt på.
Citera
2018-10-06, 06:48
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Går ju inte göra mål. Omöjligt att lägga in den lite snyggt med god placering. Den nya skottekniken där man ska tajma är enda sättet att göra mål.

Men lycka till med det när varenda motståndarspelare står i straffområdet och trycker. Sen kontrar de.

CL och nya skottekniken är något EA fokuserat lite väl grovt på.

Vill du ha realism får du köpa pes
Citera
2018-10-06, 10:28
Medlem
Sämsta Fifa spelet någonsin, t.o.m sämre än Fifa12 som inte bara var dålig utan gjorde så att jag bytte det med PES då.
Men men, tekniken har gått väldigt framåt och snart inser de väl att en hel ny uppdatering släpps snarast möjligt.

1. Bollen känns som en ballong.
2. Motståndarna utrustad med magneter - bollen hittar dem överallt i alla dueller.
3. Passningarna båda korta och de långa avgörs inte av en själv utan de fungerar mera som "BINGO"....
Citera
2018-10-06, 11:00
Medlem
Känns som spelet blir svårare varje år som går. Fifa 15 & 16 va fan mycket bättre.

Är det någon som lyckats sätta en straff? 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in