2018-10-05, 12:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Då har vi ett Motiv för HD.
Men för oss vanliga människor låter det trivialt och vansinnigt, motivet kan vara som följer:

LW och HD var osams angående att HD loggat LWs cacher hon inte besökt, men som hon loggade ändå efter att hon skaffat ett eget geocache konto eftersom hon ansåg det kutym när man delar upp konton.

LW vägrade och tog bort loggningen, HD blev skitförbannad och även SD var på LW och hotade med avstängning från Geocaching om hon inte ändrade sig, LW stod på sig.

Nu, efter mordet har HD återigen loggat dessa cacher, och LW är inte längre i livet att radera dom.

Sinnessjukt, jag vet, men ovanstående är INTE spekulation, det är fakta.

Vet inte riktigt om jag fattar dig rätt här.
Med LWs cacher, menar du cacher som LW upprättat?
Och att när HD och SD var team HTD var hon medloggad på LWs cacher, även om det bara var SD som varit där?
Och när hon sedan skaffade ett eget konto, ville hon räkna med dessa ändå?
Citera
2018-10-05, 12:56
Medlem
Enligt MV finns det digitala bevis för att SD varit i kontakt med LW, samma kväll hon blev mördad, och uttryckt sitt misstycker om att hon skulle åka till Norge. Han ska även ha bett om att få träffa henne.. (Det ska även enligt MV ha framkommit att LW och SD haft en kontakt som de smygit med). Kan det vara så att HD kommit på detta och helt enkelt smugit efter och tagit dem på "bar gärning" vid planket dit de valt att gå för att träffas i hemlighet. När hon ser dem blir hon ursinnig, hittar ett tillhygge och slår ihjäl LW. SD blir vittne till det och för att skydda HD ser man till att komma iväg på USA resan för att övertyga omgivningen att tro att de håller på att reparera förhållandet. Därav HD:s vändning att börja hänga med SD som lång och lerhalm..
Citera
2018-10-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är det självklart att hustrun är med vid förhandlingarna om maken misstänks för mord? När de dessutom begärt skilsmässa innan?
Det skrev jag inte heller...
Citera
2018-10-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Hur vet du vad SD sagt i förhör?
Och hur vet du att polisen kontrollerat det?
Är det ofta geocachare är sjukskrivna för att leka?
Vet vissa detaljer.
Att polisen kontrollerat detta både officiellt och via administratörer inom geocaching.

Ingen aning, varför frågar du om just geocaching?
En som gillar cykling har nog svårt att cykla med brutet ben, men om det är utbrändhet kan det vara bra att sysselsätta sig med nått man finner avkoppling med?!
Eller vad tycker du? Att man ligger i ett mörkt rum tills man går tillbaka till jobbet...?
Citera
2018-10-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vilken teori var det?
Menar du att den teorin som SD hade var en som alla geocachare också tyckte verkade trolig?
Ja, detta har jag redan detaljerat svarat på.
Citera
2018-10-05, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nej, absolut inte, det råder förundersökningsekretess. HD är hörd och då får ingen annan närvara.

Med tanke på att HD inte bara är hustru utan också är ett vittne, hur mycket har advokaten rätt att berätta?

De skäl åklagaren lägger fram som de bevis hon anser sig ha för häkta personen på sannolika skäl misstänkt, är detta offentligt?
Citera
2018-10-05, 13:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, detta har jag redan detaljerat svarat på.

Oj, ursäkta.
Det har jag missat, eller helt enkelt inte hängt med på.
Är det något du skrivit idag eller tidigare?
Citera
2018-10-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Tuuut! Eller Hej som jag hellre säger när jag väljer att lägga mig i....😉

Varför i hela fridens namn skriver du att Sh. Holmes far runt med "dina sinnessjuka spekulationer"???

Du gillar och kräver full respekt, men är ytterst dålig på att visa det själv! Du hugger oavbrutet på ett oproffsigt sätt när någon annan har egna teorier. (Gärna helst Sh. Holmes)
Medan du väljer att hålla dig på god fot med vissa andra. Varför??

Det blir sorgligt tråkigt när du gör så....

Om jag inte minns helt fel, så har du själv släppt en hel del galna teorier från start!! Utan att du får orden sinnessjuk till dig.

Tex. För längesedan i trådstarten skrev någon den galna idéen om att Lena skulle ha klättrat upp i ett träd eller så för att placera ut en födelsedagspresent till barnet, hon ramlade ner enligt den teorin och kunde ha typ självdött på plats....

Är det bara jag som minns att NÅGON skrev det galna inlägget? För hur jag än letar hittar jag den inte idag. Skulle vara intressant idag att kunna titta tillbaka och se VEM som tänkte så! Hjälp mig gärna, för det är en sak som inte lämnat mitt huvud ännu.
Det var hen själv som skrev att hens text var sinnessjuk... men framförallt skrev hen att det var fakta!
Nu förstår jag (tror och hoppas iaf) att hen menade att man kan radera loggen och inte att det är fakta att HD mördat LW, den delen utgår jag ifrån är spekulation.

Om du följt tråden så kanske du ska läsa med lite andra ögon vem som hoppar på vem i regel och hur det brukar se ut om jag skriver nått...

Läs nu igen mitt inlägg och sedan hens i lugn och ro.
Citera
2018-10-05, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, ursäkta.
Det har jag missat, eller helt enkelt inte hängt med på.
Är det något du skrivit idag eller tidigare?
Långt tidigare....

Första tanken är om det är en ny burk som släppts.
Nästa tanke, som SD presenterade, var att LW kanske var ute och satte ut en burk eller ett steg och gjort sig illa. Det är detta admin kollade om hon hade någon opublicerad burk på G. Vilket hon inte hade...
Citera
2018-10-05, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Hur vet du vad SD sagt i förhör?
Och hur vet du att polisen kontrollerat det?
Är det ofta geocachare är sjukskrivna för att leka?

Citat:
Vet vissa detaljer.
Att polisen kontrollerat detta både officiellt och via administratörer inom geocaching.

Ingen aning, varför frågar du om just geocaching?
En som gillar cykling har nog svårt att cykla med brutet ben, men om det är utbrändhet kan det vara bra att sysselsätta sig med nått man finner avkoppling med?!
Eller vad tycker du? Att man ligger i ett mörkt rum tills man går tillbaka till jobbet...?

Nu lider inte HD av utbrändhet.
Frågade om geocaching med tanke av ett inlägg jag läste i morse.
Som var väldigt intressant.

Har du själv blivit förhörd med tanke på att du är vän med SD?
Citera
2018-10-05, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Långt tidigare....

Första tanken är om det är en ny burk som släppts.
Nästa tanke, som SD presenterade, var att LW kanske var ute och satte ut en burk eller ett steg och gjort sig illa. Det är detta admin kollade om hon hade någon opublicerad burk på G. Vilket hon inte hade...

Aha, tack!
Det minns jag nu.
Citera
2018-10-05, 13:20
Medlem
Citat:
Betänk att HD och SD pratat med advokaten och vet vad åklagaren gick in på sannolika skäl med.

Skulle jag vara HD och hört vilka punkter som finns och därefter bedömer rimligheten i det.

Jag skriver inte att hon var med i förhandlingen, utan att hon vsr med efteråt när SD och advokaten gick genom vad som framgått, vad som gäller och händer därefter.

Ganska självklart vad jag menar om man läser vad jag skriver?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in