Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-10, 19:50
  #37
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kanske inte direkt något spel.

En D60, en tärning med 60 sidor.

Vad jag ska ha den till, har jag ingen aning om.

Vi spelade i alla fall ben med den.
Citera
2018-08-16, 13:10
  #38
Medlem
AX64s avatar
Slog för ett tag sedan till på Tabletop Simulator på Steam för en knapp hundring och tycker det är en förträfflig liten applikation. Där finns både officiella (kostar) och användarskapade imitationer av de flesta kända brädspelen, plus spel som användare själva skapat. En riktigt bra verktygslåda om man gör spelprototyper själv. Är man osäker om man ska köpa ett fysiskt spel så kan man alltid testa en omgång digitalt för att bestämma sig.

Då jag äger många brädspel som tar hyfsat lång tid att ställa upp, spela, samt plocka ned är det en klar tidssparare. Har man svårt att få ihop sin spelgrupp fysiskt så är ett bra alternativ att spela tillsammans online. Vid behov sparar man bara spelet och fortsätter senare utan att behöva avsätta ett bord till att hålla omgången vid liv tills nästa gång man ses.
Citera
2018-08-25, 16:46
  #39
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Det var brädspelsloppis idag. Otroligt mycket folk, och närmare två timmars köande för att komma in.

Stoppa pressarna
Escape the room
Följde med oss hem.
Citera
2018-09-13, 14:56
  #40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Inte köpt, men väl lånat.

Algas gamla Pionjär från tidigt 60-tal.
Det rör sig enbart om nostalgi då ingen av oss spelat det sedan 1970, ungefär.

Det kommer antagligen att bli ett tråk-roligt återseende.
Citera
2018-10-04, 14:53
  #41
Medlem
Herr.Dittlings avatar
7 wonders

Kanske inte högst på önskelistan, men till ett väldigt lågt pris i en Rödakors butik, så lät jag mig bevekas.
Det verkar vara helt ospelat.
Citera
2018-10-24, 17:56
  #42
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
7 wonders

Kanske inte högst på önskelistan, men till ett väldigt lågt pris i en Rödakors butik, så lät jag mig bevekas.
Det verkar vara helt ospelat.

Får se om du tycker det är nära på ospelbart också. Det var min slutsats åtminstone. Möjligen att expansioner kan hjälpa men ett trist spel får inte mer pengar av mig.
Citera
2018-10-24, 18:39
  #43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Får se om du tycker det är nära på ospelbart också. Det var min slutsats åtminstone. Möjligen att expansioner kan hjälpa men ett trist spel får inte mer pengar av mig.
Jodå, jag har spelat det ett par gånger (se tråden om senast spelade spel).
Tyckte att det var sisådär.
Gillade spelmekaniken med korten, där man behåller ett och skickar resten vidare.
För trettio kronor lät jag mig bevekas.
Citera
2018-11-26, 16:20
  #44
Medlem
gangster.
Citera
2018-12-11, 11:01
  #45
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Inhandlade Imhotep samt två stycken Exitspel.

Julen är räddad.
Citera
2018-12-12, 15:12
  #46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ta & ge

Ett litet sött Algaspel från senare delen av 70-talet, gissar jag.

För summan av 10 kronor på stadsmissonen följde den med hem.
Kommer kanske att provas redan ikväll.
Citera
2019-07-25, 16:52
  #47
Moderator
Popesizes avatar
Köpte Joking Hazard häromdagen.
Spelet borde kunna beskrivas som en serieversion av Cards against humanity/Rackare.
Jag vet inte om det är utvecklat utav, men det är samma illustratör som webbserien Cyanide and Happiness.
Citera
2019-09-20, 08:57
  #48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Då en spelbutik just nu har rea på en massa spel, så passade jag på att botanisera bland reavarorna.

Det blev
Genoa
Strata Romana
Roman taxi
Patchwork (ej rea)

Så nu blir det pyssel under hösten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback