2018-09-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tack för ditt svar också. Jag har inte varit utomlands på länge så förhoppningsvis är jag skonad från sådana hemskheter.

Ehh, risken att få borelia från fästingar är som störst här hemma. Utanför våra breddgrader finns inte den varianten.
Citera
2018-09-13, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Ehh, risken att få borelia från fästingar är som störst här hemma. Utanför våra breddgrader finns inte den varianten.

Aha, du menade så. Visas borelia genom ett blodprov? Jag har dock inga märken eller utslag eller så efter nåt sånt. Det känns inte som att det är det.
Citera
2018-09-13, 14:27
Medlem
Citat:
Aha, du menade så. Visas borelia genom ett blodprov? Jag har dock inga märken eller utslag eller så efter nåt sånt. Det känns inte som att det är det.

Det brukar bli en rodnad runt bettet under några dagar efter en smittobärande fästing, men är man varken uppväxt med ett riskmedvetande eller informerad kan det vara svårt att uppmärksamma. Särskilt om det är i armhålan eller skrevet, trånga ställen där den trivs som bäst.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2018-09-13 kl. 14:30.
Citera
2018-09-16, 18:49
Avslutad
Jag kände mig lite febrig idag, så jag kollade nyss min temp: jag har lätt feber. Hela den här grejen är så himla märklig... Jag hade lätt feber för typ tre veckor sedan, sedan dess har jag inte haft nån, men känt mig väldigt trött. Nu har jag feber, igen... Ja ja, hoppas febern tar kål på mina bakterier/virus eller vad det nu är en gång för alla.
Citera
2018-09-18, 18:12
Avslutad
Citat:
Jag kände mig lite febrig idag, så jag kollade nyss min temp: jag har lätt feber. Hela den här grejen är så himla märklig... Jag hade lätt feber för typ tre veckor sedan, sedan dess har jag inte haft nån, men känt mig väldigt trött. Nu har jag feber, igen... Ja ja, hoppas febern tar kål på mina bakterier/virus eller vad det nu är en gång för alla.

Jag fick tillbaka svaret på de blodprov jag tog senast hos läkaren. De var "utan anmärkningar" enligt läkaren, det såg ut som det ska. Ändå är jag fortfarande så jädra trött... Jag förtvivlar snart.
Citera
2018-09-23, 20:56
Medlem
Citat:
Jag fick tillbaka svaret på de blodprov jag tog senast hos läkaren. De var "utan anmärkningar" enligt läkaren, det såg ut som det ska. Ändå är jag fortfarande så jädra trött... Jag förtvivlar snart.
Är i precis samma situation som dig. Återkommande ”förkylning” med trötthet, mild feberkänsla m.m.

Läkaren som inget fann på blodproven menade att inget gick att göra. Jag insisterade på att de måste försöka med något. Efter att ha ”hört med sina kollegor” återkommer läkaren till mig brevledes med samma svar och avbryter kontakten med mig.

Nu funderar jag på att uppsöka tandläkaren istället. Jag misstänker att mina visdomständer är roten till det onda. De blir ofta infektrrade nämligen.

Lycka till i alla fall. Känner igen hur studieresultat blir lidande p.g.a. denna ständiga sjukdomskänsla.
Citera
2018-09-25, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Är i precis samma situation som dig. Återkommande ”förkylning” med trötthet, mild feberkänsla m.m.

Läkaren som inget fann på blodproven menade att inget gick att göra. Jag insisterade på att de måste försöka med något. Efter att ha ”hört med sina kollegor” återkommer läkaren till mig brevledes med samma svar och avbryter kontakten med mig.

Nu funderar jag på att uppsöka tandläkaren istället. Jag misstänker att mina visdomständer är roten till det onda. De blir ofta infektrrade nämligen.

Lycka till i alla fall. Känner igen hur studieresultat blir lidande p.g.a. denna ständiga sjukdomskänsla.

Tråkigt att höra. Jag känner med dig, när man varit i samma sits som en annan får medkänslan så mycket starkare. Själv har jag nästan blivit helt frisk nu. Jag känner mig inte alls så trött längre, vilket är jätteskönt... Jag har väl varit frisk i kanske fyra dagar. Det gick över av sig själv, även om jag ätit allehanda nyttigheter i mängder den senaste månaden. Jag hoppas att du också blir det!
Citera
2018-10-02, 11:13
Avslutad
Citat:

Hur är det med dig nu? Själv är jag fortfarande jävligt trött... Får läst några sidor om dagen, men det är inte mycket. Helst skulle man ju vilja att det gick att penicillina bort skiten, men enligt läkaren är förkylningen över. Jobbigt som fan detta.
Citera
2018-10-02, 12:58
Avslutad
Citat:
Hur är det med dig nu? Själv är jag fortfarande jävligt trött... Får läst några sidor om dagen, men det är inte mycket. Helst skulle man ju vilja att det gick att penicillina bort skiten, men enligt läkaren är förkylningen över. Jobbigt som fan detta.

Blir så jävla deppig av den här skiten.
Citera
2018-10-02, 13:46
Medlem
Citat:

Hemskt att du inte får någon hjälp och att dem bara avbryter kontakten, har själv haft ett helvete med vården och Sveriges vård är verkligen ett stort skämt.

Hur som helst så kanske du kan testa att utesluta t.ex. mejeri produkter ett tag då detta skapar slem i kroppen? Samt försöka äta så bra och näringsrik mat som möjligt så att du stärker kroppen och immunförsvaret då ska du givetvis utesluta skräp mat också speciellt om du tror att det kan komma ifrån munnen så är det extra viktigt att du tänker på vad du stoppar i dig och drick enbart vatten i någon månad.

Detta är vad jag skulle gjort ifall vården inte hjälpte iafall, hoppas det löser sig hur du än gör!
Citera
2018-10-03, 13:46
Avslutad
Citat:
Blir så jävla deppig av den här skiten.

Jag pallar inte med den här skiten längre, orkar inte leva mer om det ska vara såhär. Hur fan kan en trötthet från förkylning hålla i så jävla länge.
Citera
2018-10-03, 16:13
Medlem
Citat:
Jag pallar inte med den här skiten längre, orkar inte leva mer om det ska vara såhär. Hur fan kan en trötthet från förkylning hålla i så jävla länge.

Att ge upp på livet bör du verkligen inte göra.. har du kollat efter borrelia? Detta kan man få utan att det klassiska borrelia "märket" och man kan även missa att man fått det.

Jag har själv lidit av kronisk trötther i flera månader tillsammans med min kroniska värk och ville själv ta mitt liv när det var som värst men är idag glad att jag inte gjorde det, vet att det kan kännas svårt idag men i framtiden kommer det att vara bra igen ska du se.

Jag lyckades bli fri från denna trötthet igenom att ändra på allt i mitt liv, ändrade dieten, la av med cigg och alkohol, slutade med socker, stressa mindre, såg till att sova nog och bra, började helt enkelt äta riktigt nyttigt och träna och med tiden och viljan så fick jag min energi tillbaka och skulle säga att min energi är högre än någonsin.

Hur är din diet förövrigt? Ser du till att få i dig allt? Kanske järn eller magnesium brist som spökar? Kan vara en hel del saker men att ändra på dieten t.ex. är ett första steg som du faktiskt kan påverka själv utan läkarnas hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in