2018-09-11, 07:59
Medlem
När ska Avanza försöka göra så att vi som sitter med tjänstepensioner låsta i ex. KAP kan spara hos er?

Har väldigt mycket olika tjänstepensioner och hos min nuvarande arbetsgivare så sparas det genom Fora, verkar inte kunna flytta detta heller?
Citera
2018-09-11, 09:59
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
När ska Avanza försöka göra så att vi som sitter med tjänstepensioner låsta i ex. KAP kan spara hos er?

Har väldigt mycket olika tjänstepensioner och hos min nuvarande arbetsgivare så sparas det genom Fora, verkar inte kunna flytta detta heller?
Tjänstepensionerna är inlåsta i valcentralens val av aktörer på fondmarknaden och flytt utanför dessa är inte tillåtet. Frågar du mig tycker jag det är ett unket system med mediokra billiga fonder då centralerna enbart ser på just kostnaderna.

Avanza kan inget göra åt detta.
Citera
2018-10-03, 14:23
Medlem
Äntligen lite bättre lånevillkor!
Citat:
Ursprungligen postat av Avanza
Superränta!

Låna upp till 50 000 kr
0 % ränta
Max belåningsgrad 10 %

Oavsett lånebelopp
0,99 % ränta
Max belåningsgrad 25 %

Oavsett lånebelopp
1,74 % ränta
Max belåningsgrad 50 %

https://www.avanza.se/lana/superlanet.html
https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/10/03/avanza-avanzas-vardepapperskredit-nu-till-0-ranta.html
Citera
2018-10-03, 14:31
Medlem
Är nu jäkla sugen att dubbla belåningsgraden och investera i något stabilt med 3-5% avkastning..
Men vette fan..
Citera
2018-10-03, 14:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Äntligen lite bättre lånevillkor!
Kul! Tack för infon!
Citera
2018-10-03, 21:23
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Är nu jäkla sugen att dubbla belåningsgraden och investera i något stabilt med 3-5% avkastning..
Men vette fan..
Ja, detta förändrar läget lite. Håller på att flytta till Avanza Global, nu blir det belåning också.
Citera
2018-10-03, 21:40
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ja, detta förändrar läget lite. Håller på att flytta till Avanza Global, nu blir det belåning också.

Är super-lånets ränta rörlig och bara så låg så längre reporäntan är under 0%?

Kan räntan på Super-lånet höjas om reporäntan förändras?

Hur tjänas Avanza annars pengar på detta erbjudande?
Citera
2018-10-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Funderar på Avanza Global 80% och Avanza Zero 20%. Kan bli svårslaget med 0,08 % i avgift och Superlånet.
Citera
2018-10-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry

De flesta har ju STIBOR+någon%. DeGiro har STIBOR(lägst 0%)+1.5% oberoende hur mycket man lånar på sin portfölj. Jag kan tänka mig att Avanza har något liknande.

Detta gör att räntan kan ändras men det måste de ju meddela så man kan ta ställning till nya villkor.
Citera
2018-10-03, 22:00
Medlem
När sådana här erbjudanden dyker upp, då VET man att konjunkturen toppat och att börserna snart går ned kratftigt.Avanza ser till att äga mer av era innehav när det går nedåt..smart..
Citera
2018-10-03, 22:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sehba106
När sådana här erbjudanden dyker upp, då VET man att konjunkturen toppat och att börserna snart går ned kratftigt.Avanza ser till att äga mer av era innehav när det går nedåt..smart..

Så du tror att Avanza vet när börsen toppar, om så vore fallet kunde de lägga ned sin verksamhet och fokusera på egen börshandel istället.
Citera
2018-10-03, 22:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry

De tjänar inte pengar på ett 0%-lån, åtminstone inte direkt men det kan leda till fler kunder och att de kunder som finns köper mer vilket ger mer intäkter den vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in