Citat:
Att ge upp på livet bör du verkligen inte göra.. har du kollat efter borrelia? Detta kan man få utan att det klassiska borrelia "märket" och man kan även missa att man fått det.
Jag har själv lidit av kronisk trötther i flera månader tillsammans med min kroniska värk och ville själv ta mitt liv när det var som värst men är idag glad att jag inte gjorde det, vet att det kan kännas svårt idag men i framtiden kommer det att vara bra igen ska du se.
Jag lyckades bli fri från denna trötthet igenom att ändra på allt i mitt liv, ändrade dieten, la av med cigg och alkohol, slutade med socker, stressa mindre, såg till att sova nog och bra, började helt enkelt äta riktigt nyttigt och träna och med tiden och viljan så fick jag min energi tillbaka och skulle säga att min energi är högre än någonsin.
Hur är din diet förövrigt? Ser du till att få i dig allt? Kanske järn eller magnesium brist som spökar? Kan vara en hel del saker men att ändra på dieten t.ex. är ett första steg som du faktiskt kan påverka själv utan läkarnas hjälp.
Jag har själv lidit av kronisk trötther i flera månader tillsammans med min kroniska värk och ville själv ta mitt liv när det var som värst men är idag glad att jag inte gjorde det, vet att det kan kännas svårt idag men i framtiden kommer det att vara bra igen ska du se.
Jag lyckades bli fri från denna trötthet igenom att ändra på allt i mitt liv, ändrade dieten, la av med cigg och alkohol, slutade med socker, stressa mindre, såg till att sova nog och bra, började helt enkelt äta riktigt nyttigt och träna och med tiden och viljan så fick jag min energi tillbaka och skulle säga att min energi är högre än någonsin.
Hur är din diet förövrigt? Ser du till att få i dig allt? Kanske järn eller magnesium brist som spökar? Kan vara en hel del saker men att ändra på dieten t.ex. är ett första steg som du faktiskt kan påverka själv utan läkarnas hjälp.
Tack för ditt svar. Hur kollar man om man fått borrelia? Är det blodprov eller? Varför jag tänker att jag inte fått det är för att tröttheten kom samtidigt som en vanlig förkylning, med stark snuva och sådär. Jag har inte heller några andra av de symptom som kommer av det (ledvärk osv), utan det enda jag lider av är trötthet. Av det skälet tänker jag att det inte har med dietsaker att göra heller, eftersom tröttheten kom samtidigt som en förkylning. Hade den kommit för sig hade jag nog kunnat tänka på dietsaker. Min diet är väl inte jättebra, men jag äter regelbundet kosttillskott för att fylla igen luckorna (där bland annat magnecium och järn ingår i tillskotten).
Jag vettefan, jag har aldrig varit en särskilt munter själ, men nu känner jag mig helt hopplös. Jag misströstar verkligen om livet.
Gött att höra att du fick ordning på din trötthet. All kärlek till dig!
Jepp det är bara tröttheten jag har kvar, men det började som en vanlig förkylning med snuva osv. Men det gick över efter två veckor. Men tröttheten är överväldigande. Inatt sov jag liksom 12 timmar. Natten dessförinnan likadant.