2017-09-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Jag får nästan alltid visa leg, även fast jag är över 35 år. Jag borde få en öl gratis kan man tycka!

Jag jobbar på Systembolaget och skäms varje gång jag ber om leg på folk som har passerat 30 år, men ibland är det svårt att bedöma åldern. Ber om ursäkt.
Citera
2017-09-06, 13:23
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asfin
Jag jobbar på Systembolaget och skäms varje gång jag ber om leg på folk som har passerat 30 år, men ibland är det svårt att bedöma åldern. Ber om ursäkt.

Är 29 med barnnylle, om skägget är kort blir jag leggad för snus. Ofta ber folk om ursäkt efter, haha.
Snälla be inte om ursäkt om personen är nära 30, det känns pinsamt.
Citera
2017-09-13, 22:40
Medlem
Quietdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodaman
Detta har jag alltid undrat. Varför jobbar Systembolaget så aktivt med frontning när företagets mål inte är att sälja mer? Mig veterligen så frontar man just för att en hylla ska se mer välfylld och inbjudande ut.

En ofrontad butik är det värsta som finns. Speciellt när det gäller flaskor. Jag frontar endast för att jag själv tycker det blir snyggt och lättöverskådligt för både mig och kunderna, inte för att sälja mer eller att nån tvingar mig. Har kollegor som aldrig frontar en enda flaska utöver det de ställer upp i hyllan för tillfället.

Så du menar att flaskorna ska stå huller om buller bara för att vi inte ska sälja så mycket?
Varför är folk så fyrkantiga när det gäller Systembolaget och andra statliga verk...?
Citera
2017-09-18, 11:43
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag skrev tidigare post samma ämne men inget svar så jag försöker igen då =)

Hur är kassasystemet på Systembolaget? är de lätt lära sig, eller är den svår? Jag har en bekant som vill söka, men hon har skräck för kassor, är de ett system som lätt lära sig? över en dag, eller är kassasystemet något som tar väldigt lång tid lära sig?
Citera
2017-09-18, 12:58
Medlem
Finns det nykterister som arbetar på systemet?
Citera
2017-12-20, 21:47
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag skrev tidigare post samma ämne men inget svar så jag försöker igen då =)

Hur är kassasystemet på Systembolaget? är de lätt lära sig, eller är den svår? Jag har en bekant som vill söka, men hon har skräck för kassor, är de ett system som lätt lära sig? över en dag, eller är kassasystemet något som tar väldigt lång tid lära sig?

Systembolagets kassor kör Windows 10, dom loggar själva in i kassan när dom ska sälja till dig/(öppna en ny kassa). Hur svårt det är att logga in på en dator, börja scanna burkar och ta emot pengar, är upp till dig att bedöma. Trevlig kväll
Citera
2018-01-15, 22:12
Medlem
Mackan52s avatar
Undrar om någon som jobbar på Systemet kan förklara det här för mig.

När ni har stängt vissa dagar så är gallren inte nere, där jag bor har vi ett bolag där gallren är nere när det är helt stängt, dvs när ingen jobbar där men ibland vet man att folk jobbar där, nån lampa är tänd och gallren är uppe men själva butiken är stängd. Det finns säkert fler sådana butiker.

Varför gör ni så? Är det arbetsmiljömässigt? Man ser aldrig någon i själva butiken, det är bara nån obskyr och okänd aktivitet som sker i det fördolda som vi oinvigda inte får se, gallren kan ju vara nere och ni kan göra, vad ni nu än gör, gissar på att ni flyttar lådor och inventerar men vad vet jag vilken verksamhet ni döljer för oss vanliga dödliga.

När gallren är uppe och butiken är stängd känns det bara som en stor trolling "Titta på allt ni skulle kunna köpa, men ni får inte! Hahahahaha!"

Varför?
Citera
2018-06-05, 21:45
Medlem
kajolas avatar
Kul när saker sannolikt händer sista gången i livet.
49 år gammal, köpte dessutom alkoholfritt. Blev idag ombedd att visa leg på bolaget!
Citera
2018-09-01, 21:51
Medlem
Zaedrewss avatar
En fråga till de som jobbar på Systembolaget. Idag när jag skulle handla var den en som utanför som ville att jag skulle köpa ut för han. Han hade liksom åldern inne och det extra. Jag sa nej. Jag vill liksom inte bli en som blir bannad av Systembolaget. Men sett till lagen och hur nu anställda där gör vad gäller egentligen? Om jag köpt denna gubbe sin Åbro och de anställda sett det hade jag blivit bannad då?

Jag menar jag vill inte köpa ut för någon skit och vet att Systembolaget har liksom regler om att inte sälja till sådana som är för berusade. Men vilka regler gäller kring detta?
Senast redigerad av Zaedrews 2018-09-01 kl. 21:55.
Citera
2018-10-04, 23:02
Medlem
soBres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En fråga till de som jobbar på Systembolaget. Idag när jag skulle handla var den en som utanför som ville att jag skulle köpa ut för han. Han hade liksom åldern inne och det extra. Jag sa nej. Jag vill liksom inte bli en som blir bannad av Systembolaget. Men sett till lagen och hur nu anställda där gör vad gäller egentligen? Om jag köpt denna gubbe sin Åbro och de anställda sett det hade jag blivit bannad då?

Jag menar jag vill inte köpa ut för någon skit och vet att Systembolaget har liksom regler om att inte sälja till sådana som är för berusade. Men vilka regler gäller kring detta?

Vi får neka vid misstanke om langning. Och vi behöver rätt starka skäl till att lita på vår misstanke. Om du sedan skulle köpa ut och bli påkommen, hur det nu skulle gå till så skulle jag personligen inte göra någon grej utav det.

dock avskyr jag mitt jobb, så det finns säkert någon annan kollega som skulle förstorat det.
Citera
2018-10-05, 00:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soBre
Vi får neka vid misstanke om langning. Och vi behöver rätt starka skäl till att lita på vår misstanke. Om du sedan skulle köpa ut och bli påkommen, hur det nu skulle gå till så skulle jag personligen inte göra någon grej utav det.

dock avskyr jag mitt jobb, så det finns säkert någon annan kollega som skulle förstorat det.

Tack för svar. Jo fruktade det också att någon nitisk skulle sett det. För det var just utanför helt synligt denna gubbe satt i sin vagn och det skulle blivit så tydligt att jag langade. Undrar dock varför inte han bara kunde rulla in och köpa ut själv. Måste varit att man bedömt honom som för berusad fastän man själv inte såg det.

Eftersom det att han måste blivit nekad hade dessa nitiska säkert sett på mig med onda ögat om jag hade köpt ut dessa öl. Fick dock lite dåligt samvete av det att vägra en äldre några öl. Något som ni anställda där säkert råkar ut för mer frekvent då ni har regler att följa.
Citera
2018-10-05, 00:47
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajola
Kul när saker sannolikt händer sista gången i livet.
49 år gammal, köpte dessutom alkoholfritt. Blev idag ombedd att visa leg på bolaget!

Haha, tror det finns en "sjukdom" om än väldigt ovanlig som gör att personen som har detta inte kan se ungefärlig ålder på andra personer. Tror detta även medför att de har svårt att se ansikten eller känna igen ansikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in